زمان انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ -

مالک ایرانی اورتون: من آدم عثمانف نیستم

فرهاد مشیری، مالک ایرانی اورتون، شایعات اخیر درباره اینکه منابع مالی او از طریق آلیشر عثمانف تامین می‌شود را تکذیب کرد.

سرای نور؛مشیری در فوریه ۲۰۱۶، سهام خود در آرسنال را فروخت و با خرید بیشتر سهام اورتون به سرمایه گذار اصلی باشگاه تبدیل شد. با این حال طبق تحقیقاتی که نشریه Paradise Papers انجام داده، شبهاتی در مورد مشیری به وجود امده است. به علاوه، بی بی سی اخیرا اعلام کرده که مالکیت او در اورتون ممکن است غیرقانونی باشد، زیرا سهام او در آرسنال، هدیه ای از سوی آلیشر عثمانف، سرمایه دار مشهور روس است. در حقیقت، کمپانی اپیون فاندینگ، متعلق به عثمانف، در سال ۲۰۰۷، ۱۵ درصد سهام آرسنال را خریداری کرد. همچنین بی بی سی مدعی شده که این کمپانی که حالا ۳۰ درصد سهام آرسنال را در اختیار دارد، در ماجرای خرید اورتون توسط مشیری نیز دست داشته است.

با این وجود، مشیری این موضوع را به کلی رد کرد. او در مصاحبه با خبرنگار بی بی سی گفت:” دیوانه شده اید؟ باید پیش یک روان پزشک بروید! این یک هدیه نبود، از کجا این فکر به ذهن شما خطور کرده! اگر هدیه بوده، متعلق به شما. آیا او به من ۱۰۰ میلیون پوند قرض داده؟ اگر قرض بوده، من پول را به او برمی‌گردانم. هیچ کدام از این‌ها نیست، زیرا من این هزینه را پرداخت کردم. اگر من به دوستم ۵ دلار بدهم، آن پول متعلق به اوست؟ لیگ برتر به خوبی از همه چیز مطلع است. به جای اینکه از من سوال کنید، از آنها بپرسید.”

وکلای مشیری و عثمانف، این ادعاها را به کلی رد کرده اند. با این حال، در ابتدای امسال، باشگاه اورتون قراردادی ۵ ساله با شرکت USM امضا کرد که نام زمین تمرینات خود را به این نام تغییر دهد. این کمپانی نیز متعلق به عثمانف است.

باشگاه اورتون نیز با انتشار بیانیه ای، موضوعات اخیر مطرح شده را رد کرد. در این بیانیه آمده:” ما نمی‌خواهیم اطلاعات جزئی از وضعیت مالکیت باشگاه را در اختیار عموم قرار دهیم؛ ولی می‌توانیم درباره کلیات موضوع صحبت کنیم. لیگ برتر در زمینه مالکیت باشگاه و زمینه اقتصادی شامل قوانین مختلفی است. این شامل مالکان جدید نمی‌شود و مدیران لیگ از جزئیات منابع مالی این مالکان مطلع هستند. قوانین لیگ، از اینکه مالک یک باشگاه قصد خرید باشگاه دیگری را داشته باشد ممانعت می‌کند.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو