زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ؛

سهمیه المپیک از هفت کشتی‌گیر پس گرفته شد!

هفت کشتی‌گیر به علت مصرف مواد نیروزا و مثبت شدن تست دوپینگ، سهمیه المپیک ریو را از دست دادند.

به گزارش سرای نور و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، اتحادیه جهانی کشتی سهمیه‌های المپیک در کشتی آزاد، فرنگی و زنان را دوباره توزیع کرد. این تغییرات در پی نتایج آزمایش دوپینگ در مسابقات گزینشی قاره‌های اروپا و آسیا بوده است که افراد خاطی از ماده «ملدونیوم» استفاده کرده‌اند. طبق قوانین ضد دوپینگ اتحادیه جهانی کشتی و بر اساس اعلام وادا، نتایج برخی کشتی‌گیر‌ان که مرتکب دوپینگ در تورنمنت‌های گزینشی شده‌اند تغییر کرده است. بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی، سهمیه المپیک طبق فرایند زیر به کشتی‌گیر‌ان جدید اختصاص می‌یابد:

ماگومد مراد گاجی‌اف از لهستان و آندری کویاتکوفسکی از اوکراین، در وزن ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را از دست دادند و سهمیه جدید به زورابی یاکوبیشویلی از گرجستان و دیوید صفریان از ارمنستان تعلق گرفت.

بر طبق این تغییرات، بلغارستان (بوریس نواچکوف) از طریق مسابقات جهانی گزینشی المپیک در مغولستان نیز صاحب سهمیه ای می‌شود که پیش از این به گرجستان تعلق گرفته بود و به دنبال این تغییرات سهمیه بلغارستان در مسابقات جهانی مرحله دوم گزینشی المپیک به کشور آمریکا داده می‌شود که در آن ر‌قا‌بت‌ها فرانک مولینارو در رده سوم قرار گرفته بود.

بدین ترتیب سهمیه‌های المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم از طریق مسابقات صربستان، مغولستان و ترکیه به کشورهای زیر اعطا می‌شود: گرجستان، ارمنستان، بحرین، ترکیه، بلغارستان، کانادا و آمریکا

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم آلن زاسیف نایب قهرمان ۲۰۱۳ جهان از اوکراین و یوسف جلیل اف از بلاروس به دلیل دوپینگ در مسابقات گزینشی اروپا، سهمیه المپیک را از دست می‌دهند و سهمیه آنها به بلغارستان (لیوبن ایلیف) و مجارستان (دانیل لیگتی) تعلق می‌گیرد.

همچنین سهمیه المپیک وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی مرحله اول گزینشی به آیال لازاریف از قرقیزستان تعلق می‌گیرد.

بر این اساس سهمیه المپیکی وزن ۱۲۵ کیلوگرم از سه مسابقه صربستان، مغولستان و استانبول به کشورهای زیر تعلق می‌گیرد: بلغارستان، مجارستان، چین، لهستان، قرقیزستان، اوکراین و بلاروس.

در کشتی فرنگی نیز آزمایش دوپینگ جاناربک کنجی‌اف از قرقیزستان در مسابقات گزینشی آسیا در وزن ۸۵ کیلوگرم مثبت اعلام شد و سهمیه او به راویندر خاتری از هند تعلق می‌گیرد.

در کشتی زنان نیز دوپینگ سومیا اردن چیمگ از مغولستان در مسابقات ۵۳ کیلوگرم گزینشی قاره آسیا مثبت شد و سهمیه او به کوماری بابیتا از هند اختصاص یافت.

در ۵۸ کیلوگرم نیز سهمیه المپیک اوکسانا هرهل از اوکراین(قهرمان ۲۰۱۵ جهان در ۶۰ کیلو) به کشور مولداوی (ماریانا چردیوارا) منتقل شد.

در لیست جدید اتحادیه جهانی کشتی نام مصطفی حمدی کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم تیم مصر نیز حذف شده و به جای وی نماینده گینه بیسائو قرار گرفته که در این مورد توضیحی داده نشده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو