زمان انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ -

گزارش زنده؛ پرسپولیس ۲ – ذوب آهن ۰

45 دقیقه پرهیجان و اتفاقات جالب توجه که در نهایت با از دست رفتن پنالتی ذوب آهن و گلزنی کامیابی نیا و علیپور با دو گل به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

سرای نور؛امیر قلعه نویی که با حضور روی نیمکت استقلال و تراکتورسازی باخت مقابل برانکو و پرسپولیس را تجربه کرده، امیدوار است از طلسم سرخ‌ها برابر ذوب آهن سود برده و برانکو را شکست دهد. در سمت مقابل نیز سرخ‌ها با رهبری برانکو به دنبال شکست طلسم هفت بازی بدون پیروزی مقابل نماینده اصفهان هستند.

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن ورزش سه را در استادیوم آزادی همراهی کنید.

استادیوم آزادی               تماشاگر: ۲۵ هزار نفر
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک داوران: حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی  ناظر: علی خسروی

پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، جورجی گولسیانی، مهدی مهدی پور، سید محمد حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، حمید بوحمدان و کی‌روش استنلی
سرمربی: امیر قلعه نویی

 

شرح نیمه اول:

پرسپولیس در آستانه شکست طلسم خود برابر ذوب آهن قرار دارد، آنها بعد از هفت دیدار این فرصت را دارند تا با محافظت از دو گل ثبت شده در نیمه اول به این مهم دست یابند.

پرسپولیس بازی را به خوبی اداره کرد و توانست از فرم ایده آل وحید امیری در این دیدار برای شکل گیری حملات خود از سمت چپ برنامه ریزی کرده و امیر قلعه نویی و ذوبی ها نیز نتوانستند مانع از این مهم شوند تا هر دو گل از این منطقه شکل گیرد.

ذوبی ها البته از روی یک ضربه پنالتی پر حرف و حدیث صاحب فرصت برای کم کردن فاصله گل ها شدند که تبریزی نتوانست ضربه اش را درون دروازه جای دهد و با برخورد به تیرک به زمین بازگشت.

امیر قلعه نویی که پیش از این باخت تلخی را با تراکتور و استقلال چشیده بود، اکنون در آستانه شکست با ذوب آهن مقابل برانکو قرار دارد و طلسم ۷ بازی بدون شکست اصفهانی ها در معرض خطر؛ آنها خواهند توانست در نیمه دوم شرایط را به سود تیم خود برگردانند؟

 

شرح گل‌ها:

 

پرسپولیس ۱ ذوب آهن ۰: ( دقیقه ۲۲، علی علیپور): حرکت فوق العاده منشا درون هجده و پاس او برای وحید امیری با ارسال زمینی این بازیکن برای علیپور همراه شد تا آقای گل پرسپولیس ساده ترین کار برای باز کردن دروازه مظاهری را پیش رو داشته باشد.

 

پرسپولیس ۲ ذوب آهن ۰: ( کمال کامیابی نیا، دقیقه ۳۶) : روی ارسال کرنر محسن مسلمان کمال کامیابی نیا با ضربه سر گل دوم پرسپولیس را به نام خود کرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۱۱: فرار علی علیپور از سمت راست زمین و پاس در عرض این بازیکن در محوطه ی جریمه به شکل خطرناکی از مقابل پای گادوین منشا عبور کرد.

دقیقه ۲۰: روی ارسال کرنر ذوبی ها فرصت خوبی داشتند تا از غفلت مدافعان پرسپولیس سود ببرند که تبریزی نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و ضربه دروازه اعلام شد.

دقیقه ۲۷: شوت نه چندان قدرتمند احسان پهلوان را بیرانوند راهی کرنر کرد تا حریف فرصت خوبی نصیبش از روی این ضربه شود.

دقیقه ۳۲: حرکت فوق العاده پرسپولیسی‌ها در ضدحمله با پاس دیدنی وحید امیری برای محسن مسلمان همراه شد که کنترل ناقص هافبک پرسپولیس این موقعیت را از آنها گرفت.

دقیقه ۳۸: روی صحنه‌ای که مشخص بود داور تصمیم اشتباهی مرتکب شده، مرتضی تبریزی توانست با زیرکی از شجاع خلیل زاده یک پنالتی به ذوب آهن بگید.

دقیقه ۴۰: پنالتی پر حرف و حدیث اعلام شده برای ذوبی ها را مرتضی تبریزی به تیرک دروازه کوبید تا شانس گلزنی برای این تیم از دست برود.

دقیقه ۴۵: اشتباه بیرانوند در هجده قدم و پاس اشتباه او به مهاجم ذوب آهن فرصت خوبی نصیبت حریف کرد که تکل محمد انصاری مانع از گلزنی درخشان مهر شد.

نکات:

* کمال کامیابی نیا، شجاع خلیل زاده، فرشاد احمدزاده و علی علیپور بازیکنان دو اخطاره‌ی پرسپولیس پیش از این دیدار محسوب می‌شوند که در صورت دریافت کارت بازی هفته آینده مقابل سپیدرود را از دست خواهند داد.
* مهدی طارمی و مرتضی تبریزی با ۳ گل برترین گلزنان جدال‌های اخیر دو تیم محسوب می‌شوند. مهدی طارمی در این دیدار به دلیل محرومیت غایب است.
* رشید مظاهری و علیرضا بیرانوند، دروازه‌بانان ملی‌پوش دو تیم انگیزه زیادی برای این جدال و اثبات توانایی خود دارند. مظاهری معمولا با گرفتن پنالتی‌های خود برابر پرسپولیس چهره ویژه تیمش بوده و تاکنون موفق شده پنالتی امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا و مهدی طارمی را در تقابل با این تیم دفع کند.
* محسن مسلمان و حسین ماهینی از پرسپولیس سابقه حضور در ذوب آهن را در کارنامه دارند.
* امیر قلعه نویی تاکنون ۳ بار برابر برانکو قرار گرفته که حاصل آن ۲ شکست و یک تساوی بوده است.
* شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی دو بازیکنی از جمع بازیکنان پرسپولیس هستند که سابقه شاگردی امیر قلعه نویی را در تراکتورسازی و سپاهان در کارنامه دارند.
* پرسپولیس در چهار دیدار اخیر خود گلی دریافت نکرده است. ذوب آهن در ۴ بازی اخیر ۵ گل دریافت کرده است.
* علی علیپور با ۶ گل برترین بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شود و در سمت مقابل مرتضی تبریزی ۵ گله قرار دارد.
* محسن مسلمان با ۵ پاس گل در صدر پاسورهای لیگ قرار دارد و در سمت مقابل ربیع عطایا با ۳ پاس گل قرار دارد.

حواشی:

* همه چیز حول قرعه کشی جام جهانی قرار دارد و هواداران نیز در انتظار پایان این دیدار و تماشای قرعه کشی هستند.
* سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محسن مسلمان، حسین ماهینی و تقریبا تمامی بازیکنان پرسپولیس پیش از شروع بازی به سمت قلعه نویی رفته و از او رخصت گرفتند.
* نیمکت نشینان پرسپولیس را در این دیدار بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش وند، شایان مصلح، صادق محرمی، بشار رسن، سیامک نعمتی، آدام همتی، احسان علوان زاده و حمید طاهرخانی تشکیل می‌دهند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو