زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

حساب مسدود و اسپانسر پرابهام؛

اوضاع آشفته مالی سازمان لیگ و فدراسیون/ سرِ باشگاه‌ها زیر گیوتین!

درحالی که چهار باشگاه ایرانی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند، اوضاع مالی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم آشفته و پر از ابهامات ریز و درشت است.

به گزارش سرای نور،چند سال است که قبل از شروع رقابت های لیگ برتر مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تاکید می کنند به تیم های بدهکار اجازه حضور در مسابقات داده نمی شود. اما زمان شروع لیگ که می رسد همه خاموش می شوند و «زیرسبیلی» رد می کنند و همه بدهکاران هم «چست و چابک» وارد لیگ می شوند و انگار نه انگار به زمین و زمان بدهکار هستند!

مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم چشم بر قوانین می بندند و برای اینکه صندلی شان لرزان نشود و از سوی هواداران تیم ها تحت فشار قرار نگیرند بدون هیچ مخالفتی اجازه می دهند بدهکاران وارد مسابقات شوند و هر سال هم بر میزان بدهی هایشان اضافه کنند!

حالا کنفدر اسیون فوتبال آسیا پا را بیخ گلوی فوتبال ایران گذاشته و کاری که باید مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سالها پیش می‌کردند را انجام می دهد و قرص و محکم ایستاده تا تیم بدهکاری وارد لیگ قهرمانان آسیا نشود.

تیم های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و کمتر از ۲۴ ساعت برای جلوگیری از رقم خوردن یک فاجعه بزرگ فرصت دارند. حالا سرِ باشگاه ها زیر گیوتین کنفدراسیون آسیا گیر کرده و مسئولانشان به فکر افتاده اند که راه حلی پیدا کنند.

اما همین آقایان چندین سال فرصت داشتند تا بدهی هایشان را سر فرصت بدهند و مجوز حرفه ای را هم دریافت کنند. حالا اما چون ندانم کاری و مماشات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به چشم کل فوتبال ایران و علاقمندانش خواهد رفت و تیم های کشورمان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهند شد.

شاید هم مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ دوباره با ترفندهای خاص خودشان سر کنفدراسیون فوتبال آسیا را «گول» مالیدند و مثل چند سال گذشته که با «دفترسازی» و «باشگاه سازی» توانستند مجوز بگیرند، بازهم مشکل این چهار تیم را حل کردند.

اما تا کی می توان با این روش ها جلو رفت؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا را فریب می دهیم یا خودمان را؟ آیا آنها ضرر می کنند یا ما که چند سال برای تسویه این بدهی ها فرصت داشتیم و دست روی دست گذاشتیم تا کار به اینجا کشید؟ تا چه زمانی می خواهیم با سندسازی کار را پیش ببریم و سرمان را از زیر برف در نیاوریم و نگاهی به اطرافمان نیندازیم.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حالی با اوضاع آشفته ای مواجه شده اند که حساب سازمان لیگ و رئیس فدراسیون فوتبال همچنان مسدود است و رفت و آمد مالی هم نخواهند داشت. ضمن اینکه تکلیف اسپانسر این فصل فوتبال به درستی مشخص نیست و پر از ابهامات ریز و درشت است.

اینکه این اسپانسر با کدام مزایده تبلیغات محیطی فوتبال را از آن خود کرد و چقدر تاکنون پرداخت کرده است و با چه شرایطی کار را ادامه می دهد همه ابهاماتی است که وجود دارد. انطور که شواهد پیدا است این اسپانسر نتوانسته تاکنون به تعهداتش عمل کند و مبلغی کمتر از ۵ میلیارد تومان به فدراسیون پرداخت کرده که آن هم مستقیما برای پاداش بازیکنان تیم ملی و دستمزد کارلوس کی روش هزینه شده است.

درحالی که باشگاه ها از سازمان لیگ خواسته اند که از محل درآمدشان بدهی طلبکاران را بدهد تا مشکل حضور در لیگ قهرمانان آسیا حل شود، اما سازمان لیگ درآمد مشخصی نداشته که بخواهد به باشگاه ها پول بدهد. حتی اگر پول هم داشته باشد حسابش به خاطر بدهی های مالیاتی بسته است و نمی تواند پرداختی داشته باشد.

اوضاع آشفته تر از چیزی است که فکرش را می کنید. فدراسیون فوتبال که حالا پنج ستاره شده جیب خالی دارد و سازمان لیگ هم بدتر از فدراسیون. باید منتظر اتفاقات دیگر بود و دید که مهدی تاج و حیدر بهاروند برای خروج از این وضعیت نسخه شفا بخشی خواهند داشت یا اوضاع بدتر خواهد شد.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو