زمان انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ -

۲هزار کتاب برای زائرین و خادمین از کانون یاوران مهدی(عج ) شهرستان نور به کربلا فرستاده می‌شود

مسئول کانون فرهنگی مذهبی یاوران مهدی(عج) شهرستان نور گفت: 2هزار کتاب برای زائرین و خادمین در سنین مختلف از کانون یاوران مهدی (عج ) به کربلا فرستاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،اربعین روزی است که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند و ضرورت پیاده روی اربعین از آیه شریفه (واعتصمو بحبل الله …) سرچشمه می‌گیرد.

 

 

زیارت امام حسین در سیره عملی و رفتاری اهل بیت (ع) بسیار تأکید شده است و در گردهمایی اربعین گروه‌های مسلمانان شیعه و سنی، مسیحی و دیگر آیین‌ها هم در آن حضور داشته و این رویداد بزرگترین گردهمایی مذهبی در جهان است و بزرگترین تجمع سالانه در جهان برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

کانون یاوران مهدی نخستین کانون فعال در زمینه فرهنگی، مذهبی و هنری خواهران، در شهرستان نور است که این کانون به مناسبت‌های مختلف برنامه متنوعی را در شهرستان برگزار می‌کند.

 

 

 

صفیه پروانه مسئول کانون فرهنگی مذهبی یاوران مهدی (عج) شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: اربعین امسال تعداد ۲هزار کتاب برای زائرین و خادمین در سنین مختلف کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال از کانون یاوران مهدی (عج ) به کربلا فرستاده می‌شود.

 

 

 

وی گفت: این کتاب‌ها توسط زائرین شهرستان نور و کانون یاوران مهدی به کربلا فرستاده می‌شود و در حال حاضر این کتاب‌ها بین ۳۰ نفر از زائران کربلای حسینی در شهرستان نور برای ارسال به کربلا تقسیم شد.

 

 

 

مسئول کانون یاوران مهدی با اشاره به تهیه کتاب‌ها افزود: این کتاب‌ها زیر نظر مجموعه فرهنگی به نام ( مقر کتاب) در قم تهیه می‌شود که هزینه آن توسط خیرین و مردم پرداخت می‌شود.

 

 

کانون یاوران مهدی شهرستان نور این کتاب‌ها را با عکس امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدای هستی، دفاع مقدس، مدافع حرم و امر به معروف مزین کرده و پس از آماده سازی برای زائرین کربلا ارسال می‌کند.
پروانه خاطرنشان کرد: این کتاب توسط گروهی در مجموعه (مقر کتاب) بررسی، انتخاب و به زبان‌های دیگر نیز ترجمه و منتشر می‌شوند.

 

 

 

وی گفت: این مجموعه فرهنگی فعالیت‌های متنوع به مناسب‌های مختلف انجام می‌دهد و تولیدات ایرانی نیز از این دسته فعالیت‌ها است.

 

مسئول کانون یاوران مهدی شهرستان نور یادآورشد: تولید کوله پشتی برای زائران اربعین با پارچه‌های ایرانی، جمع آوری صدقه کتاب از خیرین و کمکهای مردمی برای تهیه کتاب‌های مناسب و مفید از جمله اقدامات این مجموعه فرهنگی است.

 

این مسئول گفت: این مجموعه فرهنگی هفت سال در حال فعالیت هستند و ۲۰۰ شهر اصلی در کشور را زیر پوشش دارند و کانون یاوران مهدی نیز زیر پوشش این مجموعه قرار دارد.

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو