زمان انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ -

قهرمانی رئال در لالیگا؛ ماموریت غیرممکن؟

8 امتیاز فاصله با بارسلونا پس از 10 هفته اتفاقی بود که هیچ یک از هواداران رئال تصورش را هم نمی کردند.

سرای نور؛لالیگا برای رئالی ها مطابق انتظار شروع نشد و پیش هم نمی رود. حال اوضاع به گونه ای است که بسیاری قهرمانی این تیم را یک ماموریت غیرممکن می دانند.

شکست برابر خیرونا باعث شد تا رئال حالا از ۳۰ امتیاز ممکن تنها ۲۰ امتیاز کسب کرده باشد؛ در حالی که بارسا در همین مدت تنها دو امتیاز از دست داده و ۲۸ امتیازی است.

 

رئال در تاریخ ۱۱۵ ساله خود هرگز نتوانسته فاصله ۸ امتیازی با تیم صدرنشین را جبران کرده و در نهایت قهرمان شود. پیش از این، دو بار بارسا و یک بار والنسیا چنین شاهکاری را انجام داده اند.

البته فصل ۰۳-۲۰۰۲ رئال مادرید که ۷ امتیاز از سوسیداد عقب افتاده بود، در نهایت توانست با دو امتیاز بیشتر عنوان قهرمانی را کسب کند و سوسیداد را ناکام بگذارد؛ ولی جبران فاصله ۸ امتیاز با صدر جدول تاکنون برای رئالی ها اتفاق نیفتاده است.

 

آخرین بار والنسیا بود که فصل ۰۴-۲۰۰۳ توانست فاصله ۸ امتیازی با رئال را جبران کرده و قهرمان شود. فصل ۹۹-۹۸ نیز در حالی که بارسا ۸ امتیاز با مایورکا فاصله داشت، توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. جالب اینکه فصل ۹۱-۹۲ نیز بارسا همین فاصله امتیازی با رئال صدرنشین را جبران کرد و قهرمان شد.

 

 

 

 

رئال برای امیدوار ماندن به قهرمانی، ضمن پیروزی در بازی های پیش رو باید هر دو ال کلاسیکوی رفت و برگشت برابر بارسا را نیز پیروز شود.

در تاریخ رئال، ۱۵ بار این تیم برابر بارسا دبل کرده اما باید توجه داشت که ۱۴ تای آنها بین سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۸۴ رخ داده و از آن پس تنها فصل ۰۸-۲۰۰۷ بود که رئال با هدایت شوستر توانست بارسا را در دو بازی رفت و برگشت مغلوب کند.

 

یک نکته امیدوارکننده دیگر برای رئال اینجاست که فصل ۱۶-۲۰۱۵ وقتی زیدان از ماه ژانویه هدایت رئال را بر عهده گرفت، رئال توانست فاصله ۱۲ امتیازی با بارسا را به یک امتیاز کاهش دهد؛ هرچند که این مهم نیز برای قهرمانی کهکشانی ها کفایت نمی کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو