زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ -

تمهیدات نقل و انتقالاتی گسترش برای فرار

باشگاه گسترش فولاد تبریز در آغاز لیگ هفدهم با چهره ای دگرگون شده از هر لحاظ وارد مسابقات شد و خیلی زود مشخص شد که این حجم از دگرگونی به خصوص در زمینه بازیکنان نمی تواند برای این تیم نتیجه خوشایندی در پی داشته باشد.

سرای نور؛در پایان لیگ شانزدهم همان گونه که مشخص بود فراز کمالوند پس از حدود سه سال حضور در تیم گسترش فولاد تبریز، با این تیم قطع همکاری کرده و راهی آبادان شد تا هدایت تیم صنعت نفت این شهر را بر عهده بگیرد.

در بخش مدیریتی نیز گسترشی ها پس از سال ها دچار تغییر شده و پس از استعفای غلامرضا سمندر، هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل جدید آبی پوشان تبریزی منصوب شد. به دنبال این تغییرات در باشگاه فولاد کاملا مشخص بود که باید خود را آماده مشاهده یک گسترش فولاد کاملا متفاوت با سال های قبل کنیم.

اولین گام مدیریت جدید گسترش فولاد انتخاب لوکا بوناچیچ کروات به عنوان سرمربی بود. بوناچیچ که سال ها پیش در لیگ دسته یک سابقه نشستن روی نیمکت گسترش فولاد را داشت بار دیگر در تبریز حضور یافته بود تا این بار گسترش فولاد را در لیگ برتر هدایت کند. پیش از آن که لوکا در تبریز حضور پیدا کند شاهد به راه افتادن چرخ نقل و انتقالاتی این باشگاه بودیم که در نوع خود جالب توجه بود.

 

گسترشی ها در تابستانی که پشت سر گذاشتیم به معنای واقعی کلمه هر چه ستاره داشتند فروختند. مرتضی اسدی، کاپیتان باتجربه گسترش فولاد که سال ها بود در فوتبال تبریز توپ می زد، به دنبال حضور فراز کمالوند در صنعت نفت راهی آبادان شد تا اولین جدا شده آبی های تبریزی لقب بگیرد. به دنبال حضور اسدی در صنعت نفت آرام آرام شاهد سرازیر شدن چند بازیکن دیگر آبی ها به سمت برزیل ایران بودیم؛ مگنو باتیستای برزیلی که مدیریت جدید باشگاه گسترش فولاد اعتقاد داشت مبلغ قرارداد وی بالاست یکی دیگر از گسترشی هایی بود که به صنعت نفت پیوست. لوسیانو پریرا و محسن حمیدی، دو بازیکنان دیگر گسترش فولاد نیز در فاصله ای کوتاه پس از نفتی شدن اسدی و مگنو به صنعت نفت آبادان پیوست تا جمع گسترشی ها در آبادان جمع شود.

به غیر این بازیکنان، داریوش شجاعیان، سید محسن حسینی و بعدها نیز مسعود ابراهیم زاده از تیم گسترش فولاد جدا شدند تا این تیم به معنای از ستاره و یار قابل اتکا تهی شود. در قبال از دست دادن این تعداد ستاره و البته مصدومیت علیرضا نقی زاده که در اوایل لیگ با پارگی رباط صلیبی مواجه شد، گسترشی ها آن گونه که باید در جذب بازیکن جایگزین عملکرد قابل قبولی نداشتند. آنها امین حاج محمدی را که از ماشین سازی به خدمت گرفته بودند را نیز در همان ابتدای فصل از دست دادند و کاخبر کاکاشویلی گرجستانی نیز بعد از چند هفته به همکاری خود با آبی ها خاتمه داد؛ دراگان زارکویچِ صرب هم با آمدن فیروز کریمی به سرنوشت کاها دچار و راهی کشور خود شد.

 

جذب آندرانیک تیموریان، میلاد فخرالدینی و البته بازگرداندن سید محسن حسینی، تنها اقدام قابل ذکر گسترشی ها در زمینه نقل و انتقالات در بخش ورودی ها بود که بایستی به آن جذب چند بازیکن جوان و کم نام نشان همچون اتابک زارعی را نیز اضافه کنیم. چند هفته پس از آغاز بازی های لیگ امید جهانبخش به ازای مسعود ابراهیم زاده از صنعت نفت به گسترش فولاد پیوست و اسماعیل فرهادی، پا به سن گذاشته هم پس از حضور فیروز کریمی به جمع گسترشی ها پیوست ولی هیچ کدام از این خریدها حتی ذره ای نتوانست از فشار خروج فله ای ستاره ها کم کند. فیروز کریمی که به دنبال کسب نتایج ضعیف و برکناری لوکا بوناچیچ، هدایت گسترش فولاد را بر عهده گرفت برای نیم فصل دوم برنامه های زیادی دارد و بی شک در فصل نقل و انتقالات بایستی باشگاه گسترش فولاد را یکی از فعال ترین باشگاه های لیگ برتری بدانیم چرا که این تیم در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده بندی قرار داشته و جزو کاندیداهای سقوط به شمار می رود و برای فرار از این شرایط بایستی چند مهره خوب و کارآمد به نفرات گسترش فولاد اضافه شوند.

 

*فیروز کریمی که گویا تمایل چندانی به حفظ آندو و فخرالدینی مصدوم ندارد، چندین بار در صحبت های خود با صراحت اعلام کرده است که در صورت طولانی شدن پروسه بهبودی این دو بازیکن، قیدشان را در پایان نیم فصل خواهد زد و با توجه به شرایط مصدومیت آندو و فخرالدینی بایستی این دو بازیکن را جدا شده های قطعی گسترش در زمستان فصل جاری بدانیم چرا که طبق آخرین خبرها وضعیت مصدومیت هر دو بازیکن آن گونه که باید خوب و مساعد نیست.

 

*لئوناردو پیمنتا، مهاجم برزیلی سابق گسترش فولاد که در دو مقطع سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را دارد، جزو بازیکنانی است که گسترشی ها باب مذاکره با وی را گشوده اند و با توجه به تمایل خود این بازیکن به نظر می رسد که باید لئوناردوی برزیلی را یکی از ورودی های زمستانی گسترش فولاد بدانیم.

 

*یک خبر نقل و انتقالاتی دیگر در مورد گسترش فولاد که می تواند برای هواداران این تیم جذاب باشد این است که فیروز کریمی در نظر دارد چند بازیکن بدون تیم را نیز به جمع آبی های تبریزی اضافه کند. کریمی در آغاز فصل جاری در لیگ دسته دو به دنبال تشکیل یک تیم مدعی بود اما بنا به دلایلی در آستانه آغاز بازی ها این تیم تشکیل نشد و تعدادی از بازیکنانش راهی تیم های دیگر شده و تعدادی هم بدون تیم ماندند.

 

*اسماعیل فرهادی، خرید جدید گسترشی ها که هم اینک بازوبند کاپیتانی تیم را نیز بر بازو می بندد یکی از بازیکنان همین تیم بود که کریمی بلافاصله پس از حضورش در گسترش وی را نیز آبی پوش کرد و اینک طبق خبرهای دریافتی از منابع آگاه چند بازیکن دیگر نیز از تیم یاد شده قرار است در نقل و انتقالات زمستانی به تیم گسترش فولاد تبریز پیوسته و زیر نظر فیروز کریمی در لیگ برتر بازی کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو