زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

در جلسه سرنوشت ساز آسیایی‌ها چه گذشت؟

مدیران 4 نماینده ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان امیدوارند تا با ورود دولت مشکلات مالی این باشگاه ها حل شود.

سرای نور؛در فاصله ۳۶ ساعت تا پایان مهلت فدراسیون فوتبال برای صدور مجوز حرفه ای تیم های لیگ برتری، مدیران سازمان لیگ در نشستی با مدیران عامل چهار باشگاهی که مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد را کسب کردند به بررسی آخرین روند صدور این مجوز برای این باشگاه ها پرداختند.

برگزاری این جلسه در ساعات پایانی روز شنبه و در شرایطی که باشگاه ها تنها روز یکشنبه برای تکمیل مدارک خود وقت داشتند، نشان می دهد وضعیت این ۴ باشگاه تا اندازه زیادی نهایی شده است زیرا طبیعی است که در مدت زمان یک روز، معجزه ای برای حرفه ای شدن باشگاه ها رخ نخواهد داد.

با این وجود صحبت های متحد و یک شکل مدیران هر چهار باشگاه بعد از این جلسه نشان می دهد که تمامی آنها به دنبال دریافت حقوق فوتبال هستند و می خواهند تهدید به وجود آمده از سوی AFC برای دریافت مجوز حرفه ای را به فرصتی برای تحقق درآمدهای خود تبدیل کنند. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال در توضیح این جلسه بی آنکه اشاره مستقیمی به صدور مجوز حرفه ای انجام دهد، از اهمیت ورود دولت برای دریافت حقوق باشگاه ها صحبت کرد.

دریافت حق پخش، تبلیغات محیطی و دیگر درآمد های فوتبال طی سال های گذشته تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده و حالا مدیران هر ۴ باشگاه امیدوار هستند تا با دخالت دولت، این موضوع نهایی شود. آجرلو مدیرعامل تراکتورسازی و جهانیان مالک باشگاه نفت تهران نیز در ادامه از اهمیت ورود دولت، وزیر ورزش و دیگر نهاد ها برای این موضوع صحبت کردند تا مشخص شود هر چهار باشگاه پیش از آنکه برای دریافت مجوز حرفه ای سازی خود نگران باشند، به دنبال کسب درآمد برای سال های آینده هستند.

در این جلسه البته پرونده بدهی های باشگاه ها، مطالبات طلبکاران، وضعیت و تعداد آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت تا در مسیر تعیین و تکلیف بدهی های باشگاه ها به ویژه پرونده هایی که به AFC ارجاع داده شده مسئولان صدور مجوز حرفه ای سازی با باشگاه ها جمع بندی نهایی برسند.

“ورود دولت” در نهایت کلید واژه ای بود که مدیران باشگاه های حاضر در جلسه شنبه شب سازمان لیگ با تکرار آن نشان دادند که با عبور از صدور مجوز حرفه ای سازی به دنبال حل مشکل درآمدزایی باشگاه ها در بلند مدت باشند تا با حل این معضل، تمامی تیم های لیگ برتری بتوانند از مسیری درست مجوز حرفه ای سازی را کسب کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو