زمان انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ -

AFC چه تصمیمی برای لیگ قهرمانان گرفت؟

برگزاری بازی در زمین بی طرف از دستور کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال آسیا خارج شد.

سرای نور؛کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تصمیم دارد فرمت فعلی دیدارهای رفت و برگشت را بر اساس قوانین این رقابت ها حفظ کند. (منظور از حفظ فرمت فعلی، انجام بازی‌ها به صورت رفت‌وبرگشت است.)

این اطلاعیه به این معناست که بعد از دو سال برگزاری مسابقات در زمین های بی طرف که معضلات زیادی برای تیم های مختلف و البته در آمد زایی فدراسیون فوتبال آسیا داشت کمیته اجرایی مسابقات بعد از بررسی گزینه های مختلف و پیشنهادی جدید تصمیم گرفته تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به فرمت اصلی خود که مورد حمایت جانی اینفانتینو، رئیس فیفا است برگرداند تا یکی از دستورات مهم فیفا مبنی بر جدایی فوتبال از سیاست را اجرایی کرده باشد.

بر اساس تصمیم جدید فدراسیون فوتبال آسیا باشگاه ها وظیفه دارند تا مسئولان دولتی خود را برای برگزاری این دیدارها متقاعد کنند و در غیر این صورت دو گزینه انصراف از مسابقات و حضور در منطقه شرق آسیا را پیش رو دارند. بعد از جلسه کمیته اجرایی، رسانه های عرب مطالب مختلفی در این باره نوشته و تصمیم کمیته اجرایی را زیر سوال برده اند. البته این بخش از بیانیه AFC دستوری نیست و مشخص نیست که گزینه هایی که در رسانه های عربستانی گمانه زنی شده اند در نهایت به سر انجام خواهند رسید یا فشار مجدد عربستان تغییرات تازه ای در برگزاری مسابقات ایجاد می کند.

ای اف سی همچنین با تصمیم کمیته مسابقات برای فرستادن نمایندگان عالی رتبه برای میانجی گری بین کشورهای متخاصم و پیدا کردن راه حلی برای برگزاری مسابقات که به طور معمول به طور رفت و برگشت برگزار می شود، موافقت کرد.

 

 

 

البته در بیانیه کمیته اجرایی اشاره ای به نام ایران نشده و تنها از سه کشور عربستان، قطر و امارات که در مخاصمه جدی هستند، نام برده شده که علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره گفته نیاوردن نام ایران مشکل خاصی نیست و ایران هم شامل تصمیمات امروز کمیته اجرایی خواهد شد. لازم به ذکر است برخی کشورهای شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی نیز مشکلاتی مشابه با تیم های خاورمیانه ای داشته اند. در هر حال آنچه مسلم است بازی در زمین بی طرف از سناریوهای لیگ قهرمانان خارج شده و این مساله شانس ایران را برای پیروزی در این پرونده افزایش می دهد. اگرچه مشخص نیست که چرا نام ایران در بیانیه نهایی وجود ندارد.

با توجه به قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا که هفته آینده برگزار خواهد شد، به نظر می رسد گزینه حضور تیم های عربستانی و اماراتی در منطقه شرق آسیا برای فصل آینده مسابقات حداقل دور از دسترس باشد و این کشورها فعلا نمی توانند به انتخاب این گزینه برای سال ۲۰۱۸ فکر کنند و باید امیدوار باشند تا تکلیف این موضوع تا پیش از قرعه کشی ۱۵ آذر ماه مشخص شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو