زمان انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ -

زلزله در فوتبال روسیه در آستانه جام جهانی

فیفا قصد دارد مذاکراتی با گریگوری رودچنکوف، رئیس مرکز مبارزه با دوپینگ مسکو که متهم به فساد شده بود، آغاز کند تا مانع انجام دوپینگ های بیشتر در جام جهانی 2018 شود.

سرای نور؛رودچنکوف رئیس آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو بود که پس از فرار به آمریکا، درباره دوپینگ هماهنگ شده در ورزشکاران روسیه افشاگری کرد. شایعات حاکی از آن است که روسیه احتمالا از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم خواهد شد و شایعات درباره دوپینگی بودن تیم روسیه در جام جهانی ۲۰۱۴ که هدایت آن برعهده کاپلو بود و نتایج بسیار ضعیفی نیز در رقابت ها کسب کرد نیز توسط رودچنکوف تایید شد.

 

 

در حالی که ۲ هفته به قرعه کشی جام جهانی باقی مانده و روسیه میزبان رقابت هاست، اینکه این تیم به خاطر دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران از جام جهانی حذف شود، عملی نخواهد بود. رودچنکوف اطلاعاتی درباره دوپینگ سازمان یافته در اختیار مقامات آمریکایی داده که به مدارک مک لارن مشهور شده اند. در این مدارک مک لارن، تایید شده که ۳۴ فوتبالیست روس که در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز حضور داشتند، دوپینگ کرده بودند.

حال فیفا مذاکرات خود با رودچنکوف را آغاز کرده تا درباره جزئیات دوپینگ سازمان یافته مطلع شود و از آن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جلوگیری کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو