زمان انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ -

به جمهوری لیونل مسی خوش آمدید!

در صورتی که کاتالونیا بتواند استقلالش از اسپانیا را به دست بیاورد، وابستگی بارسلونا به لیونل مسی بیش از پیش می شود.

سرای نور؛در روز جمعه پارلمان ایالت کاتالونیا رسما اعلام استقلال خود از اسپانیا بعد از رای گیری را اعلام کرد و روز شنبه نیز لیونل مسی در جریان دیدار برابر بیلبائو یک بار دیگر ثابت کرد که چرا ستاره ای متفاوت نسبت به دیگران است.

در ابتدای بازی و قبل از آغاز درخشش لیونل مسی، آدوریز مهاجم بیلبائو ۲ بار فرصت داشت تا این تیم را در سن مامس برابر سرمربی سابقش پیش اندازد؛ اما تراشتگن در دروازه بلوگرانا ۲ عکس العمل فوق العاده داشت.

اما دقایقی بعد این لیونل مسی بود که در اولین یورش جدی خود به سمت دروازه بیلبائو و بعد از گذر از سد مدافعان و سنگربان حریف در عین ناباوری توپ را به دیرک دروازه کوبید. اگرچه از دست دادن چنین موقعیتی از برنده پنج جایزه توپ طلا بعید بود؛ اما چند دقیقه بعد خود مسی با حرکتی دیدنی موفق شد قفل دروازه بیلبائو را بگشاید.

علیرغم نمایش بسیار خوبی که بارسا در این دیدار ارائه داد، آنها باید کسب ۳ امتیاز از جهنم سن مامس را مدیون لیونل مسی باشند، زیرا او بود که علیرغم از دست دادن فرصتی فوق العاده در نهایت با حرکتی دیدنی دروازه حریف را گشود.

علیرغم آسیب دیدگی اینیستا، جدایی ستاره ای مانند نیمار، افت محسوس لوییس سوارز و مصدومیت طولانی مدت عثمان دمبله، یک بار دیگر این لیونل مسی بود که تکلیف این دیدار را به سان بسیاری از دیدارهای فصل جاری مشخص کرد.

در ۴۵ دقیقه دوم نیز لیونل مسی بارها به عقب بازگشت تا در دفاع به همبازیانش کمک کند و استارت دیدنی او در نهایت باعث شد تا پائولینیو بعد از واکنش گلر بیلبائو به ضربه سوارز، گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

در دیدار ابتدای هفته لیگ برتر و در حساس‌ترین بازی در اولدترافورد، شاهد بودیم که تاتنهام بدون حضور هری کین هرگز نشانی از تیم روزهای سابق خود نداشت و در نهایت مغلوب شیاطین سرخ شد.

همچنین رئال مادرید در ابتدای همین فصل و بعد از اعلام خبر محرومیت ۵ جلسه ای رونالدو روزهای دشوار و تلخی را سپری کرد و بسیاری دیگر از تیم های بزرگ فوتبال جهان نیز تکیه زیادی به بهترین بازیکن خود دارند.

رئال مادرید که دیروز و پیش از دیدار برابر خیرونا به دلیل نگرانی های امنیتی پس از اعلام استقلال در کاتالونیا در روز جمعه در معرض تهدید قرار گرفته بود، به این ایالت سفر کرد و پابلو ماچین، مربی پرتغالی سرمربی خیرونا در مورد مقایسه رونالدو و مسی گفت: “رونالدو و مسی هر ۲ ستارگان بزرگی هستند که در تیم های باکیفیتی بازی می کنند؛ اما وابستگی بارسلونا به لیونل مسی بیش از تکیه رئال مادرید به رونالدو است و حتی زمانی که لیونل مسی قادر به گلزنی نیست نیز با دادن یک پاس گل و تاثیرگذاری در جریان بازی کمک زیادی به بارسلونا می کند.”

در دیدار روز شنبه برابر بیلبائو، لیونل مسی دقیقا همانکه ماچین گفته بود را در زمین پیاده کرد. او با حرکات خود در نیمه اول، بازی بارسا را پیش برده و موفق به زدن گل اول شد و در گل دوم این تیم نیز نقش مهمی را ایفا کرد.

به عنوان یک بازیساز و یک مهاجم، لیونل مسی در حال حاضر در حال ارائه دادن سطحی متفاوت از دیگران است و فرم فوق العاده او باعث غیرقابل دسترس شدن بارسا در لالیگا شده است.

ایالت کاتالونیا ممکن است به اسپانیا در آینده برای پیشرفت نیاز نداشته باشد، اما بارسلونا بیش از هر زمان دیگری به ستاره تاثیرگذار خود وابسته است؛ پس به جمهوری لیونل مسی خوش آمدید!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو