زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ -

جلالی: چرا اصرار دارید موفقیتم را به جادو نسبت دهید؟

مجید جلالی پس از حضور در کنفرانس خبری پیش از بازی ابتدا به داغدیدگان زلزله‌زده تسلیت گفت.

سرای نور؛مجید جلالی پس از حضور در کنفرانس خبری پیش از بازی ابتدا به داغدیدگان زلزله‌زده تسلیت گفت: به همه هموطنانم تسلیت می‌گویم و با همه آنها ابراز همدردی می‌کنیم و سعی می‌کنیم هرکاری از دستمان برمی‌آید برای کمک به این عزیزان و تسکین دردشان انجام بدهیم.

او در خصوص رویارویی با صنعت نفت می‌گوید: ما قدم مهمی برای بازی با صنعت نفت داریم، ضمن آنکه یارانی مثل مهران موسوی، مرتضی آقاخان و باسی را به علت آسیب دیدگی و آرمان قاسمی را به دلیل محرومیت نداریم. اما سایر بازیکنان پیکان آنقدر قابلیت دارند که ما نسبت به بازی آنها مطمئن و امیدوار باشیم، همانطور که در اصفهان توانستیم بازی خوبی انجام دهیم، امیدوارم مقابل تیم خوب و انرژیکی مثل صنعت نفت بازی خوبی انجام دهیم و بتوانیم تمام امتیازات را کسب کنیم.

خبرنگاری از سرمربی پیکان پرسید که نظرش درباره جادوگری و صحبت‌هایی از این دست چیست که او پاسخ داد: ما ابتدای به امر سعی می‌کنیم که همیشه تمرکز تیم‌مان را حفظ کنیم و به سمت اهدافی که در سر داریم برویم. من هم چنین مواردی را درباره جادوگری می‌شنوم و به طور کلی این‌ها متاسفانه خوب نیست. می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم و بگویم که حول ما مربیان جوان و موفق قرار دارند که می‌خواهند خیلی زود پله‌های موفقیت را سیر کنند و آنها باید بدانند که علیرغم مسائلی از این دست که شاید هم باشد و کسی نداند، مطمئنا عقوبت بدی به همراه دارد. شاید بهره‌مندی‌هایی داشته باشد؛ اما آنها لحظه‌ای است و قطعا بعد از آن نابودی است.

سرمربی پیکان درباره صحبت از جادوگری در فوتبال ایران نظرش را اینطور بیان کرد: چیزی که راز موفقیت یک مربی خواهد بود اینی است که می‌خواهم به آن اشاره کنم؛ به چنین چیزهایی کاری نداشته باشد و آن چیزی که بعد از ۴۰ سال تجربه مربیگری به آن رسیده‌ام تلاش و کوشش و پشتکاری است که آنها باید در کارشان داشته باشند، ضمن آنکه در وهله بعدی باید خودشان را به علوم مختلف که در ارتباط با فوتبال است مجهز کنند و در مرحله بعد باید تجربیاتشان را مکتوب کنند و هر سال به بهترین شکل از آنها استفاده ببرند و در آخر باید خودشان را مجهز به مهارت‌های مربیگری کنند، حالا شاید این مهارت‌ها خدادادی است و از ابتدا مدیر و معلم و تعلیم دهنده و تعلیم گیرنده هستند و یا این مهارت را با الگو گرفتن از مربیان بزرگ به دست آورند. قطعا اگر این ۴ عاملی که گفتم را داشته باشند و تلاششان هم صادقانه باشد، آنجاست که دست لطف خداوند بالای سرشان قرار می‌گیرد و کمک حالشان خواهد شد؛ هیچ راه دیگری جز این وجود ندارد و اگر هم هست شاید گذرا و مقطعی باشد، ولی قطعا بعد از آن نمی‌تواند خوب باشد.

وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم تمام تیم‌هایی که موفق شدند را ربط به مساله جادوگری بدهیم یعنی ما داریم بدترین القاها را به جامعه و جوانانمان می‌دهیم و این یک خطر بزرگ است. اگر پاس قهرمان شده، کلکسیون بهترین بازیکنان را در زمان خودش داشته و بهترین تجهیزاتش را هم فراهم آورده و گروه مربیگری‌اش هم صبح بر سر تمرین می‌رفت و شب بازمی‌گشت. اگر زحمات این بازیکنان و موفقیت‌های این تیم‌‌ها را بخواهند به چیزهای دیگر ربط بدهند در واقع زحمات خودشان را برباد داده‌اند. چیزی که در ابتدای صحبت‌هایم به آن اشاره کردم باورهایم است و بهتر است ما به جامعه باورهای بهتری بدهیم و چرا اینقدر اصرار به این موضوع داریم که هرکسی که موفق بوده در این مسیر قرار داشته؛ می‌دانید این در آینده چه فاجعه‌ای به بار می‌آورد؟ آن هم نه تنها به فوتبال بلکه به کل جامعه لطمه وارد می‌کند و به نظرم این یک خطر بزرگ است.

درباره صحبت‌های علی دایی و کریمی می‌گوید: کلا فوتبال مثل یک اتاق شیشه‌ای می‌ماند و وقتی در فوتبال هستید همه شما را می‌بینند و حتی اگر جایی غفلت هم بکنید به سرعت منعکس می‌شود. شاید در شاخه‌های دیگر چنین نباشد و در اتاق‌های بتنی است و هیچ کس چیزی را نمی‌بیند؛ اما در فوتبال اینطور است. نمی‌خواهم بگویم در فوتبال مشکلاتی نیست، هست؛ اما با اطمینان می‌گویم که مشکلاتی که در فوتبال هست به نسبت سایر بخش‌های سیاسی، اقتصادی یا .. کمتر است. شاید پرداختن به این موضوعات و بررسی آنها به جامعه جوان ما کمک نکند؛ اما مطمئنا مسائل در جاهای دیگر بیشتر است.

او در ادامه گفت: من خودم زمانی درباره حاشیه‌ها و اتفاقات در فوتبال صحبت کردم؛ ولی بعد از سال‌ها پی به این موضوع بردم که هیچ فایده‌ای ندارد؛ چون ما مسائلی را بیان می‌کنیم که اوضاع بهتر شود؛ ولی شاید بعضا بدتر هم می‌شود. اینجا تریبون‌های مختلف و ارزان و گران هست و هرکسی می‌تواند نظراتش را بیان کند؛ ولی به هر حال آن چیزی که برای اجتماع و فوتبال ما بهتر است، این است که به نظرم حداقل به جوانانمان القایات بهتری بدهیم.

جلالی درباره پیشرفت پیکان و نتایجی که کسب کرده هم می‌گوید: آن چیزی که در فوتبال دنیا در حال رخ دادن است؛ فوتبال صبورانه، سختکوشانه و بسیار زیرکانه است، این فوتبالی است که در دنیا مرسوم است. شما اگر بازی ایتالیا یا پیش از آن هلند را اگر نگاه کرده باشید پی به این موضوع خواهید برد. اکنون تیم‌ملی ما هم دوران موفقی را دارد که با همین شاخصه‌هایی که بیان کردم پیش می‌رود. این چیزی است که در کل دنیا با آن روبه‌رو هستیم و مطمئنا آن را در جام‌جهانی هم شاهد خواهیم بود. این تفکرات فنی مطلوب اکثر مربیان است و ما هم سعی کردیم که برای پست‌هایمان تعریف‌های روشنی داشته باشیم که اگر در هر پستی یاری نداشتیم هم، خودمان راحت باشیم در گزینش بعدی، و هم یار بعدی می‌داند که کارش چه هست و چطور باید بازی کند. ما ادعایی در این لیگ نداریم و می‌دانید که لیگ امسال شرایط خاصی دارد آن هم با تعطیلاتی که ایجاد می‌شود. بعضی مواقع تعطیلات خوب است و گاهی اوقات هم بد؛ در کل ما چیزی که برای این لیگ هدفگذاری کردیم مشخص است و سعی می‌کنیم که همواره تیم خوب و در حال پیشرفتی باشیم و هیچ ادعایی هم نداریم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو