زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ -

حضور مجدد عزت‌اللهی در ترکیب اصلی تیم ملی

سعید عزت اللهی هافبک تدافعی تیم ملی با وجود محرومیت از اولین دیدار ایران در جام جهانی روسیه در تمامی دیدارها یکی از 11 بازیکن اصلی کی روش است.

سرای نور؛

عزت اللهی در دیدار برگشت برابر کره جنوبی به دلیل برخوردی که با بازیکن تیم حریف داشت، با کارت قرمز مستقیم داور روبرو شد تا علاوه بر از دست دادن آخرین دیدار ایران در مقدماتی جام جهانی برابر سوریه با یک جلسه محرومیت از سوی فیفا هم روبرو شود تا اولین دیدار ایران در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را از دست بدهد.

هافبک تدافعی آمکار که سال جدید به صورت قرضی از روستوف به این تیم پیوسته، پیش از اخراج برابر کره جنوبی در تمامی دیدارهای ایران برابر حریفانش بازی کرده بود و این موضوع نشان از اهمیت حضور او برای کی روش دارد.

با محرومیت عزت اللهی از اولین دیدار مرحله گروهی جام جهانی، شاید انتظار بر این بود تا سرمربی تیم ملی در بازی های تدارکاتی که تعدادشان زیاد هم نیست، از زوج دیگری در پست هافبک تدافعی تیم ملی استفاده کند، تا در اولین دیدار جام جهانی عدم حضور او باعث به هم ریختگی خط دفاعی تیم ملی نشود؛ اتفاقی که در دیدار برابر سوریه رخ داد و تیم ملی که تا آن دیدار گلی دریافت نکرده بود، ۲ بار دروازه اش را باز شده دید.

با تمام این تفاسیر سرمربی پرتغالی تیم ملی فعلا تمایلی برای استفاده از زوج دیگری در پست هافبک تدافعی تیمش که در سیستم ۱-۳-۲-۴ نقشی بسیار تعیین کننده دارد، نشان نداده است. کی روش در دیدار برابر پاناما هم از احمد عبدالله زاده در کنار عزت اللهی استفاده کرد و حالا در دیدار برابر ونزوئلا ترجیح داده تا از علی کریمی به عنوان زوج عزت اللهی در پست هافبک تدافعی استفاده کند.

تیم ملی به اجبار در اولین دیدار جام جهانی روسیه نمی تواند از عزت اللهی استفاده کند و در ادامه باید ببینیم چه تدابیری توسط کی روش برای پر کردن خلاء این بازیکن دیده می شود.

شاید هم کی روش منتظر قرعه کشی و مشخص شدن حریفان است تا براساس آن اقدام به انتخاب استراتژی مناسب برای تعیین بازیکنان و البته نوع بازی شاگردانش کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو