زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

عملیات آزادسازی «خان طومان» به زودی آغاز می‌شود

یک منبع آگاه با اعلام اینکه هیچ عملیات رسمی مبنی بر آزادسازی خان طومان به وقوع نپیوسته گفت: عملیات آزادسازی این منطقه به زودی آغاز می شود.

به گزارش سرای نور؛ شهرک «خان طومان» پس از آنکه دو سال طعم جنایات تروریستهای تکفیری را چشید؛ سرانجام در آذرماه ۱۳۹۴ آزاد شد و رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء اولین نیروهایی بودند که وارد آن شدند.

شیرینی آزادسازی خان طومان تنها پنج ماه و اندی پایدار بود و در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه به اشغال مجدد گروه های تکفیری درآمد.

سقوط خان طومان در سایه اتحاد عجیب گروه ها و گروهکهای تروریستی بجز داعش صورت گرفت که به عقیده بسیاری از فرماندهان مقاومت و کارشناسان منطقه بی سابقه بوده است.

از آنجایی که بسیاری از رزمندگان مقاومت از جمله ایرانی ها در این شهرک تلفات بسیاری دادند؛ هرگونه خبر با کلیدواژه خان طومان طی روزهای اخیر، بازتابی وسیع و گسترده در داخل میهن اسلامی به همراه داشته است.

از زمان سقوط خان طومان تا کنون اخبار متعددی از سوی برخی رسانه ها و حسابهای کاربری شبکه های اجتماعی منتسب به افراد خاص منتشر شد که عملیات آزادسازی آن از سوی رزمندگان مقاومت آغاز شده است!

در این خصوص یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: تا به این لحظه، هیچ عملیات رسمی مبنی بر آزادسازی خان طومان به وقوع نپیوسته است و عملیات آزادسازی به زودی آغاز می شود.

مسلم است که یک عملیات بزرگ، باید مورد پشتیبانی ایدئولوژی بزرگی قرار گیرد و آزادسازی یک منطقه، شهرک و یا شهر هیچگاه بدون پاکسازی معابر منتهی به مقصود، امکان پذیر نخواهد بود.

در خلاء زمانی سقوط خان طومان تا کنون (که قرار است در آینده ای نزدیک عملیات آزادسازی آغاز شود)، یگان موشکی و پدافندی مقاومت اسلامی نُجَباء همچون آذرماه ۹۴، آغازگر و پیش قراول حملات به این شهر بوده است.

اکنون «جیش الفتح»، «ترکستان شرقی» و عناصر ازبکستانی «جبهة النصرة» اکثریت تروریستهای مستقر در خان طومان را تشکیل می دهند و در جریان این حملات موشکی، تلفات بسیاری را متحمل شده اند که در پی می آید:

۱-هلاکت بیش از ۶۰۰ تروریست که در بین آنها مزدوران تُرک، سعودی و خارجی دیده می شود.

۲-انهدام تجهیزات نظامی و ادوات جنگی:

الف) ۱۳ تانک از انواع مختلف

ب) ۱۰ تيربار نوع ۲۳

ج) ۲۰ خودروی حمل سلاح

د) ۲۰ خمپاره انداز و توپ گازی

هـ) ۱۲ تيربار ۵/۱۴ ميلي متري

و) ۷ توپ سنگین عیار ۵۷

ز) ۷خودروی زرهی نوع BMB

ح) ۵ تراكس

ط) ۱۲ موشک تاو و فاگوت

۳-بازپس گیری سه منطقه بعد از کمین و ادامه بمباران این مناطق

۴-تخريب تعداد زیادی از مقرها و بیمارستان های میدانی تروریستها

۵- اسارت ۳۰ تروریست از کشورهای مختلف.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو