زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

با سه تیم از تبریز در لیگ برتر فوتبال کشور

تبریز قطب فوتبال کشور شد

در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشور سه تیم از تبریز حضور خواهند داشت.

به گزارش سرای نور؛ از تبریز، پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور روز گذشته با قهرمانی تیم استقلال خوزستان خاتمه یافت.

نمایندگان تبریز در این رقابت‌ها تیم‌های تراکتورسازی و گسترش‌فولاد بودند که تراکتورسازی در مکان چهارم و گسترش‌فولاد در رده نهم جدول جای گرفتند.

با صعود تیم ماشین‌سازی تبریز به لیگ برتر، فصل آینده سه تیم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. حضور سه تیم تبریزی قبلا هم دو بار سابقه داشته است، هر چند یکبار نماینده فوتبال تبریز از حضور در مسابقات محروم شد.

خبرگزاری فارس از تبریز نگاهی به حضور تیم‌های تبریزی در مسابقات کشوری داشته است.

جام تخت جمشید:

تراکتورسازی و ماشین‌سازی تیم‌های تبریزی حاضر در مسابقات جام تخت جمشید بودند. اولین دوره این رقابت‌ها بدون تیمی از تبریز در سال ۵۲ برگزار گردید و در دو دوره آخر این مسابقات هر دو تیم تبریزی حضور داشتند.

لیگ قدس:

این رقابت‌ها در سال ۶۸ و فقط یک دوره برگزار گردید و هر دو تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی در این مسابقات حضور داشتند. این رقابت‌ها در دو گروه دوازده تیمی برگزار شده و تیم‌های تبریزی هم گروه نبودند.

لیگ آزادگان:

تراکتورسازی تبریز در اولین دوره لیگ آزادگان در سال ۷۰ در این رقابت ها حضور داشت. شهرداری و ماشین سازی نیز سال ۷۳ به این رقابت‌ها صعود کردند تا در این سال سه تیم از تبریز در لیگ آزادگان حضور داشته باشد.

در پایان سال ۷۳ تراکتورسازی به لیگ دسته دو سقوط کرد اما سال ۷۴ به این رقابت‌ها‌ بازگشت، شهرداری نیز در سال ۷۴ سقوط و سال ۷۵ بازگشته و ماشین‌سازی نیز در سال ۷۵ از لیگ آزادگان سقوط کرد.

تیم تراکتورسازی تا پیش از آغاز لیگ برتر فوتبال کشور در لیگ آزادگان حضور داشت.

لیگ برتر

اولین دوره لیگ برتر در سال ۸۰ برگزار گردید که تراکتورسازی تنها نماینده تبریز در این مسابقات بود. سرخپوشان تبریزی در پایان مسابقات در رده آخر قرار گرفته و به لیگ دسته اول سقوط کردند.

بازگشت تراکتورسازی به این رقابت‌ها هفت سال به درازا کشید و از دوره دوم تا دوره هفتم هیچ تیم تبریزی در این مسابقات حضور نداشت.

در سال ۸۸ تیم تراکتورسازی به لیگ برتر بازگشت و در سال ۸۹ شهرداری هم به این مسابقات صعود کرد. شهرداری تبریز بعد از دو فصل از این رقابت‌ها سقوط کرد.

در سال ۹۲ تیم های گسترش‌فولاد و شهرداری تبریز موفق به صعود به لیگ برتر شدند، اما با رای کمیته انضباطی شهرداری تبریز از حضور در لیگ برتر فوتبال کشور محروم شد تا رقابت‌های سه فصل گذشته لیگ برتر با حضور تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز برگزار شود.

حالا بعد از بیست و دو سال از حضور سه تیم تبریزی در بالاترین سطح فوتبال کشور، یک بار دیگر فوتبال تبریز در مسابقات کشوری صاحب سه نماینده شده و لیگ‌برتر فوتبال کشور با حضور سه تیم از تبریز برگزار خواهد شد.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو