زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ -

جوانان ایران نظاره‌گر صعود تیم‌های کم نام و نشان

تیم‌های گمنام و نه چندان قدرتمند آسیایی به دور دوم مسابقات قهرمانان جوانان راه یافتند و شاگردان پورغلامی از رسیدن به این مهم بازماندند.

سرای نور؛بعد از نمایش خیره کننده‌ای که تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های جام جهانی با صعود به جمع هشت تیم نهایی و حذف مقابل اسپانیا داشت، انتظار می‌رفت تیم ملی جوانان ایران نیز در مسابقات آسیایی بتواند عملکرد خوبی ارائه دهد و به نتایج درخشان تیم‌های پایه ایران ادامه دهد؛ ولی آنها عملکرد غیر قابل تصوری ارائه دادند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

تیم ملی جوانان ایران با وجود اینکه در مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا یک پیروزی مقابل فلسطین و دو تساوی برابر اردن و سوریه داشت؛ اما به دلیل قوانین AFC که عملکرد و امتیازات تیم‌های دوم گروه‌های ۱۰ گانه را با حذف قعرنشینان گروه‌های پنج تیمی(A، B و F) در نظر می‌گیرد، نتوانست به دور دوم راه پیدا کند.

با بی‌اطلاعی عجیب و غیر قابل تصور فدراسیون و فرهاد پورغلامی از قوانین AFC، حالا جوانان ایرانی که در گروه چهار تیمی E با ۵ امتیاز بعد از اردن ۷ امتیازی در جایگاه دوم قرار گرفتند باید نظاره‌گر بازی تیم‌های نه چندان قدرتمند جوانان عراق(گروه C)، تایلند(گروه I)، کره شمالی(گروه J)، چین تایپه(گروه H) و مالزی(گروه F) در مرحله دوم باشند.

تیم‌های ملی جوانان امارات، تاجیکستان، قطر، عربستان سعودی، اردن، کره جنوبی، چین، ویتنام، ژاپن و استرالیا نیز صدرنشین گروه‌های مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا شده‌اند تا با پنج تیم برتر دوم گروه‌ها که اسامی آنها عنوان شد به رقابت بپردازند.

نکته عجیب و جالب توجه دیگر این است که تیم ملی جوانان ایران با در نظر گرفتن قوانین AFC نه تنها در بین پنج تیم برتر تیم‌های دوم گروه‌ها جایی نداشته، بلکه بعد از کامبوج(گروه G) و ازبکستان(گروه B) در رتبه هشتم قرار گرفته است.

 

ضمن اینکه تیم ملی اندونزی نیز به‌عنوان میزبان مسابقات قهرمانی جوانان ۲۰۱۸ آسیا در مرحله نهایی این رقابت‌ها حضور دارد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو