زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

پرویز مظلومی و بهترین شروع استقلال در لیگ برتر

تیم استقلالی که امروز در لیگ هفدهم می‌بینیم با فصل‌های قبلش بسیار متفاوت است. این تیم ضعیف‌ترین نتایج را طی 9 فصل اخیر به دست آورده است.

سرای نور؛

نکته جالب شروع های بد استقلال این است که همیشه هر شروع ضعیف پایان ضعیفی هم نداشته است.ضمن اینکه همین جدول نشان می‌دهد استقلال با توجه به پتانسیل فنی و حمایت هوادارانش قادر به بهبود شرایط و تغییر وضعیتش هم هست.

 

 

رکوردهای استقلال

تیم فعلی استقلال اگر امروز خیلی کم و در واقع کمتر از هشت دوره قبلی امتیاز کسب کرده دلیل اصلی‌اش این نیست که خیلی کم گل می‌زند. آنها در ۱۰ بازی اخیرشان فقط ۴ گل زده‌اند یعنی کمتر از ۵/۰ گل در هر بازی. طبیعی است که با ۵/۰ گل زده امتیاز کامل به تیمی نمی‌دهند. این تیم با تحمل پنج شکست بیشترین باخت را طی ۸ فصل قبل داشته است. پیش از این و در لیگ چهاردهم که هدایت تیم بر عهده پرویز مظلومی بود استقلال در ۱۰ بازی چهار باخت داشت که سه باخت متوالی آن مقابل نفت تهران، فولاد و ذوب‌آهن بود و در هفته سوم به سپاهان در فولادشهر باختند. اتفاقا کمترین پیروزی آنها هم در همین فصل به دست آمده است. دو پیروزی مقابل تراکتورسازی و سپیدرود رشت که اولی با علیرضا منصوریان و دومی پس از برکناری او و با حضور درموت بود. در واقع وینفرید شفر از دو مسابقه‌ای که در لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشسته فقط یک امتیاز کسب کرده است. علیرضا منصوریان فصل قبل با سه پیروزی متوالی مقابل ذوب‌آهن، سیاه‌جامگان و سایپا عملکرد خیلی خوب نداشت.

به هر حال آبی‌های پایتخت باید هر چه سریع‌تر از شرایط فعلی فاصله بگیرند چرا که کسب ۹ امتیاز از ۱۰ بازی به هیچ وجه مطلوب هواداران این تیم نیست.

 

 

شروع خوب با مظلومی

استقلال در دو فصل اخیر که منصوریان و حالا هم شفر هدایتش را بر عهده داشته کمترین امتیازها را در ۱۰ بازی اول به دست آورده است. در حالی که این جدول نشان می‌دهد آنها حتی ۲۰ و ۲۱ امتیاز هم اندوخته‌اند و جالب اینکه در هر دو فصل که شروع بسیار خوبی داشتند مسوولیت فنی تیم برعهده پرویز مظلومی بوده که البته در پایان هر دو فصل به رتبه سوم جدول رسید. تنها فصلی که استقلال در ۸ لیگ گذشته قهرمان شد به لیگ دوازدهم برمی‌گردد که هدایتش بر عهده امیر قلعه‌نویی بود، آنها از ۱۰ بازی ۱۹ امتیاز را ذخیره کرده بودند. ضمن اینکه کمترین باخت آنها هم به همین فصل و لیگ پانزدهم برمی‌گردد.

 

 

مرفاوی بدون باخت

در لیگ چهاردهم، پرویز مظلومی عملکرد قابل توجهی طی ۱۰ بازی داشت. تیم او یا برنده می‌شد یا می‌باخت. شش پیروزی و چهار باخت حاصل تلاش او و شاگردانش بود اما در لیگ نهم عملکرد این تیم با صمد مرفاوی جالب‌تر بود چرا که این مربی یا برنده می‌شد یا مساوی می‌کرد. در واقع طی ۱۰ بازی هیچ شکستی را متحمل نشد و به اندازه مظلومی هم امتیاز به دست آورد. (۱۸ امتیاز)

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو