زمان انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ -

تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد

حسین ماهینی از پرسپولیس تنها نماینده 4 تیم ایرانی در تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا است، بازیهای خوب وانتخاب در 3 هفته تیم منتخب لیگ قهرمانان علت حضور او بوده است .

سرای نور؛تیم منتخب آسیا با ابهاماتی در نحوه انتخاب ها  معرفی شده اند، بازیکنی از تیم اوراواردز که قهرمان مسابقات ۲۰۰۷ شده در این تیم حضور ندارد اما برخی از نفرات مثل عمر عبدالرحمان، وخریبین وکارلوس ادواردو انتخابی شایسته در این تیم داشته اند .۴ نفر از الهلال ویک نفر از الاهلی نشان از حضور تقریبا نیمی از نفرات از تیم های عربستانی است، ۴بازیکن از جمع چینی ها هستند و۲ نفر دیگر ایرانی واماراتی هستند یعنی این که تیم های کره ای وژاپنی  حتی یک بازیکن در این عرصه ندارند وکره های ها همراه ژاپنی ها که تیم قهرمان نماینده کشور آن هاست در این عرصه حاضر نیستند .به نظر می رسد در هر پست کسانی که بیشترین حضور در تیم هفته لیگ قهرمانان را دارند در این عرصه برگزیده شده اند :

یازده بازیکن برگزیده

*یاسر عبدالله المسیلم(الاهلی عربستان): دروازه بانی که به خاطر درخشش در مسابقات مرحله گروهی برگزیده شده است. او در تیم ملی فوتبال کشورش ۳۳بار حضور یافته است .با توجه به غیبت او در بازیهای مرحله یک چهارم برابر پرسپولیس انتخاب او عجیب است .

 

*حسین ماهینی(پرسپولیس): دفاع چپ برگزیده مسابقات تنها نماینده ایرانی هاست که در حال حاضر کاپیتان دوم باشگاه پرسپولیس است .ماهینی در دفاع راست بیشتر از دفاع چپ بازی کرده اما به دلیل ۳ انتخابش در تیم منتخب لیگ قهرمانان در این عرصه حضور دارد، صادق محرمی ومهدی طارمی دیگر نمایندگان شایسته ایران بودند که با ۳ و۲بار انتخاب گزینه های موجود بودند .

 

*اوسامه الحساوی(الهلال):  بازیکن دفاع میانی تیم ملی عربستان که با ۳۳سال سن و۷ گل زده به نوعی سید جلال حسینی عربستانی هاست، هرچند تیم الهلال با توجه به قدرت مردان خارجی خود  به فینال رسید اما به هر حال الحساوی هم ۳بار در تیم منتخب آسیا حضور داشت .

*ژیائوفنگ(گوانگ ژو): بازیکن تیم گوانگ ژو که با تیمش ۲بار قهرمان آسیا شده است وامسال با شکست در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازمانده است واو هم در پست خودش بیش از همه هم پستی ها در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان حضور داشته است.

 

*محمد البریک(الهلال): بازیکن ۲۵ساله ونسبتا جوان الهلال با ۴ حضور در تیم منتخب آسیا از صادق محرمی گوی سبقت را ربود وبهترین دفاع راست آسیا شد .محرمی ۳بار در این تیم حضور داشت، البریک تا به حال ۶بار در تیم ملی عربستان بازی کرده است .

 

*الن کاروالیو(گوانگ ژو): بازیکن برزیلی که برای تیم باشگاهیش در چین طی مدت یک سال ونیم ۲۴ گل به ثمر رسانده است.او در حقیقت مهاجم است اما در تیم منتخب آسیا به عنوان هافبک چپ انتخاب واعلام شده است .

 

*کارلوس ادواردو(الهلال): دیگر برزیلی شایسته لیگ قهرمانان که ۲۸سال دارد وبا عملکردی رویایی در ۴۶بازی برای تیم الهلال ۳۰ گل زده است .البته لیگ قهرمانان پایان تلخی برای او داشت و این بازیکن بزرگ الهلال به دلیل  مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی تا مدتها از حضور در مسابقات فوتبال غایب خواهد بود.

 

*پائولینیو(گوانگ ژو): یکی از ملی پوشان برزیلی تیم گوانگ ژو که در ۶۳بازی برای تیمش ۱۷گل زد در حالی که پستش هافبک میانی بود .او چنان شایسته بود که در میانه فصل مورد توجه بارسلونا قرار گرفت وبه این تیم رفته ودر ۱۲بازی اولش ۴گل برای بارسلونا زد . تا مرحله یک هشتم نهایی او ۸بار در لیگ قهرمانان حاضر بود  و شاید اگر به بارسا منتقل نمی شد تیمش را قهرمان اسیا می کرد .

 

*عمر عبدالرحمان(العین امارات): عدم انتخاب او که تیمش در یک چهارم مغلوب الهلال بود شایسته نبود .او در این مسابقات ۷گل زد.هافبکی که با چهره ویژه اش شناخته شده ودر اکثر بازیهای تیمش به خصوص بازی برگشت برابر استقلال تهران در حد یک سوپر استار بین المللی فرا آسیایی بازی کرد .

 

*جیوانلدوویار دوسوزا: معروف به هالک( شانگهای SIPG)ملی پوش دیگر برزیلی که ۴۷بار برای فاتحان همیشگی ژول ریمه بازی کرده و۱۱ گل هم زده است، در تیم چینی هم در ۲۴بازی ۲۱ گل زده تا عملکردش تاریخی باشد .او از مطرح ترین های فوتبال آسیاست که تنها به مدد قدرت خرید استثنایی تیم های چینی در این رقابتها حاضر است .

 

*عمر الخریبین(الهلال): مهاجم سوری که در مسابقات لیگ قهرمانان با ۹ گل آقای گل شد از مهره های بی شک و تردید تیم سال آسیاست که البته بخشی از این درخشش را مدیون موفقیت مقابل پرسپولیس است .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو