زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ -

به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور

جلسه بررسی فعالیت کانالهای تلگرامی فعال شهرستان نور برگزار شد

دومین جلسه بررسی فعالیت کانال های تلگرامی شهرستان نور با حضور قربانپور، از اداره کل اطلاعات استان مازندران، معاون فرماندار نور، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نور، چندتن از مسئولین شهرستانی و آدمین های کانال های تلگرامی شهرستان نور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

به گزارش سرای نور ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در این جلسه اظهار کرد: در انتقال مسائل فرهنگی باید حساسیت ویژه ای به خرج دهیم تا بستری مناسب برای انتقال فرهنگی اصیل فراهم شود.

داوود فلاح گفت: طی مصوبه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۵ دی ۱۳۹۵ مقرر شد کانالهای تلگرامی که بیش از ۵۰۰۰عضو دارند مجوزدار شده و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای آن کانالها کد شامد صادر گردد.

وی افزود: فضای مجازی و کانالها گاهی یک فرصت و قابلیت محسوب شده و گاهی یک تهدید و بستری برای تشویش اذهان عمومی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خطاب به آدمین های کانال های تلگرامی گفت: مدیران کانالها نباید تنها بر اساس شنیده ها و گفته های غیرموثق اقدام به انتشار اخبار کنند و سپس بدنبال صحت و مستندسازی خبر بروند بلکه باید هدایت شده، متفکرانه و با اخساس مسئولیت اقدام به نشر مطالب کنند.

معاون فرماندار نور نیز در ادامه طی سخنانی گفت: فضای مجازی و گسترش استفاده بیش از پیش آن در جامعه ، از دستاوردهای نظام مدرنیته است و نگاه نظام و مدیران بر تعطیل کردن این فضا نیست بلکه مبنا بر مدیریت بهتر، هدایت و بهبود روش برای حصول نتیجه ای بهتر در اوضاع سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

سعید یزدانی ، سرعت انتقال اطلاعات، بروز و مدرن بودن گردش اطلاعات ، ارتباط سریع بین مخاطب و مدیران کانالها، کاهش هزینه های انتقال اطلاعات، جامع بودن و وسیع بودن گیرندگان اخبار را از جمله فرصت ها و قابلیت های فضای مجازی برشمرد.

این مسئول افزود: مخاطب بیشتر داشتن یک روزنامه در جامعه امروز، دلیل بر وزانت آن روزنامه نیست ، چرا که روزنامه ها و هفته نامه های زرد دارای میلیونها مخاطب در جامعه می باشند اما بدلیل استفاده از خبرهای فاقد استناد دارای وجاهت و وزانت نیستند.

یزدانی تصریح کرد: امنیت ابعاد گوناگونی دارد و امروز هزینه های بسیار زیادی را هم برای حفظ امنیت در جامعه می دهیم.

وی ناامنی خبری را یکی از ابعاد ناامنی برشمرد و اضافه کرد: اگر خبری را کذب ، نادرست و با ذهنیت ایجاد تهدید در جامعه، ارسال کنیم سبب ایجاد ناامنی می گردد و فضای امن جامعه بایک خبر کذب و دور از واقعیت، تبدیل به یک فضای ناامن اجتماعی میشود.

قربانپور اظهار کرد: بسیاری از مدیران کانالهای تلگرامی و شبکه های اجتماعی، اطلاعاتی راجع به قوانین استفاده از فضای مجازی ندارند و لازم است قوانین تخلفات و جرایم رایانه ای و شبکه های اجتماعی را مطالعه کنند زیرا به گزارش پلیس فتا، تاکنون بسیاری از افرادی که در فضای مجازی فعالیت داشتند به علت ناآگاهی و بی اطلاعی از قوانین دچار مشکلات فراوان شده اند.

وی افزود: ادمین‌های کانالها وفعالان شبکه های مجازی از بازنشر اخبار مربوط به افراد معاند و فعال علیه نظام وهمچنین مطالبی که به فرهنگ و سیاست و تدین کشور لطمه میزنند ، بپرهیزند.

این مسئول در ادامه گفت: نباید اقدام به انتشار فوری اخبار کرد بلکه در درجه اول باید از صحت آن اطمینان حاصل کرد تا سبب اقدامات تحریک آمیز در جامعه نگردد.

زمان انتشار: ۲۵ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو