زمان انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ -

رقیب الله یار به آرسنال می‌رود

تا پیش از شروع دیدار، همه صیادمنش و رویز را امید دو تیم برای گلزنی می دانستند اما در نهایت ستاره رشد کرده در لاماسیا سند صعود لاروخا را امضا کرد.

سرای نور؛دیروز و در جریان دیدار دو تیم ایران و اسپانیا، دو سرمربی تاکتیکی به نام های عباس چمنیان و سانتایکو دنیا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و پیش از بازی مشخص نبود که قرعه پیروزی در دستان کدام کاپیتان قرار خواهد گرفت؛ الله یار صیادمنش از تیم ملی ایران و یا آبل رویز از تیم ملی اسپانیا.

تا پیش از این دیدار، هر دو کاپیتان در این تورنمنت نمایش درخشانی داشته و موفق به زدن ۳ گل برای تیم های خود شده بودند اما نباید فراموش کرد اگرچه ابل رویز ستاره نامداری بود که در آکادمی لاماسیا رشد کرده و پیش از این مسابقات نیز بازیکنی شناخته شده بود اما الله یار صیادمنش را باید بسته شگفت انگیزی از تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی دانست.

البته الله یار صیادمنش نیز سال گذشته و در جریان نایب قهرمانی تیم ملی ایران در بازی های آسیایی در هند توانایی های خود را با ثمر رساندن ۳ گل ثابت کرده بود اما او این مسابقات را با درخشش برابر گینه و به ثمر رساندن یک گل استادانه که سنگربان حریف را مبهوت کرده بود آغاز کرد.

الله یار صیادمنش در ادامه مسابقات نیز درخشید و با زدن یکی از گلهای ایران برابر آلمان با ضربه سر، در جریان پیروزی شگفت انگیز این تیم برابر ژرمن ها نقش آفرینی کرد و در دیدار در مرحله یک هشتم برابر مکزیک نیز موفق شد نقش مهمی در صعود ایران به جمع ۸ تیم ایفا کند.

دلفی دیگر مهاجم ایران که در دیدار برابر اسپانیا غایب بود اما در دیگر بازی ها نمایش درخشانی داشت در خصوص الله یار گفت: “او بازیکنی سریع است که هرگز تسلیم نمی شود و همیشه تشنه گلزنی است.”

اما در آن سو رویز درخششی قابل انتظار را در بازی های جام جهانی این دوره نشان داده است. این محصول آکادمی بارسلونا موفق شد با دبل برابر نیجریه درمرحله گروهی شم گلزنی خود را به رخ دیگران بکشد.

اما شاید مهم ترین چالش رویز در دیدار برابر فرانسه بود که او با تبدیل کردن ضربه پنالتی به گل سند صعود لاروخا به مرحله یک چهارم نهایی را امضا کرد و نباید فراموش کنیم که بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا نتوانسته اند در این موقعیت های حساس پنالتی خود را تبدیل به گل کنند.

رویز در دیدار دیروز برابر ایران نیز نمایش بسیار خوبی داشت و موفق شد با زدن گل اول بازی در دقیقه ۱۵، شرایط را برای ادامه کار برای تیمش آسان تر سازد تا تیم باتجربه اسپانیا گلهای دوم و سوم را نیز به ثمر برساند.

رویز که با زدن ۲۱ گل بهترین گلزن رده نوجوانان اسپانیا به حساب می آید در گذشته نیز بازیکنی شناخته شده بود و مورد توجه برخی تیم های لیگ برتر از جمله آرسنال نیز قرار گرفته است.

رویز مدتی قبل در مصاحبه ای در توصیف خود گقت: “من بازیکنی هجومی با قدرت تمام دوندگی بالا هستم که با سرعت به سمت دروازه رقبا هجوم می برم.”

در ترکیب تیم ملی اسپانیا رویز نقشی اساسی ایفا کرد و سرمربی تیم نیز او را به عنوان بازیگردان تیم و بازیکنی که پاس ها به او ختم می شود قرار داد.

بسیاری از سایت های پوشش دهنده مسابقات دو تیم ایران و اسپانیا، هر ۲ از تیم را از تیم های باکیفیت جام دانسته و حتی قبل ازبازی اذعان داشتند که تاسف برانگیز است که یکی از این ۲ تیم باید بعد از پایان بازی به خانه بازگردد اما به هر حال لاروخا نمایشی توام با تجربه فراوان ارائه داد و با زدن گل زودهنگام عرصه را بر بازیکنان ایران تنگ کرد.

در ادامه شاگردان چمننیان تلاش زیادی برای جبران داشتند اما در نهایت این لاروخا بود که به گل های خود افزود تا در انتها با نتیجه ۱-۳ پیروز شود.

بدین ترتیب رویاپردازی های تیم شایسته ایران در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید اما بی شک و طبق اعتراف همگان، بازیکنان ایران مغلوبی سربلند بودند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو