زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

مجتمع سوهانک کمیته امداد ۱۰۰۰میلیارد تومان فروخته می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از فروش مجتمع امداد سوهانک با مبلغ هزار میلیارد تومان به وزارت علوم خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ پرویز فتاح در اولین نشست خبری خود که در ساختمان کمیته امداد آزادی برگزار شد، گفت: ساختمان جدید کمیته امداد دارای ۱۸ طبقه است و از اول اردیبهشت ما در این ساختمان مستقر شدیم.

وی افزود: ساختمان نیمه کاره ای را از بنیاد مستضعین به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان خریداری کردیم و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد:طبقات پایین ساختمان آزادی در حال تکمیل است و شما یک کارگاه می بینید و طبقات بالایی دارای آب، برق و تلفن و تجهیزات است که ما با مستقر شدن می خواهیم مدلی ارائه دهیم که می شود بهترین بهره برداری را کرد.

رییس کمیته امداد تصریح کرد: هزینه خرید ساختمان آزادی را نداشتیم لذا مجتمع اقتصادی کمیته امداد ماموریت خرید را برعهده گرفت و ۷۰ درصد پول را ملک داد و ۳۰ درصد را به صورت نقد پرداخت کرد و مبلغ ۴۰ میلیارد را نیز این مجتمع اقتصادی تامین می کند و ما هیچ مبلغی از کمیته امداد را صرف خرید این ساختمان نکرده ایم چون نه بودجه کافی داشتیم نه مجوزی که بتوانیم از اعتبارات برای خرید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان خبره و شناخته شده ملی مبلغ هزار میلیارد تومان را برای مجتمع سوهانک بر آورد کرده اند و ما مجتمع را با همین مبلغ به فروش خواهیم رساند و تخفیفی نیز داده نمی شود.

فتاح اضافه کرد: خریدارهایی از سوی دولت و بخش غیر دولتی وجود داشت اما آخرین مذاکره ای که انجام شد با وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده است و امروز وزیر علوم از هیئت دولت مصوبه ای برای خرید مجمتع خواهد گرفت که این مجمتع را مورد استفاده دانشگاه ها قرار خواهد داد.

به گفته ی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمد حاصل از فروش ساختمان سوهانک در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سپرده می‌شود و از این صندوق وام‌هایی جهت اشتغال مددجویان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در بال شرقی ساختمان نیز مجتمع سه طبقه تجاری وجود دارد که می‌توان از آن برای فروش محصولات  مددجویان به صورت دائمی استفاده کرد.

فتاح خاطرنشان کرد: حدود ۷ ماه برای خرید ساختمان جدید وقت صرف شد و در این مدت ساختمان‌های زیادی را دیدیم که با شرایط کمیته امداد مطابقت نداشت در نهایت این ساختمان را انتخاب کردیم که بهترین دسترسی را برای مراجعه کنندگان دارد.

دلیل فروش سوهانک

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ساختمان سوهانک به فروش رسیده است، تصریح کرد: مردم نقدهایی نسبت به این ساختمان داشتند مبنی بر اینکه دسترسی به آنجا سخت بود و برای امداد نیز بسیار بزرگ بود و همینطور در گذشته، هتل ۵ ستاره‌ و سالن ۲هزار و ۵۰۰ متری در این مجتمع ساخته شده بود که کاربری مناسبی نداشت لذا به این نتیجه رسیدیم که در مرکز شهر، ساختمان اصلی کمیته امداد باشد تا مردم راحت‌تر بتوانند تردد داشته باشند.

ادغام کمیته امداد و بهزیستی مطرح نیست

فتاح در ادامه صحبت هایش درباره ی ادغام کمیته امداد و بهزیستی گفت: این طرح را مجلس سال گذشته مطرح کرد که حمایت از سوی کمیته امداد باشد و بهزیستی نیز به معلولین، کودکان آسیب‌های اجتماعی و زنان آسیب‌دیده رسیدگی کند اما دولت مخالفت کرد و این بحث راه به جایی نبرد و همچنین در برنامه ششم توسعه نیز بندی مبنی بر ادغام دو حوزه دیده نمی شود.

ارائه خدمات به مددجویان افزایش می یابد

وی درباره عدم افزایش مستمری مددجویان در سال جاری بیان کرد: امسال مستمری مددجویان افزایش نمی‌یابد، ولی خدمات دیگری را افزایش دادیم. سقف وام مسکن و بلاعوض را بالا برده ایم، اعتبارات مسکن نسبت به سال گذشته دو برابر می شود.

وی افزود: وام اشتغال از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت، و به عبارتی ۲۵ درصد به سقف وام ها اضافه کرده ایم. به سقف هدیه ازدواج اضافه کرده ایم، ما یک هدیه دیگر نیز داریم که یک تا ۳ میلیون تومان و بلاعوض است.

اعطای وام اشتغال به مددجویان دوبرابر می شود

رییس کمیته امداد تصریح کرد: تعداد ۱۲۰ هزار وام اشتغال سال ۹۴ به مددجویان دادیم، امسال به لطف خدا دو برابر خواهد شد و  در حال حاضر تمامی مددجویان کمیته امداد، بیمه تکمیلی و بیمه حواث هستند.

وی با بیان اینکه برخی از شعبه های قرض الحسنه امداد  در شهر تهران تاسیس شده است گفت: تعداد۵۰  صندوق قرض‌الحسنه امداد نیز که مجوز بانک مرکزی را دارد در سراسر کشور راه‌اندازی می شود و سپرده نیز از سوی مردم قبول می‌کنیم  که امیدواریم در آینده این صندوق تبدیل به بانک شود.

سهم ۳۰ درصد بهزیستی و کمیته امداد از حذف یارانه پر درآمدها

فتح تاکید کرد: خدمات جایگزین افزایش حداقلی مستمری‌ها خواهد شد، اگر یارانه سه دهک پردرآمد توسط دولت حذف شود، ۳۰ درصد از سهم آن به کمیته امداد و بهزیستی  داده می شود.

فتاح یادآور شد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که با احتساب خانواده آنها، به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و ۲ میلیون نفر نیز خدمات موردی از کمیته امداد دریافت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان درباره چابک‌سازی و تعدیل نیرو در کمیته امداد تصریح کرد: تعدیل نیرو به صورت گسترده نداریم، ولی طبیعی است در نقل و انتقالی که از یک ساختمان ۸ هکتاری به یک ساختمان نیم‌هکتاری آمده‌ایم، نیازهای ما کمتر شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو