زمان انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ -

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران:

بیشترین چرخه اقتصادی در قاچاق مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت: بعد از تجارت اسلحه و نفت، بیشترین چرخه اقتصادی در قاچاق مواد مخدر است و حدود ۱۰ میلیون نفر مشغول این کار هستند.

به گزارش سرای نور ؛ هادی خنجری فرماندار شهرستان نور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و چمستان و دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و هفته بسیج اظهار کرد: امروز سیطره بسیج در جهان فراگیر و به نقطه قوتی در کشورهای اسلامی چون عراق، سوریه، لبنان و… تبدیل شد.

فرماندار شهرستان نور در ادامه گفت: آسیب‌های اجتماعی همچون حلقه‌ای به هم گره خورده اند و ما ناگزیریم در هر حوزه‌ای که ورود پیدا می‌کنیم گوشه چشمی به سایر حوزه‌ها داشته باشیم و با تعامل، هم‌پوشانی و اقتدار بحث مبارزه با مواد مخدر را به‌عنوان آسیب اجتماعی پیگیری و برای هدایت آسیب‌دیدگان جهت بهبودی اقدام می کنیم.

خنجری افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار و اقداماتی در حوزه‌های مختلف عملیاتی و فرهنگی انجام شد و با برپایی نمایشگاه‌های متعدد، برنامه‌ریزی و آموزش با استفاده از ظرفیت‌های موجود از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود.

وی گفت: در همین رابطه ۳۵۰ نفر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی و ۵۰ نفر به مرکز دی.آی.سی اعزام شدند و به ۹ نفر رهاشده از اعتیاد تسهیلات پرداخت شد و برپایی نمایشگاه اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر، اعزام کارشناس برای سخنرانی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، راه‌اندازی مرکز مشاوره نیز از دیگر اقدامات بود.

 

فرماندار نور موضوع اعتیاد را بعنوان ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در خانواده ها و سطح جامعه عنوان نمود و افزود: همه افراد در برابر این پدیده در معرض خطر هستند و کلیه دستگاهها امروز موظف به همکاری برای مقابله با این تهدید خانمانسوز می باشند.

در ادامه میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران اظهار کرد: مازندران در سال ۹۰ رتبه دوم مصرف را در کشور دارا بود و این رقم در سال ۹۴ با ۱۸ پله کاهش به رتبه ۲۰ رسید و این ناشی از اقدامات خوب کمیته‌های عضو شورا و فرمانداران شهرستان‌ها بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود جدی به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مجموعه حاکمیت نظام و دولت موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر را در برنامه گنجانده و چشم‌انداز تهیه تا در کاهش آسیب‌ها توفیقات بیشتری حاصل شود.

 

وی ادامه داد: در برنامه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی سالانه باید کاهش ۵ درصدی نرخ شیوع و افزایش ۵ درصدی پوشش درمانی، رسیدن به پوشش ۴۰ درصدی بیمه‌ای، افزایش ۵ درصدی حرفه‌آموزی و افزایش ۵ درصدی مشارکت لحاظ و اجرایی شود.

این مسؤول همچنین در مقابله با عرضه مواد مخدر تصریح کرد: باید به بنیان اقتصادی قاچاقچیان ضربه زده شود که در این خصوص مقرر شد نیروهای کاشف از مجموعه اموال قاچاقچیان لیست‌برداری و با دستور قضایی ثبت و ضبط شود.
میرزایی افزود: بعد از تجارت اسلحه و نفت، بیشترین چرخه اقتصادی در قاچاق مواد مخدر است و حدود ۱۰ میلیون نفر مشغول این کار هستند، بنابراین راه مبارزه سخت است.

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نور نیز در ادامه از کشف ۳۷ کیلو موادمخدر در شش ماهه اول سال در شهرستان نور خبر داد و افزود: ۱۲۰ نفر خرده فروش و ۱۵۸ نفر نگهدارنده موادمخدر دستگیر و ۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شدند.

سرهنگ علی قیصری خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور، آموزشهای همگانی در خصوص شناخت انواع مواد مخدر و مضرات آن، در مساجد، مدارس و دانشگاههای نور و چمستان به جوانان و نوجوانان ارائه و در این راستا ۲۵۰۰ نفر از این آموزشها بهره مند شدند.

در ادامه ی این جلسه سایر کمیته ها نیز به ارائه فعالیتها و اقدامات خود در این  زمینه پرداختند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو