زمان انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ -

۳ گل، تفاوت لیگ و آسیا برای پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس با انجام دوازده بازی به صدر جدول لیگ برتر رسید.

سرای نور؛در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با بردی که مقابل پارس جنوبی در جم کسب کرد، بار دیگر به صدر جدول لیگ بازگردد. البته سرخپوشان به دلیل اینکه درگیر مراحل حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند، یک بازی کمتر از سایر تیم ها دارند و این صدرنشینی را با انجام ۱۲ بازی به دست آورده اند.

 

سرخپوشان پایتخت که در زمینه تدافعی مانند فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته اند، با ۶ گل خورده، صاحب بهترین خط دفاع لیگ هستند. اما از لحاظ تهاجمی پرسپولیسی ها پدیده مشهد و پارس جنوبی جم را بالاتر از خود می بینند و با ۲۰ گل زده، سومین خط حمله ی برتر لیگ را در اختیار دارند.

از این بابت که پرسپولیس در حال حاضر ۱۲ بازی در لیگ انجام داده است، می توان مقایسه مختصری بین آمار این تیم در لیگ جاری با رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انجام داد.

 

پرسپولیسی ها که حدود چهل روز قبل پس از حذف مقابل الهلال از دور رقابت های آسیایی کنار رفتند، در این تورنمنت دوازده دیدار انجام دادند که نیمی از آنها در دور گروهی و ۶ بازی دیگر هم در مرحله حذفی بود. نماینده ی ایران در بازی های مرحله گروهی ۹ بار دروازه تیم های الهلال، الریان و الوحده را باز کرد و در بازی های حذفی هم یک گل به لخویا، ۵ گل به الاهلی عربستان و ۲ گل به تیم الهلال زد. در مجموع این ۱۲ بازی سرخپوشان ۱۷ گل به ثمر رساندند و این آمار تنها ۳ گل با گل های زده ی این تیم در لیگ امسال تفاوت دارد.

 

پرسپولیس که فصل گذشته در خط حمله هم بهترین تیم لیگ ایران بود، در ۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشته و از نظر میانگین گل زده نسبت به ۷ هفته ی ابتدایی که از این مهاجم بوشهری سود می برد، افت داشته است. با وجود خط حمله خوب تیم های پدیده و پارس باید دید پس از بازگشت طارمی به میادین در اوایل بهمن ماه، آیا خط حمله ی سرخ ها روزهای بهتری را سپری خواهد کرد یا خیر.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو