زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ -

یورش کی‌روش به شکست ناپذیری ونزوئلا

عصر فردا ایران در حالی دومین بازی تدارکاتی خود در ماه نوامبر را پشت سر می گذارد که رقیبی از آمریکای جنوبی را پیش روی خود می بیند.

سرای نور؛آخرین تیم در جدول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آمریکای جنوبی عصر فردا در شهر نایمخن هلند به عنوان دومین رقیب تدارکاتی تیم ملی در ماه نوامبر به میدان خواهد رفت. تیمی که از شهرت چندانی در دنیای فوتبال برخوردار نیست و همواره در سایه مدعیان فوتبال در این قاره قرار گرفته است فردا در حالی مقابل ایران به میدان می رود که با اخبار جالبی در اردوی خود روبرو شده است که بخشی از این اخبار را می خوانید.

۱۶ لژیونر در ترکیب ونزوئلا

ونزوئلا در شرایطی مقابل ایران به میدان می رود که سرمربی این تیم در فهرست ۲۰ نفره خود برای این بازی تنها به چهار بازیکن شاغل در باشگاه های این کشور اتکا کرد و ۱۶ نفر دیگر را از باشگاه های خارجی در فهرست گنجاند. ونزوئلا که در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آمریکای جنوبی در میان ده تیم حاضر در انتهای جدول جاخوش کرد، فرداشب در شهر نایمخن هلند به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت تا حریف تدارکاتی مناسبی برای ملی پوشان ایران باشد.

 

شکست ناپذیران آمریکای جنوبی

ونزوئلا در شش بازی رسمی پایانی خود در دور برگشت مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی شکستی در کارنامه اش ثبت نشده تا از این حیث رکورد جالب توجهی از خود برجا بگذارد. این تیم بعد از ۵ تساوی متوالی مقابل مدعیانی همچون کلمبیا، اروگوئه، آرژانتین و … در روز پایانی مقدماتی در دیداری کاملا تشریفاتی موفق شد با یک گل از سد تیم ملی پاراگوئه بگذرد تا به این ترتیب همه نگاه ها را به خود جلب کند. عملکرد قابل قبول تیم جوان ونزوئلا در این بازی ها باعث شد بسیاری از تحلیلگران مطرح فوتبال آمریکای جنوبی از ونزوئلا به عنوان غولی نام ببرند که به تازگی از خواب زمستانی بیدار شده است. تیمی که در مصاف با گران ترین مهاجمان حال حاضر دنیا فوق العاده عمل کرد.

 

جوان ترین رقیب تدارکاتی

رافائل دودامل سرمربی ۴۴ ساله ونزوئلا در حالی برای بازی با ایران فهرست ۲۰ نفره خود را اعلام کرد که مسن ترین بازیکن دعوت شده به اردو تنها ۲۸ سال سن دارد و مابقی بازیکنان زیر ۲۸ سال هستند. با نگاهی به میانگین سنی بازیکنان ونزوئلا می توان این تیم را جوان ترین رقیب تیم ملی ایران در ماه ها و سال های اخیر چه در بازی های دوستانه و چه در بازی های رسمی نامید که باید منتظر ماند و دید عملکرد شاگردان کی روش برای این تیم جوان ونزوئلا بعد از آمارهای خوبی که حریف در شکست ناپذیری مقابل تیم های مدعی ثبت کرده، چگونه خواهد بود.

 

سرشناس ترین ستاره ونزوئلا از جزیره می آید

خوزه سالومون راندون را می توان سرشناس ترین ستاره ونزوئلا در بازی عصر فردا مقابل ایران قلمداد کرد. مهاجمی ۲۸ ساله و سرشناس که سال های زیادی است در باشگاه های اروپایی توپ می زند و در حال حاضر نیز برای وست بروموویچ در لیگ جزیره بازی می کند. سالومون که سابقه بازی برای روبین کازان را نیز در کارنامه دارد درست در روزهایی که این باشگاه روسی روی سردار آزمون سرمایه گذاری کرده بود، حاضر به فروش مهاجم ونزوئلایی خود به زنیت شد تا راندون با باشگاه مطرح پترزبورگ به قهرمانی‌های متعددی در روسیه برسد و راهی لیگ جزیره شود. ۶۵ بازی ملی و ۱۹ گل زده ماحصل عملکرد این مهاجم ۲۸ ساله تا این جای کار بوده است و مهار او می تواند راه برتری ایران را هموار کند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو