زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ -

حریف تدارکاتی ایران را بهتر بشناسید

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه روند آماده سازی خود برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه، در سومین دیدار تدارکاتی خود قرار است فردا شب در شهر گراتسِ اتریش به مصاف پاناما برود.

سرای  نور؛سومین بازی تیم ملی در راه آماده سازی پس از تیم های ملی توگو و روسیه، تیم ملی پاناما محسوب می شود. به همین بهانه نگاهی می اندازیم به آخرین وضعیت این تیم و نکات ریز و درشت ترکیب این تیم را از نظر می گذرانیم.

فهرست نفرات تیم پاناما برای این مسابقه از سوی هرنان داریو گومز، سرمربی این تیم اعلام شده که حاوی نکات جالبی است.

*  ۲۰ نفر از این بازیکنان لژیونر هستند و تنها بازیکنان شاغل در لیگ پاناما یان کارلوس وارگاس و مارکوس سانچز از تیم تائورو، مانوئل وارگاس از چوریلو و خوزه گنزالس از آرابا یونیدو هستند.
* پانامایی که در مقابل ایران قرار می گیرد، ۵ لژیونر شاغل در اروپا دارد. جیمی پندو از (دیناموبخارست رومانی)، اریک دیویس (دوناجسکا استردا اسلواکی)، آویلا ریکاردو (خنت بلژیک)، اسماعیل دیاز (لاکرونیا بی اسپانیا)، گابریل تورس (لوزانو اسپورت سوییس)
* در تیم ملی پاناما ۵ بازیکن در باشگاه صدتایی ها حضور دارند. جیمی پندو ۱۲۷، رومن تورس ۱۰۶، گابریل گومز ۱۴۰، بلاس پرز ۱۱۴ و لوئیز تخادا ۱۰۴ بازی ملی در کارنامه دارند.
* میانگین سنی بازیکنان دعوت شده به اردوی پاناما برای بازی مقابل ایران ۲۸٫۳ سال است.
* لوئیز تخادا با ۴۳ و بلاس پرز با ۴۲ گل ملی، بهترین گلزنان تیم ملی پاناما هستند.
* رومن تورس، کاپیتان تیم پاناما یکی از مهمترین بازیکنان این تیم است. او زننده ی گل دقایق پایانی پاناما به کاستاریکا در آخرین بازی مقدماتی که باعث صعود تاریخی این تیم به جام جهانی روسیه شد نیز هست.

درباره شرایط فعلی تیم پاناما و برخی سوابق این تیم نیز نکات جالب توجهی وجود دارد.

* تیم فوتبال پاناما در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه ی کونکاکاف، پس از تیم های مکزیک و کاستاریکا در رده سوم ایستاد و برای نخستین بار در تاریخ جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.
* پاناما که هم اکنون چهل و نهمین تیم رنکینگ فیفا است، بهترین رکورد خود را از این حیث در سال ۲۰۱۳ با رتبه ی ۳۵ به ثبت رسانده است. این در حالی است که بدترین جایگاه تاریخ پاناما در رده بندی فیفا به رتبه ی ۱۵۰ آنها در سال ۱۹۹۵ بازمیگردد. همچنین رتبه ی ۹۰، میانگین رتبه های پانامایی ها در رده بندی های ماهانه فیفا را نشان می دهد.
* در رده بندی فعلی فیفا و در بین تیم های منطقه ی آمریکای مرکزی و شمالی، پاناما پس از مکزیک، کاستاریکا و آمریکا در رده چهارم قاره خود قرار گرفته است.
* حریف فردا شب تیم ملی ایران تا به اینجای سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع هجده بازی انجام داده که حاصل آن ۸ پیروزی، ۵ تساوی و ۵ باخت بوده است.
* تیم های ایران و پاناما تا به حال یک بار و در دسامبر سال ۲۰۰۴ به مصاف هم رفته اند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید.
* به جز ایران، پاناما تا کنون ۵ بار دیگر هم به مصاف تیم های آسیایی رفته که آمار بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته. ۲ تساوی و ۳ شکست، حاصل کار این تیم مقابل تیم های نه چندان مطرح آسیایی بوده است.
* دیگر نکته ی جالب اینکه پاناما و ونزوئلا، حریفان تدارکاتی تیم ملی ایران در روزهای آتی، تاکنون بیست تقابل با هم داشته اند که در این بازی ها، ونزوئلا ۷ و پاناما ۴ پیروزی به دست آورده اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو