زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ -

چگونه کلوپ به یونایتد “نه” گفت و لیورپولی شد

یورگن کلوپ زمانی با پیشنهاد جدی منچستریونایتد مواجه شد اما آن را رد کرد تا تنها 18 ماه بعد روی نیمکت لیورپول بنشیند.

سرای نور؛سر و صدا کن” نام زندگی نامه جدید یورگن کلوپ است که به بخش های جالبی از زندگی او در چند سال اخیر، از جمله تصمیم او برای دادن پاسخ منفی به منچستریونایتد می پردازد. دیلی میل بخش هایی از این کتاب را به طور اختصاصی منتشر کرده که در ادامه می خوانید:

روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۰ شب، یورگن کلوپ در هتل هیلتون پارک مونیخ با هانس یواخیم واتسکه، نایب رئیس باشگاه بروسیا دورتموند، دیدار کرد و به او گفت که تصمیمش را گرفته و در دورتموند می ماند.

چند ساعت قبل، پیش از اینکه تیم برای دیدار خارج از خانه با بایرن راهی آلیانس آره نا شود، کلوپ هنوز تصمیمش را نگرفته بود. او یک پیشنهاد وسوسه انگیز از شمال غرب انگلیس دریافت کرده بود؛ فرصتی برای ایجاد انقلاب در یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا.

واتسکه در مورد آن روز گفت:” ما اولین بار در آشپزخانه با هم صحبت کردیم. مکالمه جالبی بود. فکر می کنم آن صحبت ها تاثیرگذار بود زیرا او در هواپیما به من گفته بود که لازم است شب دوباره با هم حرف بزنیم.

من با دخترم که در مونیخ زندگی می کرد، قرار شام داشتم؛ بنابراین تنها ساعت ۱۰ شب می توانستم او را ببینم. او صراحتا گفت ” من نمی توانم بیش از این، این فشار را تحمل کنم. پیشنهاد آنها را رد می کنم.”

چند روز پیش از آن، اد وودوارد، مدیر اجرایی منچستریونایتد، به آلمان سفر کرده بود تا با کلوپ ملاقات کند. دوره حضور کوتاه مدت دیوید مویس روی نیمکت منچستریونایتد رو به پایان بود و کلوپ گزینه اصلی برای جانشینی او بود؛ برای اینکه حس ماجراجویی را بار دیگر به بازی های منچستریونایتد برگرداند. وودوارد به کلوپ گفت که الدترافورد “یک ورژن بزرگسالانه از دیزنی لند” است، یک جایگاه اسطوره ای و همانطور که لقبش، تئاتر رویاها، نشان می دهد، سرگرمی در بالاترین سطح آن وجود دارد و رویاها در آن به حقیقت تبدیل می شود.

کلوپ به تازگی قراردادش را با دورتموند تا سال ۲۰۱۸ تمدید کرده بود و واتسکه دوست داشت که او به این قرارداد متعهد باشد اما برای اینکه سرمربی تیمش را نگه دارد، استراتژی خطرناکی را انتخاب کرد. اگر کلوپ می خواست به منچستریونایتد برود، او نمی توانست جلویش را بگیرد اما بعد از چند بار گفتگو، سرانجام کلوپ به این نتیجه رسید که کارش در سیگنال ایدونا پارک به پایان نرسیده است.

اما مدیران منچستریونایتد همچنان احساس می کردند که می توانند او را به خدمت بگیرند. وقتی سرانجام مویس در روز ۲۲ آوریل اخراج شد، بلافاصله بنگاه های شرط بندی نام کلوپ را در صدر گزینه های جانشینی او قرار دادند. اما علی رغم شایعاتی که در رسانه های بریتانیایی وجود داشت، کلوپ یک روز بعد با انتشار بیانیه ای، به همه این شایعات پایان داد:” منچستریونایتد باشگاه فوق العاده ای است و من به هواداران فوق العاده آنها احساس نزدیکی می کنم. اما تعهد من به بروسیا دورتموند و هواداران ناگسستنی است.”

با این وجود، کلوپ همچنان مورد توجه باشگاه های لیگ برتری بود. ۶ ماه بعد از رد پیشنهاد منچستریونایتد، رقیب همشهری این تیم، منچسترسیتی، هم به او پیشنهاد داد. تاتنهامی ها هم به دنبال شرایط به خدمت گرفتن او بودند.

تقریبا ۶ ماه بعد از پاسخ منفی کلوپ به منچستریونایتد، رابطه او با دورتموند کاملا گسستنی شد. او اعلام کرد که در پایان فصل ۱۵-۲۰۱۴ از دورتموند جدا می شود و قصد استراحت هم ندارد.

چند هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر سپری شده بود که تلفن اتاق او در یک ویلای گران قیمت در برمن به صدا در آمد. برندان راجرز آخرین روزهای حضورش در آنفیلد را سپری می کرد و چند نفر با مارک کوسیکه، مدیر برنامه های کلوپ، تماس گرفته بودند و قول معرفی او به مدیران لیورپول را کرده بودند.

یک مدیر برنامه آلمانی حتی ادعا کرده بود که به خوبی کنی دالگلیش را می شناسد. کوسیکه ترجیح داد صبر کند. در نهایت یک نفر تماس گرفت و خودش را یان آیره، مدیر اجرایی لیورپول، معرفی کرد و پرسید که آیا می تواند در مورد حضور کلوپ در آنفیلد صحبت کند؟ کوسیکه پاسخ مثبت داد اما تاکید کرد که مذاکره باید از طریق تماس ویدئویی صورت بگیرد. آیره گوشی را قطع کرد تا دوباره از طریق اسکایپ تماس بگیرد، کوسیکه نام او را در گوگل سرچ کرد تا مطمئن شود که با مدیر لیورپول صحبت می کند و کسی او را سرکار نگذاشته است.

 

 

 

مارتین کواست، یکی از دوستان قدیمی کلوپ، یک بار از او پرسیده بود:” حالا که در دورتموند مربیگری کردی، به چه تیم دیگری ممکن است بروی؟” و او در جواب گفته بود:” در آلمان، تنها تیم ملی باقی مانده است. هر تیم دیگری می تواند یک قدم رو به عقب باشد؛ حتی بایرن.”

تنها چیزی که باعث شده بود کلوپ برای پاسخ به لیورپول مردد شود، سطح زبان انگلیسی اش بود اما خیلی زود تصمیمش را گرفت:” ردیفش می کنم. از همین حالا شروع می کنم به خواندن.” و چند روز بعد او در آنفیلد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو