زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ -

شکاری :در تیم اول تمرین می‌کنم، در تیم دوم بازی

کازان شهر آرزوهای رضا شکاری است. هافبک 19 ساله روبین کازان که این روزها با تیم اصلی تمرین می‌کند و البته در ترکیب تیم دوم به زمین می‌رود.

سرای نور؛و به نقل از ایران ورزشی، در ۱۹ سالگی، کازان شهر آرزوهایش شده. شهری در جمهوری تاتارستان روسیه که مهم‌ترین باشگاهش روبین‌کازان نام دارد. با جمعی از ستاره‌های فوتبال روسیه و البته دو بازیکن جوان ایرانی به نام‌های سردار آزمون و رضا شکاری. اولی را همه می‌شناسیم اما دومی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از حضورش در فوتبال روسیه، تمرین با روبین کازان و البته ارتباط با قربان بردی اف که نشان داده مربی موفق با شخصیتی خاص است. شکاری انگار نسبت به روزهای نخستی که به روبین کازان رفته بود پیشرفت کرده. خودش که چنین نظری دارد:

 

«روز به روز وضعیتم در روبین کازان بهتر می‌شود. الان با تیم اصلی تمرین می‌کنم، با تیم اصلی به اردو می‌روم اما فعلا بازی نمی‌کنم. برای بازی به تیم دوم می‌روم. تیمی که بازیکنانش یکی، دو سال بزرگتر یا یکی، دو سال کوچکتر از من هستند. اگر اینجا خوب بازی کنم شانس دارم که در ترکیب تیم اصلی هم به زمین بروم .»

شکاری که عضوی از تیم جوانان در جام جهانی بود درباره شرایط تیم دوم روبین کازان هم صحبت می‌کند: «تیم دوم روبین کازان هم مثل تیم‌های دوم باشگاه‌هایی چون بارسلونا و رئال مادرید است.

 

البته از لحاظ امکانات نه بلکه از نظر اینکه بازیکنان جوان در این تیم رشد می‌کنند و اگر خوب باشند می‌توانند به تیم اصلی برسند. تیم دوم مسیر مناسبی برای بازیکنان جوان است تا به تیم اصلی برسند. من هم باید بازی‌های درخشانی انجام بدهم تا نظر بردی اف را جلب کنم. بخصوص که او تمام بازیکنان تیم دوم را زیر نظر دارد و بازی‌ها را نیز از نزدیک تماشا می‌کند.»

بردی اف یکی از بهترین مربیان فوتبال روسیه است. مربی ۶۵ ساله‌ای که چند سال قبل همراه با روبین کازان توانست بارسلونا را در ورزشگاه نوکمپ شکست بدهد و البته همین دو فصل قبل هم موفق شد با روستوف به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. گویا نظر این مربی روی شکاری مثبت است: «بردی اف آدم خاصی است. او برای من و سردار مثل پدر می‌ماند. ضمن اینکه بازیکنان مسلمان را خیلی دوست دارد. وقتی او از ذوب آهن مرا خواسته و به روسیه آورده حتما سبک بازی‌ام را پسندیده و روی توانایی‌هایم نظر دارد. البته این برای بازی کردن من در روبین کازان کافی نیست. باید خودم هم تلاش کنم و نشان بدهم که می‌توانم عضوی موثر از این تیم باشم.»

شکاری چه زمانی می‌تواند به ترکیب تیم اصلی روبین کازان برسد؟ رضا زمانی را برای رسیدن به این هدف مشخص نمی‌کند: «دوست دارم خیلی زود به ترکیب روبین‌کازان برسم و در لیگ روسیه بازی کنم. زمان رسیدن به این هدف مشخص نیست و فقط بستگی به خودم دارد. اگر کمتر تلاش کنم باید همچنان در تیم دوم بازی کنم. اگر هم تلاشم را بیشتر کنم می‌توانم امیدوار باشم که بردی اف مرا ببیند و از من استفاده کند.»

رضا شکاری حالا که چند ماهی است در روسیه حضور دارد می‌تواند از تفاوت‌های فوتبال ایران و این کشور اروپایی صحبت کند. او این تفاوت‌ها را حس کرده: «تفاوت بازیکنان زیاد نیست. ما بازیکنانی در اختیار داریم که دست کمی از بازیکنان روسی ندارند. نمونه‌اش همین بازی ایران و روسیه که دیدید حتی می‌توانستیم حریف را شکست بدهیم. از نظر استعداد شاید حتی بهتر از روسیه باشیم اما تفاوت ما با این کشور فقط در امکانات است. سطح روسیه از نظر امکانات واقعا بالاتر از ایران است. اینجا تمام باشگاه‌ها ساختار مناسب دارند و از لحاظ پزشکی و بدنسازی بهترین شرایط را تجربه می‌کنند. در ایران خیلی از باشگاه‌ها امکانات اولیه را هم ندارند و همین مساله در پیشرفت تیم‌ها و بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد.»

رضا شکاری با آن تکنیک بالا و قد و قامت مناسب در پست هافبک بازیساز برای ذوب آهن و تیم جوانان بازی می‌کرد. او در این دو تیم و در این پست یکی از بهترین بازیکنان بود. حالا در روسیه هم بردی اف قرار است از شکاری در همین پست و البته کناره‌های زمین استفاده کند: «بردی اف از من در پست هافبک نفوذی استفاده می‌کند. هافبکی که وظیفه بازیسازی در ساختار تهاجمی را بر عهده دارد. البته او در سمت چپ و راست خط میانی و هجومی هم مرا آزمایش کرده است.»

سردار آزمون در روبین کازان بازی می‌کند و این امتیاز مثبتی برای رضا شکاری است: «در روبین کازان غریبه نیستم. همیشه کنار سردار هستم و او مثل برادر بزرگتر من است. سردار مثل کوه پشتم است و در تمرینات هم به من کمک می‌کند. مثلا می‌گوید این کار را انجام بده و آن یکی را نه. خدا را شکر یکی مثل سردار کنارم هست که می‌تواند راهنمایی‌ام کند.».

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو