زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

در جلسه بررسی مشکلات فرهنگیان مطرح شد؛

انتقاد از کسر ۵۰ درصد حقوق در دانشگاه فرهنگیان/رفع تبعیض در مدارس

نمایندگان مجلس در استان یزد با حضور در جمع فرهنگیان به بررسی مشکلات این قشر پرداختند که از جمله این موارد می‌توان به وضعیت پرداخت حقوق،انتصاب‌ها و تبعیض در مدارس دولتی و خصوصی اشاره کرد.

به گزارش سرای نور؛ در جلسه ای که با حضور تشکل‌های فرهنگیان، نمایندگان مجلس در شهرستان‌های مختلف استان یزد به جز شهرستان اردکان و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد، فرهنگیان به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

یکی از نمایندگان فرهنگیان استان یزد در این جلسه با انتقاد از روند پرداخت حقوق و نظام نا هماهنگ پرداخت‌ها اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان منتخب در این زمینه مسئولانه تر وارد عمل شوند.

کمبود منابع مالی در هیج کشوری عامل بی توجهی به نظام آموزشی نشده است

ونوس عامری عنوان کرد: کمبود منابع مالی در همه کشورها وجود دارد اما هرگز توجه ویژه به نظام آموزشی و دست‌اندرکاران آن تغییر نکرده و امیدواریم این روال در کشور ما نیز نهادینه شود.

یکی دیگر از فرهنگیان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق در آموزش و پرورش افزود: این در حالی است که میزان افزایش حقوق‌ها در سایر نهادها بیش از این میزان بوده است.

محمدعلی وزیری بیان کرد: لازم است به شأن و جایگاه معلم در جامعه ارزش بیشتری گذاشته شود ضمن اینکه تشکل های صنفی معلمان نیز باید قوی تر از قبل وارد عرصه شوند.

فرهنگیان به نمایندگان منتخب امید بسته اند

قائم مقام انجمن اسلامی معلمان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: معلمان امید بسیار زیادی به نمایندگان منتخب بسته اند و امیدوار به رفع مشکلات خود هستند.

عبدالرضا دهستانی بافقی بیان کرد: امیدواریم نمایندگان برای حقوق بازنشستگان و افزایش میزان مستمری آنها نیز اقدامات اساسی انجام دهند.

یکی دیگر از فرهنگیان فعال استان یزد نیز بیان کرد: باید با فعالیت مجمع نمایندگان استان یزد، روند توزیع امکانات در شهرستانهای مختلف استان نیز اصلاح شود.

نامه نگاری در مورد جلوگیری از کسر حقوق در دانشگاه فرهنگیان بی نتیجه مانده است

مجید شاهی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان ۵۰ درصد حقوق افراد کسر می شود و به رغم نامه نگاری های انجام شده، اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی همچنین از انتصاب‌ها در آموزش و پرورش نیز اظهار تعجب و نگرانی کرد و گفت: عده ای از افراد جلد عوض کرده اند و در دولت تدبیر و امید نیز پست و مقام گرفته اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش مبنای رشد و توسعه جامعه است، اظهار داشت: باید درخواست‌های معلمان و فرهنگیان به شکلی ویژه در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

درخواست‌های فرهنگیان باید طبقه بندی و بر اساس اولویت پیگیری شود

سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به اینکه امکانات، ظرفیت‌ها، کمبودها و درخواست‌ها باید طبقه‌بندی شود و بر اساس اولویت پیگیری شود، افزود: فرهنگیان نیز باید همدل، همسو و منسجم درخواست‌های خود را پیگیری کنند تا هر چه سریعتر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در استان یزد نیز حضور مستمرتری در جمع فرهنگیان خواهند داشت و تلاش می‌کنند تا مشکلات آنها را برطرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ما نیز خواهان احقاق حقوق معلمان هستیم، اظهار داشت: من خود یک معلم هستم و مشکلات فرهنگیان واقفم اما مشکلات و کمبودهای مالی اجازه نمی دهد به شایستگی حق معلمان را ادا کنیم.

نتوانسته ایم حتی یک ریال بابت سرانه به مدارس پرداخت کنیم

احمد شیرزاد تصریح کرد: مشکلات مالی سبب شده که تاکنون نتوانیم حتی یک ریال بابت سرانه به مدارس پرداخت کنیم ضمن اینکه آموزش و پرورش در تامین هزینه های جاری خود نیز مانده است.

وی در مورد انتصاب ها در آموزش و پرورش استان یزد نیز اظهار داشت: هر مدیری انتخاب شده، به میل و علاقه شخصی و بر اساس توانمندی‌های فرد انتخاب شده و هیچ فشاری از سوی هیچکسی در این زمینه وجود نداشته است.

شیرزاد از فعالیت ۳۰ هزار کارمند فرهنگی در هزار و ۶۰۰ مدرسه خبر داد و افزود: طبیعی است که بسیاری از مشکلات اجتناب ناپذیر است اما در پی رفع آنها هستیم.

نقش معلمان در برتری یزد در کنکور سراسری نباید نادیده گرفته شود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به نقش بسیار موثر معلمان در برتری استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۲ سال متوالی اظهار داشت: لازم است از تلاش های معلمان به نحو شایسته ای تجلیل شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مدیریتی در کشور ادامه داد: متاسفانه در حوزه اقتصاد و مدیریت در کشور ضعف داریم و این موارد به عنوان چالش مطرح می‌شوند و این امر مسؤولیت ما را در آینده و برای تصویب برنامه ششم سنگین می‌کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در مورد بزهکاری‌ها نیز عنوان کرد: طی بررسی‌های انجام شده، بیشتر بزهکاران یا تحصیلات ندارند و یا کم‌سواد هستند و این قشر، ۷۵ درصد کل آمار بزهکاران را تشکیل می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که اگر در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود، هزینه‌های کشور نیز بسیار کاهش خواهد یافت و مشکلات زیادی در جامعه رفع می‌شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو