زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

شهردار تهران:

شهر آفتاب ۵سال به صورت رایگان محل برگزاری نمایشگاه کتاب خواهد بود

شهردار تهران گفت:براساس متن این تفاهم نامه، شهر آفتاب تا سال۱۴۰۰ یعنی تا ۵سال آینده به صورت رایگان به عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب دراختیار دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش سرای نور؛ محمد باقر قالیباف شهردار مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران گفت: خدا را شاکرم که یکی از برنامه هایی که در شهر تهران در دستور کار داشتیم، محقق شده است.

وی تاکید کرد: وقتی توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کردم، یعنی از یک دهه قبل یکی از چالش هایی که همواره پیش روی ما بود، بحث محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی بود و یکی از چالش های اصلی در این رابطه ترافیکی بود که به خاطر این نمایشگاهها در سطح شهر ایجاد می شد.

شهردار تهران افزود: فرقی هم نمی کند نمایشگاه بین المللی کتاب در محل دائمی نمایشگاهها در حوالی خیابان سئول برگزار شود یا در مصلی که بعدها به این مکان منتقل شد، همواره این اشکال باقی بود لذا یکی از برنامه ریزی های دقیقی که صورت گرفت این بود که زیرساخت های شهری را به درستی به پیش ببریم تا یک محل مناسب برای نمایشگاههای بین المللی  تهران داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: آن زمان این بحث مطرح بود که این جزو وظایف دولت است و دولت باید این کار را بکند اما به هر ترتیب این اتفاق نیفتاد تا اینکه شهرداری تهران خودش این کار را در سال ۹۰ شروع کرد و امروز برای بنده و همکارانم مایه مسرت است که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با نمایشگاه کتاب شروع می شود.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم یکی از فرصت هایی که فراهم شده است دادن این فضا به حوزه فرهنگ بوده است که در طول ۱۰ روز گذشته با بازدید میلیونی مردم همراه بوده است.

شهردار تهران در خصوص تفاهم نامه ای هم که میان شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده است، تصریح کرد: این توافق با این هدف بود که کمکی به اهل کتاب، فرهنگ و اهل رسانه و مخصوصا ناشران بشود.

قالیباف افزود: بر اساس متن این تفاهم نامه، شهر آفتاب تا سال۱۴۰۰ یعنی تا ۵ سال آینده به صورت رایگان به عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب در اختیار دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

شهردار تهران همچنین از مسئولان این وزارتخانه درخواست کرد خودشان هم در تامین هزینه های مربوط به ایجاد غرفه ها سهیم شوند و این کمک به حوزه نشر را موجب تقویت عزت کشور خواند و گفت: این مسئله به نوعی سرمایه گذاری است که حتما جواب خواهد داد. من امیدوارم سال آینده شاهد شرایط بسیار بهتری از امسال در برپایی نمایشگاه کتاب باشیم چه از جهت مراجعه بیشتر مردم و چه فروش کتاب ها در شهر آفتاب.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: کمک به حوزه نشر از یک طرف باعث ارتباط ما با یکدیگر  و از طرف دیگر باعث برقراری ارتباط ما با بقیه ملل خواهد شد تا تمایزها و برجستگی های تمدنی ما مشخص شود.

وی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ را به معنی تقویت اقتدار و عزت ملی دانست و گفت: شهرداری تهران از این طریق به فرهنگ مکتوب کشور کمک کرده است. امیدواریم در سال آینده نیز شاهد شرایط بهتری از نظر مراجعه بیشتر شهروندان و نیز فضای شناخته شده تری در این خصوص در شهر آفتاب باشیم.

محمدباقر قالیباف در پایان با اشاره به رضایت ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تاکید کرد: شاید در ابتدا بعضی از ناشران دغدغه هایی را برای انتقال نمایشگاه داشتند اما براساس نظرسنجی های صورت گرفته هم اکنون بیش از ۹۱ درصد ناشران تمایل دارند سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در همین محل برگزار شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو