زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ -

لحظه به لحظه با دیدار پرسپولیس- استقلال

پنجشنبه ساعت 16:40 هشتاد و پنجمین دربی تهران برگزار می شود، مسابقه ای که هنوز جذابیت و حساسیت های زیادی را میان علاقمندان به فوتبال به وجود می آورد.

سراینور؛

شمارش معکوس برای آغاز هشتاد و پنجمین دربی پایتخت آغاز شده است. هر دوتیم پرسپولیس و استقلال مثل همیشه تمام تمرکز و توانشان را برای موفقیت در این مسابقه تاریخی گذاشته اند و تقریبا اهم اخبار ورزشی مربوط به این بازی است. هر دوتیم برای بازی روز پنجشنبه برخی از ستاره هایشان را در اختیار ندارند اما آنقدر مهره های تاثیرگذار در ترکیب آنها هست که انتظار داشته باشیم یکی از جذاب ترین جدال های مستقیم دو تیم انجام شود. پرسپولیس بعد از حذف لیگ قهرمانان آسیا حالا خوب می داند برای بازگشت به مسیر قهرمانی باید در دربی برنده شود. استقلال که میهمان اسمی این مسابقه است از طرف دیگر با وینفرد شفر آلمانی قصد دارد با پیروزی در دربی باردیگر خودش را به عنوان یکی از مدعیان لیگ امسال مطرح کند. دربی همیشه مهم است و این بار نیز این مسابقه حساسیت و اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

۱۷:۵۶- با جست جوی کلیدواژه در تعقیب عکاسان دربی می توانید بهترین عکس ها این چند سال دربی را به  انتخاب عکاس هاس درجه یک ورزش  ایران ببینید .

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۱)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۲)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۳)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۴)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۵)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۶)

 

 

۱۷:۳۰: مدیرعامل و سرمربی استقلال با بازیکنان این تیم جلسه ای در رختکن و با پایان تمرین برگزار کردند.

 

۱۷:۲۵-مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حرف آخر را درباره وضعیت محسن مسلمان و وریا غفوری زد. او گفت: «مسلمان و غفوری مشکلی برای بازی ندارند|محرومیت کیانی تعلیق نشده است.»

 

۱۷:۱۴- رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال به همراه فرزندان مبک مک درموت در تمرین امروز آبی پوشان حضور یافتند.

 

۱۷:۰۰- دربی فرزندان مک درموت را به تهران کشاند. میک مک درموت مربی ایرلندی استقلال که از ابتدای فصل به این تیم اضافه شده، مقدمات حضور فرزندان خود در تهران را فراهم کرده و آن ها بامداد چهارشنبه وارد تهران شدند. به این ترتیب فرزندان شفر و مک درموت دو مربی خارجی استقلال به همراه تعدادی از فرزندان کادرفنی پرسپولیس تماشاگر این دیدار مهم و جذاب خواهند بود.

 

 

۱۶:۳۰: سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال در محل تمرین این تیم حاضر شد. او پس از پایان تمرین برخورد گرمی با کادرفنی و بازیکنان داشت.

 

۱۶:۳۰ : اصغر نیک سیرت مترجم برانکو یک آدم جدی است ، اوکه از دوستان رضا چلنگر است و توسط او به پرسپولیس معرفی شده ، در نشست های مطبوعاتی کار برانکو را راحت می کند . نیک سیرت در هنگام ترجمه سئوال ها   سعی می کند حرفها را با کمترین سانسور انتقال دهدو البته سعی می کند حس کلمات را در برگردان به فارسی حفظ کند  .این اتفاق امروز هم در نشست مطبوعاتی افتاد جایی که نیک سیرت به همراه برانکو ، کلافه شد والبته  خندید .

 

 

 

۱۶:۲۶: مجید نامجو مطلق:پرسپولیس در سال های اخیر همواره از تیم های خوب و مدعی فوتبال ما بوده و کیفیت بالایی از فوتبال را به نمایش گذاشته است. هرچند مدتی است آنها شرایط خوبی ندارند و به نظرم به لحاظ کیفی افت محسوسی داشته اند. اما به هرحال پرسپولیس و برانکو را نمی توان دست کم گرفت و آنها هم در برخی موارد شرایط خیلی خوبی دارند.

 

۱۶:۲۳: علی جباری که جزو تیم برتر تاریخ استقلال هم هست،  در ۱۵بازی در میدان بزرگ دربی حاضر بود که در ۱۰ تایش کاپیتان بود، او در این ۱۵بازی ۵گل زد، ۶پاس گل داد . این رکوردی خیره کننده برای سلطان استقلالیهاست .

 

۱۶:۲۰ : بیست و چهار مرداد۸۲ روزی که میناوند در ترکیب پرسپولیس به این شکل با منصوریان تانگو رقصید. آن بازی را استقلال ۱-۲ برد. آ این دو نفر اگر همین الان بخواهند چنین صحنه‌ای خلق کنند، اصلا اینجوری نمی‌توانند، شکم جفت‌شان اجازه نمی‌دهد؛ صدالبته جای سرمربی سابق آبی ها در دربی خالی است . (عکس:ابوالفضل امان الله).

 

 

۱۶:۱۹ : مهاجم پرسپولیسی ها که لقب یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ هفدهم را یدک می کشد نمی تواند در دربی هشتاد و پنجم به میدان برود. طارمی در بازی هایی که برای سرخپوشان به میدان رفته موفق شده ۴ بار گلزنی و ۲ بار گلسازی کند. او ۱ بار نیز موفق شد یک ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که یک گل نیز برای شاگردان برانکو به همراه داشت. طارمی به دلیل مشکلاتی که مربوط به دوران لژیونر شدنش بود با محرومیتی چهار ماهه مواجه شده و پس  از آنکه در دو بازی حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور نداشت در دربی پیش رو نیز نمی تواند به میدان برود.

 

 ۱۶:۱۸: در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا دربی فروش پرچم و شال آغاز شده است، این اتفاق به این دلیل است که تعدادی از هواداران که از شهرستان خود را به استادیوم آزادی می رسانند، امشب را جلوی در ورزشگاه سپری خواهند کرد.

 

 

 

۱۶:۱۸: از ۸ دیداری که پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم به میدان رفتند، بیرانوند در ۷ بازی به میدان رفت و تنها به دلیل حضور در بازی های ملی، او یک بازی را از دست داد. بیرانوند که در سال های اخیر نفر اول کی روش برای ایستادن درون دروازه تیم ملی نیز محسوب می شود، در جریان بازی هایی که برای پرسپولیسی ها به میدان رفت ۵ بار دروازه خود را باز شده دید و البته در ۳ دیدار نیز اقدام به کلین شیت کرد. بهترین گلر فصل پیش لیگ برتر به طور متوسط هر ۱۲۶ دقیقه، یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. او قطعا انتخاب اصلی برانکو در دربی هشتاد و پنجم خواهد بود.

 

 ۱۶:۱۷: کانون هواداران استقلال و پرسپولیس طرح موزاییکی خود را در استادیوم آزادی برای بازی فردا آماده کرده اند.

 

 ۱۶:۱۵: یکی از هواداران متعصب استقلال خودروی خود را به زنگ آبی درآورده است و در فاصلله ۲۴ ساعت مانده تا دربی جلوی در استادیوم آزادی حضور دارد.

 

 

 

۱۶:۰۲: وینفرد شفر برای صفحه اینستاگرام خود سوژه شکار می کند . سرمربی استقلال قبل از حضور در نشست خبری با موبایلش از خبرنگاران عکس گرفت و به نظر می‌رسید ازدحام بیش از اندازه اصحاب رسانه برای او جالب توجه بود.

 

 

۱۶:۰۰: حسین کعبی :بعضی ها تا به استقلال یا پرسپولیس می آیند، می گویند که من از بچگی طرفدار این تیم بوده ام، من واقعیت را می گویم. من نه به استقلال و نه به پرسپولیس فکر نمی کردم چرا که در فولاد بازی می کردم اما وقتی که به پرسپولیس رفتم، پرسپولیسی صد آتشه شدم. تمام اعضای خانواده من استقلالی هستند و تنها من پرسپولیسی شدم.

 

۱۵:۵۶: پرسپولیسی‌ها از ۷ بازی که گل اول را زده‌اند ۵ برد و دو مساوی دارند. استقلال در این فصل، ۴ بازی گل اول را خورده و هر ۴ بازی، به حریفش باخته. هفته اول مقابل صنعت نفت، هفته چهارم مقابل سایپا، هفته پنجم مقابل پدیده و هفته ششم مقابل پارس جنوبی، استقلال گل اول را از حریفش خورد و هر ۴ بازی را هم واگذار کرد. استقلال برای پیروزی در دربی، یا باید طلسم این فصل را بشکند و یا مراقب باشد گل اول را از حریفش نخورد.

 

۱۵:۵۵- علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت:« روی کاغذ پرسپولیس از وضعیت خوبی برخوردار است و بنابراین شانس پیروزی این تیم در دربی بیش‌تر است. در بازی‌های استقلال و پرسپولیس داوران باید بیش‌تر تلاش کنند تا بازی را مدیریت کنند. امیدوارم که هر تیمی که بهتر بازی کرد و حقش بود برنده این بازی باشد.»خبر ورزشی

 

۱۵:۵۵:گادوین منشا تا به حال دروازه استقلال را باز نکرده است .منشا که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال ۹۰ کامل در زمین حضور داشت، نتوانست به این تیم  گلی بزند.

 

۱۵:۵۴: مجتبی جباری تا کنون در داربی‌ها ۴ گل به ثمر رسانده است‌. مجتبی از این نظر با فرهاد مجیدی، برابر است اما اگر موفق به گلزنی می‌شد با پنج گل زده در کنار علی جباری و مرحوم غلامحسین مظلومی عنوان بهترین گلزن استقلال در داربی‌ها را کسب می‌کرد‌

 

۱۴:۵۵- مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در آستانه دربی درباره واگذاری دو تیم گفت:« پرسپولیس و استقلال در دو مرحله واگذار می‌شوند.» او همچنین گفت:« این واگذاری با شرایط عادلانه و با نظر هواداران دو تیم خواهد بود.»

 

۱۴:۵۰- از آخرین تمرین پرسپولیس تصویری منتشر شده که در آن  محسن ربیع خواه را با کاور ذخیره ها نشان می دهد و برخی از رسانه ها عنوان کرده اند که او به همین دلیل در ترکیب اصلی تیمش حضور نخواهد داشت.

 

 

۱۴:۵۰- رضا نورمحمدی مدافع سابق پرسولیس که تجربه حضور در دربی را دارد درباره این بازی گفت:« دوست دارم در این دربی علیپور و کامیابی‌نیا گلزنی کنند.» او همچنین گفت:« نباید استقلال را دست کم بگیریم.»

 

۱۴:۴۷- سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: «اگر احیانا رسانه‌ای فیلمی از دربی ۸۵ منتشر کند حتما شرکت امین سیما شکایت خواهد کرد و از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهیم شد.»

 

 

۱۴:۴۵- خبر غیر رسمی است که در آن کانال های پرسپولیسی اعلام کرده اند که تمام بلیت‌های پرسپولیس به فروش رفته و فقط بلیت‌های استقلال مانده که بخش اعظمی از آنها را هواداران پرسپولیس خریداری کرده‌اند. البته این خبر رسما تایید نشده است.

 

۱۴:۴۰- باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که محسن مسلمان، هافبک این تیم مشکلی برای حضور در دربی ندارد.

 

۱۴:۳۵- وینفرد شفر مدافع چپ تیمش را به اردوی قبل از دربی نبرد. با این وصف یعقوب کریمی نیز در کنار منتظری، جباری و نورافکن غایبان بازی بزرگ پنجشنبه خواهد بود.

 

۱۴:۳۰- برانکو:«نتیجه دربی از قهرمانی واجب تر است.» او همچنین گفت:« در این بازی فقط به برد فکر می کنیم»

 

۱۴:۲۵- شفر در نشست مطبوعاتی گفت:« بهتر بود داربی دو، سه هفته دیرتر برگزار می‌شد. برای داور آرزوی موفقیت دارم»

 

۱۴:۱۰- برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در اتاق انتظار کنفرانس مطبوعاتی قبل از دربی باهم دیدار کردند. برانکو در این دیدار به وینفرد شفر گفت:« من در نشست مطبوعاتی گفتم تو تایلند و کامرون و امارات قهرمان شدی آیا درست گفتم؟» شفر با تایید حرف او نشان داد که او درست گفته است.

 

 

۱۴:۰۶- برانکو در نشست مطبوعاتی در پاسخ به یکی از عکاسان که از بلیط مسابقه را خواست گفت:« من بلیط دارم اما بلیط سینما….»

 

۱۳:۵۹- به نظر می رسد از بین مزدک میرزایی و پیمان یوسفی یک نفر گزارشگر دربی روز پنجشنبه باشند.

 

۱۳:۵۷- برانکو در نشست خبری قبل از دربی:« مسلمان در کادر بازیکنان ما حضور دارد. در لیست ما با ۲۰ بازیکن دارد. ایشان در کادر ۲۰ نفره هستند. باید با نقاشی توضیح بدهم که ایشان در کادر حضور دارد؟»

 

۱۳:۵۶-برانکو در پاسخ به خبرنگاری که در نشست خبری درباره ترکیب تیمش در دربی پرسیده بود گفت:« من هیچگاه در نشست خبری ترکیب تیمم را نمی گویم. در مورد اسم ها هم حرف نمی زنم. بشار از زمانی که آمده تقریبا در تمامی مسابقات حضور داشته است. او مدتی کمی با ما بوده اما موضوعی که خیلی خوب است این است که با جذب او به هدف زدیم. او پتانسیل خودش را برای حضور در پرسپولیس نشان داده است. او خیلی جوان است و ۲۰ سال سن دارد. طبیعی است که انتظار داریم روز به روز بهتر و بهتر شود.»

 

۱۳:۵۵- سهراب بختیاری زاده و محسن خلیلی دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به احتمال زیاد  کارشناسان برنامه فوتبال برتر برای دربی هستند و کار کارشناسی این مسابقه را انجام خواهند داد.

۱۳:۵۶- چهره های مطرحی در دربی ۸۵ غایب هستند. بازیکنان مطرحی چون مهدی طارمی ، فرشاد احمدزاده، مجتبی جباری ، پژمان منتظری، احمد نوراللهی و امید نورافکن شش ستاره غایب دربی هستند.

 

 

۱۳:۵۳- بلیط فروشی مسابقه با انتقادهای زیادی همراه بوده و پیام های زیادی وجود دارد که مردم از شرایط بلیط فروشی راضی نیستند. با توجه به مشکلاتی که با شرکت برهان مبین بر سر بلیط فروشی وجود دارد  به نظر می رسد چاره ای نیست و این مسیری است که باید طی شود.

 

۱۳:۵۲- پیروزی در دربی برای برای برانکو به خاطر استحکام بخشی به جایگاهش اهمیت زیادی دارد و خیلی شبیه  موقعیت او قبل از بازی با الوحده است که رضاییان را از تیم کنار گذاشته بود.

 

۱۳:۵۰- برادران فنونی زاده عازم ترکیه شده اند تا برای یک شبکه تلویزیونی کار کارشناسی دربی را انجام بدهند. مهدی و مرتضی فنونی زاده که سابقه بازی در دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارند به ترکیه رفته اند و معلوم نیست قرار است برای چه شبکه یا برنامه ای کار کارشناسی را انجام بدهند؟!

 

 

۱۳:۴۵- برادران شفیع زاده در صورت پیروزی استقلال به بازیکنان این تیم پاداش خواهند داد. برادران شفیع زاده مالکان سابق استقلال اهواز از هواداران استقلال هستند و در مقاطع مختلف در چنین شرایطی به این تیم کمک می کنند.

 

۱۳:۴۳- مهدی رحمتی در دربی بازی می کند یا نه؟ هنوز پاسخ این سوال مشخص نیست که آیا رحمتی به دلیل سابقه خوبش در دربی ها شماره یک استقلال خواهد بود یا حسینی که با عملکردش دروازه بان ثابت استقلال شده دراین بازی نیز در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت؟

ساعت۱۳:۴۰- آنتن ویژه برنامه ای برای  دربی ۸۵ با حضور چهره های مطرح سابق  و پخش بازی های قدیمی دوتیم در نظر گرفته است که پیش از این مسابقه برای علاقمندان پخش خواهد شد.

۱۳:۳۶- حکم کمیته اخلاق به طرز عجیبی ۲۴ ساعت مانده به دربی هنوز اعلام نشده و اگر قبل از دربی این حکم اعلام شود ممکن است موجب پیدا شدن حواشی جدیدی شود. با این حال انتظار می رود که این حکم بعد از دربی اعلام شود.

۱۳:۳۵- احتمالا مسلمان نیمکت نشین می شود. با توجه به مشکلاتی که مسلمان طی هفته های اخیر داشته به احتمال زیاد مسلمان از روی نیمکت دربی را آغاز می کند و بشار رسن جانشین او خواهد بود.

۱۳:۳۰- مهمترین معمای بازی پنجشنبه حضور فرشید باقری است. اگر باقری در ترکیب استقلال قرار بگیرد  سرورجپاروف بازی نخواهد کرد  در غیراینصورت و اگر باقری بازی نکند هافبک ازبکستانی در ترکیب استقلال در دربی حضور خواهد یافت.

۱۳:۳۳- مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نقل قول منتسب به خود درباره احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را قویا تکذیب کرد. قبل ازآن از قول تاج عنوان شده بود که استقلال به دلیل بدهی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

۱۳:۱۱- دوربین های تلویزیونی اجازه فیلمبرداری از نشست خبری دربی را ندارند. مسئولان سازمان لیگ پیش از برگزاری نشست خبری، اجازه ورود هیج کدام از دوربین های تلویزیونی را ندادند و اعلام کردند که هر رسانه ای که از نشست خبری فیلم منتشر کند، جریمه خواهد شد.

۱۲:۵۶- شاگردان برانکو ایوانکوویچ آخرین تمرین خود را در زمین شماره دو آزادی پشت سر گذاشتند و بعد از آن راهی هتل شدند تا اردوی پیش از دربی خود را برگزار کنند.

۱۲:۳۳- محمود خوردبین:« تیم ما کاملا سرحال و خوب است. بچه‌ها کاملا برای این بازی آماده‌اند. البته نگاه ما به این بازی این است که در مسیر تکرار عنوان قهرمانی به امتیازات آن نیاز داریم.»

۱۱:۳۱- ایمون زاید: « در داربی و بازی‌های این چنینی، جایگاه دو تیم در جدول هیچ اهمیتی ندارد. داربی شبیه به یک بازی حذفی است که هر تیمی در روز مسابقه عملکرد بهتری داشته باشد می‌تواند برنده شود.» زاید بعد از هت تریک در دربی هنوز هم برای پرسپولیسی ها محبوب است.

۱۰:۴۸- پیکر مرحوم ابراهیم آشتیانی درورزشگاه شیرودی تشییع شد. نکته این مراسم عدم حضور بازیکنان تیم پرسپولیس در مراسم تشییع بود. مرحوم آشتیانی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس بود و فوت او در آستانه دربی نیز این مسابقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

 ۹:۲۳- زلاتکو کرانچار در بخشی از مصاحبه امروزش درباره دربی صحبت کرده و با بیان اینکه دوست دارد برانکو مربی هم ملیتی اش پیروز شود. او همچنین می گوید:« از نظر من پرسپولیس نسبت به استقلال اولویت‌های بهتری دارد چرا که با وجود شکست مقابل الهلال این تیم در فرم خوبی است و در بالای جدول قرار دارد و لازم نیست بگویم آنها مدعی عنوان قهرمانی هستند. از طرفی استقلال هم به دنبال ثبات و اثبات خودش خواهد بود.»

 ۹:۱۲- مهدی هاشمی نسب یکی از جنجالی ترین بازیکنان دربی یا به قول معروف یاغی سرشناس سرخابی در مصاحبه ای می گوید:« مهار علی کریمی سخت ترین کارم در دربی بود» او همچنین می گوید:« هر بازیکنی که از نظر روحی آنقدر بزرگ باشد که بر آن فضای سنگین ورزشگاه غلبه کند و گوشش به سکوها بدهکار نباشد و تمرکزش روی توپ و میدان باشد می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.» خبرگزاری مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو