زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

پلیس فتا هشدار داد:

کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان حذف یارانه‌ها

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به موضوع حذف یارانه اقشار مرفه گفت: کلاهبرداران تلفنی با ارسال پیامک یا تماس تلفنی شهروندان را به سمت سایت‌های فیشینگ هدایت می کنند.

به گزارش  سرای نور؛ سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش در خصوص شگرد این مجرمان اظهار کرد: این مجرمان در پی تماس تلفنی با شهروندان و ادعای اینکه با توجه به اطلاعات مالی شما و درآمدتان، از دریافت یارانه حذف می شوید و اگر فکر می کنید که اطلاعات ثبت شده در سیستم درست نیست به سایت معرفی شده مراجعه کرده و اطلاعات کامل خود را وارد کنید از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: سایتهای معرفی شده از سوی این افراد که پیامک یا تماس تلفنی با شهروندان داشته اند سایتهای جعلی و فیشینگ است و سایت هایی برای جمع آوری اطلاعات شهروندان (به خصوص اطلاعات بانکی) راه اندازی شده است.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند.

سرهنگ آذردرخش یادآور شد: در این قبیل سایت ها از کاربران اطلاعات کامل شناسنامه و کارت ملی به همراه شماره حساب، شماره کارت، رمزهای اول و دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ کارت بانکی را می خواهند که با ورود این اطلاعات در این قبیل سایتها باید منتظر برداشت از حسابهای بانکی خود باشید.

وی گفت: قطعا در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه نشوید و بخواهید اعتراض کنید ساز و کار آن تعریف شده است و اگر قرار باشد از طریق سایت اعتراض خود را ثبت کنید به هیچ عنوان از شما شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و دوم کارت، تاریخ انقضاء کارت و… خواسته نمی شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام  کنند .

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو