زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

فوتبال ایران معدن استعدادهای درخشان است

سرمربی اسبق و محبوب فوتبال ایران پس از انجام دو عمل جراحی سلامتی خود را بازیافته و قرار است به زودی به ایران سفر کند.

سرای نور؛حشمت مهاجرانی سرمربی پرافتخار و محبوب تیم ملی فوتبال ایران در دهه های قبل چندی قبل به دلیل بیماری ابتدا در امارات عربی متحده محل زندگی اش تحت عمل جراحی قرار گرفت. او اینک و بعد از انجام دو عمل جراحی سلامتی خود را به دست آورده و مراحل تکمیلی درمانش را انجام می دهد.

او در این رابطه گفت:« اکنون شرایط خیلی خوبی دارم و می خواهم خیلی زود به ایران سفر کنم.»

مهاجرانی ادامه داد:« از رسانه ها، دوستان و جامعه ورزش که در زمان بستری شدنم در بیمارستان جویای حالم بودند کمال تشکر را دارم.»

حشمت خان در ماه های اخیر دو عمل جراحی را از ناحیه معده انجام داده و در حال حاضر در شهر دبی است. او قول داده است که به زودی به تهران بیاید و با دوستانش دیدار کند. مهاجرانی درباره فوت یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران گفت:« از این اتفاق تلخ متاسفم و با خانواده آشتیانی ابراز همدردی می کنم. آشتیانی یک بازیکن بزرگ بود و من همیشه برایش احترام خاصی قائل بودم. از خبر فوت این مرد بزرگ واقعا متاثر شدم.» البته ابراهیم آشتیانی زمانی از تیم ملی خداحافظی کرد که حشمت مهاجرانی کمک مربی تیم ملی بود در زمان سرمربیگری حشمت خان در تیم ملی آشتیانی دیگر در تیم ملی بازی نمی کرد. آشتیانی طی سال های ۴۸ تا ۵۳ در تیم ملی ایران بازی می کرد و حشمت مهاجرانی از سال ۵۳ به عنوان دستیار فرانک اوفارل در تیم ملی ایران مشغول به کار شد و در سال ۵۴ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مشغول به کار شد.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۷۸ آرژانتین که از سال ۵۰ تا ۵۳ هدایت تیم ملی جوانان ایران به عهده داشت درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان در رقابت های جام جهانی گفت:« از صعود تیم ملی نوجوانان به جمع هشت تیم برتر دنیا واقعا به وجود آمدم. همیشه گفته ام و بازهم می گویم که فوتبال ایران معدن استعدادهای بزرگ و درخشان است. اگر برنامه ریزی داشته باشیم می توانیم با این بچه های مستعد آینده فوتبال و تیم ملی کشورمان را تا سال ها بیمه کنیم.»

حشمت مهاجرانی که اکنون ۷۷ سال سن دارد یکی از محبوب ترین و با افتخارترین مربیان فوتبال ایران بوده و هست. او کارش در مربیگری را با تیم ملی جوانان ایران آغاز کرد و با این تیم چهار بار پیاپی به مقام قهرمانی آسیا رسید و رکوردی را به جا گذاشت که هنوز هیچ مربی دیگری در ایران به آن نزدیک هم نشده است. او تیم ملی ایران را در سال ۱۹۷۶ به مقام قهرمانی جام ملت های آسیا رساند با این تیم قهرمانی بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران شد و همراه این تیم به عنوان تنها نماینده فوتبال آسیا به جام جهانی ۷۸ آرژانتین رفت.  حضور با تیم ملی ایران در المپیک ۱۹۷۶ مونترال و رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها افتخارات بزرگی هستند که فوتبال ایران همراه با حشمت مهاجرانی به آن ها دست یافته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو