زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ -

حسن‌زاده: تیم‌ها از ایجاد تشنج در داربی خودداری کنند

رئیس کمیته انضباطی درباره تمهیدات کمیته انضباطی در شهرآورد ۸۵ گفت:

سرای نور؛

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفت: با توجه به این که این رقابت یک مسابقه بزرگ است و تعداد تماشاگران و افرادی که از طریق رسانه و تلویزیون در کنار هم این بازی را تماشا می‌کنند، بسیار زیاد است و به نوعی در معرض دید میلیون‌ها نفر قرار می‌گیرد، از نظر ما یک دیدار مهم قلمداد می‌شود. همه مقامات برگزار کننده و خصوصا مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، از چند روز قبل برای بهتر برگزار شدن این دیدار، جلسات، اقدامات و تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌اند تا شاهد برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این دیدار مهم باشیم.

 

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: کمیته انضباطی هم در این مسابقه بیش از یک ناظر انضباطی تعیین کرده که در ورزشگاه حضور خواهند داشت. در واقع از قبل، حین و پایان مسابقه ناظران ما حضور داشته و مسائل انضباطی را رصد و گزارش می‌کنند. معمولا ناظران نامحسوسی هم داریم که در بخش‌های مختلف ورزشگاه در کنار تماشاگران هستند و چنان چه مسائل انضباطی رخ دهد، مقامات مسئول را مطلع می‌کنند.

 

حسن زاده در ادامه بیان کرد: از تماشاگران عزیز که در ورزشگاه حضور پیدار می‌کنند می‌خواهیم که ضمن تشویق تیم خود، تمام نکات انضباطی و اخلاقی را رعایت کنند. همچنین ضمن همکاری با مقامات مسئول از لحظه ورود به محوطه ورزشگاه تا زمان خروج، قوانین، مقررات و ضوابطی را که توسط مسئولان ایجاد می شود رعایت کنند. با توجه به پخش مستقیم صدا و تصاویری که به صورت کامل در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و در ورزشگاه نیز از سنین نوجوان تا میانسال با شخصیت‌های مختلف حضور دارند، امیدواریم که هواداران از الفاظ و رفتارهای ناشایست که اساسا زیبنده تماشاگران فهیم ایرانی نیست، استفاده نکنند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که همه به تصمیمات تیم داوری باید احترام بگذارند. مخصوصا تماشاگران باید این اجازه را بدهند که داور در یک شرایط خوب و متعادل قضاوت کند و حتی اگر اشتباه داوری هم دیده شود، توجیهی برای تخلفات تماشاگران و همراهان تیم نیست.

 

وی ادامه داد: از مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، سرمربیان، کادر فنی و همراهان دو تیم و همچنین بازیکنان، خصوصا کاپیتان‌های دو تیم تقاضا داریم که ضمن احترام به تیم رقیب و رعایت اصول بازی جوانمردانه، از هرگونه رفتاری که موجب ایجاد تشننج و التهاب می‌شود، خودداری کنند چرا که گاهی اوقات دیده شده در چنین مسابقات بزرگی، یک رفتار ناشایست از عوامل یک تیم در درون زمین مسابقه به سرعت به سکوها سرایت کرده و موجب تنش و التهاب شده است. مسلما در این صورت اگر رفتار غیر ورزشی و انضباطی رخ دهد، عامل تشنج هم تنبیه خواهد شد.

 

رئیس کمیته انضباطی گفت: آیین نامه انضباطی برای همه مسابقات نوشته شده است. چه مسابقه‌ای کوچک و چه مسابقه شهرآورد تهران که آینه تمام‌نمای فوتبال ایران است اما همین آیین نامه در بیان تنبیهات در برخی موارد حداقل و حداکثرهایی را عنوان کرده که مسلما با توجه به اهمیت این مسابقه و پخش مستقیم این دیدار و همچنین تاثیر رفتارشان در آرامش جو ورزشگاه، کمیته انضباطی در صورت مشاهده تخلفات، قطعا از ظرفیت حداکثری استفاده خواهد کرد و طبیعی است که این مسابقه بزرگ که میلیون‌ها تماشاگر دارد، مستلزم تلاش بیشتر برای رعایت ضوابط است. ضمن این که اگر از نقطه نظر انضباطی، رفتارهای شایسته‌ای از همه حاضران در ورزشگاه مشاهده شود، حتما ضمن تقدیر، تقاضای پاداش نقدی هم از مقامات مسئول خواهیم داشت.

 

حسن زاده در ادامه خاطر نشان کرد: از همه اعضای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، حتی در سایر مسابقات از مسئولان تیم‌ها می‌خواهیم که مسائل مختلف را، قبل و بعد از مسابقه و در کنفرانس‌های مطبوعاتی به گونه‌ای انعکاس دهند که موجب تحریک اذهان و تشویش افکار عمومی یا هر مطلبی که دچار چالش خواهد شد، پرهیز کنند. شخصا از طاهری و افتخاری و سایر مدیران باشگاه‌ها  تشکر می‌کنم چرا که خوشبختانه مدت‌ها است با رعایت این مسائل، از ایجاد تنش و التهاب در بین طرفداران جلوگیری کرده‌اند و این انتظار را از همه مدیران باشگاه‌ها داریم که برای حفظ آرامش در فوتبال نهایت همکاری را با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال انجام دهند.

 

وی در پایان گفت: در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولان مخصوصا در بعد امنیتی و انتظامی که از ساعت‌ها قبل تا ساعت‌ها بعد از مسابقه برای آرامش این مسابقه تلاش می‌کنند و همچنین از همکاران محترم در سازمان لیگ، از مقامات مسئول در دو باشگاه بزرگ پایتخت و طرفداران فهیم این دو تیم تشکر می‌کنیم که برای بهتر برگزار شدن این رقابت تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو