زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

لحظه به لحظه با روز سرنوشت‌ساز آسیایی‌ها

کمتر از 24 ساعت تا مشخص شدن تکلیف تیم های ایرانی باقی مانده است.

سرای نور؛بر اساس آخرین اعلام فدراسیون فوتبال روز دوشنبه ۸ آبان آخرین فرصت تمامی تیم های لیگ برتری برای دریافت مجوز حرفه ای گری است. نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا برای حضور در این مسابقات نیاز به دریافت این مجوز از سوی فدراسیون فوتبال و با تایید AFC دارند و در صورتیکه فدراسیون فوتبال این مجوز را برای این باشگاه ها صادر نکند، نمی توانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند.  آخرین تحولات باشگاه های ایرانی به ویژه نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان را در آستانه روز سرنوشت ساز فوتبال ایران را بررسی می کنیم:

 

 

۱:۱۰ یکشنبه/ علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان شرکت کرد. این جلسه برای رسیدگی به پرونده های مالی پرسپولیس برگزار شده است.(فارس)

 

۱۲:۵۰ / محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان یک روز بعد از درخواست باشگاه ها برای کمک این وزارت خانه اعلام کرد که مشکل حق با رفع ایرادات قانونی و با جلساتی که برگزار شده در حال رفع است.(پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان)

 

یکشنبه ۱۲:۴۵/ فدراسیون فوتبال بر اساس تصمیم AFC نقش ویژه ای در صدور این مجوز دارد اما در صورتیکه فدراسیون با چشم پوشی بر تخلفات باشگاه ها این مجوز را صادر کند و AFC متوجه این موضوع شود، جریمه سنگینی از جمله تعلیق فوتبال ایران و حذف از جام ملت های آسیا فدراسیون را تهدید می کند.

یکشنبه ۱۲:۳۰/ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضای این فدراسیون همچنان از اظهار نظر درباره شرایط باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای سازی پرهیز می کنند و مشخص نیست در فاصله کمتر از یک روز تا پایان مهلت ایران، چه اتفاقی در انتظار باشگاه های فوتبال است. تاج در نشست های خبری پیشین خود بارها به موضوع حق پخش اشاره کرد و مدیران باشگاه ها نیز روز شنبه ابراز امیدواری کردند تا درآمدهای فوتبال به حساب فوتبال واریز شود  اما به نظر می رسد عدم تحقق این موضوع باعث شده تا مسئولان فدراسیون فعلا در این پرونده سکوت کنند.

یکشنبه ۱۲:۱۵/ فصل گذشته تنها ۶ باشگاه ایرانی موفق به دریافت این مجوز شدند. پرسپولیس، استقلال، استقلال خوزستان، ذوب آهن که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند در کنار فولاد خوزستان و گسترش فولاد موفق به دریافت این مجوز شدند.

یکشنبه ۱۲:۰۰/ عدم صداقت مدیران استقلال در پرونده هنکه برای این باشگاه دردسر ساز شده است و این احتمال وجود دارد که باشگاه استقلال از سوی فیفا برای این پرونده محروم شود.

یکشنبه ۱۱:۰۰ / مجوز حرفه ای سازی چیست؟ فدراسیون فوتبال آسیا بر اساس چند معیار مجوزی تحت عنوان “Pro License” برای باشگاه ها صادر می کند که پیش نیاز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. وضعیت مالی، اداری، آکادمی و دیگر موضوعات از جمله مسائلی است که در این مجوز بررسی می شوند و باشگاه ها باید معیارهای مورد نظر فدراسیون فوتبال آسیا را فراهم کنند.

یکشنبه ۱۰:۰۰ / سهیل مهدی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به اهمیت کمک سازمان های بالادستی گفت که در صورت مشخص نشدن وضعیت باشگاه ها، هر چهار نماینده ایران حذف خواهند شد. مهدی البته به رقم بدهی، وضعیت باشگاه ها و دیگر مسائل درباره آینده باشگاه ها اشاره نکرد.

شنبه ۲۰:۳۰ / جهانیان مالک باشگاه نفت تهران با ابراز امیدواری از اینکه بازیکنان باعث حذف باشگاه ها نشوند، در پایان جلسه تصریح کرد که تمامی مدارک مطابق آنچه مسئولان فدراسیون درخواست کردند در اختیار آنها قرار گرفته است.

شنبه ۲۰:۱۵ / مصطفی آجرلو مدیرعامل تراکتورسازی در پایان این جلسه با تکرار صحبت دیگر حاضران، عنوان کرد: امیدوارم آقایان تاج و سلطانی فر کمک کنند و مشکلاتی که باعث شده فوتبال ایران به این مرحله برسد، حل شود و تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.

شنبه ۲۰:۰۰ / جلسه مدیران باشگاه ها با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در شرایطی به پایان رسید که هیچکدام از حاضران در جلسه بی آنکه اشاره ای به محتویات جلسه انجام دهند، درباره اهمیت نقش آفرینی دولت در دستیابی باشگاه ها به درآمدهای حقه خود صحبت کردند.

شنبه ۱۸:۰۰ / مدیران استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران در جلسه ای با حضور سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز و براتی مسئول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن شرایط باشگاه ها، میزان بدهی و بررسی فرآیند آماده سازی مدارک برگزار کردند.

شنبه ۱۷:۰۰ / انتشار خبر شکایت یک بازیکن بانوان استقلال با بدهی ۵ میلیون تومانی حاشیه های زیادی را برای مدیران این باشگاه ایجاد کرد.

شنبه ۱۳:۰۰/ سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازی در گفت و گو با ورزش سه اعلام کرد در صورت حذف هر کدام از نمایندگان ایران در آسیا، تیم ها به ترتیب جدول رده بندی تا رتبه هشتم لیگ، در صورتیکه موفق به دریافت مجوز حرفه ای سازی شوند، جانشین خواهند شد.

شنبه ۱۲:۰۰ / تعدادی از طلبکاران استقلال از جمله امیرحسین صادقی، صمد مرفاوی، مجید غلام نژاد و غیره با رد صحبت های حسن زمانی اعلام کردند این باشگاه حتی با آنها تماسی برقرار نکرده و به همین دلیل پرونده شکایت آنها همچنان مفتوح است.

 

شنبه ۱۱:۰۰ / حسن زمانی عضو هیات مدیره استقلال در گفت و گویی رادیویی صراحتا اعلام کرد که استقلال بدهی های خود را تعیین تکلیف و یا پرداخت کرده و به همین دلیل مشکلی این باشگاه را برای آسیایی شدن تهدید نمی کند.

 

شنبه ۱۰:۰۰ / با اعلام رقم بدهی های باشگاه های ایرانی، مدیران باشگاه پرسپولیس جلسه ای فوق العاده با حضور علی اکبر طاهری برگزار کردند(مهر)

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو