زمان انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ -

آقایی – قدوس در چپ؛ خیالِ راحت کی‌روش

پنج شنبه شب ترکیبی جدید در سمت چپ تیم ملی به کار گرفته شد.

سرای نور؛این اولین بار بود که کارلوس کی‌روش سعید آقایی و سامان قدوس را در سمت چپ تیم ملی قرار داد و این دو نیز با عملکردی بسیار خوب، جواب اعتماد کارلوس کی‎‌روش را دادند. پیش از این اغلب میلاد محمدی و وحید امیری در پست دفاع و وینگر چپ به میدان میرفتند و همه باور داشتند که این دو در جام جهانی روسیه به میدان خواهند رفت؛ اما ترکیب ایران در دیدار با پاناما، معادلات را برهم زد.

 

آقایی که در یک سال اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده، این فصل در سپاهان حضور دارد و علی رغم نتایج ضعیف طلایی پوشان، نمایش های سزاوارانه ای را از خود نشان داده است. او در چهارمین بازی ملی، مستحکم تر از همیشه کار کرد و از خود به عنوان رقیبِ جدی میلاد محمدی برای پست دفاع چپ رونمایی کرد. مدافع جوان تیم فوتبال سپاهان دیشب ۹۰ دقیقه در زمین بود و علاوه بر وظایف دفاعی، حضوری فعال در حملات نیز داشت و چند بار با نفوذهایش به سامان قدوس و دیگر عناصر هجومی تیم ملی، یاری رساند.

 

البته نقدی که بر عملکرد این بازیکن وارد است، عدم استفاده از پای غیر تخصصی در مسابقات است. او اغلب با پای چپ کار میکند و برای پیشرفت سریعتر باید از پای راست خود نیز استفاده کند. پس از بازگشت میلاد محمدی از بند مصدومیت، بدون شک رقابت جانانه ای بینِ او و آقایی برای تصاحب پست دفاع چپ خواهد بود. رقابتی که در نهایت به نفع فوتبالِ ایران است، چرا که در نهایت بهترین بازیکن در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

 

یک خط جلوتر، قدوس به عنوان چهره اصلی در زمین حاضر شد و نمایش بسیار خوبش را با گلی دیدنی تکمیل کرد. ستاره ملی پوش تیم اوسترشوندس، در اتریش چنان عملکردی از خود بروز داد که حالا بسیاری او را به عنوان یکی از مردان اصلی تیم ملی در جام جهانی معرفی می‌کنند. قدوسِ ۲۴ ساله که از تکنیک بسیار بالا و توان شوتزنی مناسب برخوردار است، خود را بازیکنی منحصر به فرد نشان داد که قابلیت تبدیل به ستاره اصلی تیم ملی کشورمان را نیز داراست.

 

کی روش در کنارِ زوج امیری – محمدی، این زوج را نیز در مقابل حریف صعود کرده به جام جهانی به کار گرفت و عملکرد درخشان آقایی و قدوس نیز خیالِ سرمربی پرتغالی تیم ملی را از بابت سمت چپ تیم ملی راحت کرد. البته این موضوع به این پست اختصاص ندارد و تیم ملی فعلی ایران در اکثر پست ها دو بازیکن آماده را در اختیار دارد که باعث بازتر بودن دست سرمربی می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو