زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

به‌جای شعار باید با اقدام و عمل مشکلات جوانان را رفع کرد

فرماندار نور گفت: به‌جای حرف و شعار باید با اقدام و عمل انتظارات جوانان را بر آورده و مشکلات آنان را رفع کنیم.

 

به گزارش سرای نور؛ هادی خنجری عصر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان و تجلیل از نخبگان جوان که در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: نقش جوانان در میهن اسلامی در تاریخ ایران ماندگار شد و فراموش‌شدنی نیست، از افتخارات همیشگی ملت ایران، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر فراز جهان توسط همین جوانان است.

وی افزود: هر جا از توانمندی جوانان استفاده کردیم، کارهای خارق‌العاده‌ای صورت گرفت که جز این هم انتظار نیست، بنابراین باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در همه عرصه‌ها استفاده کرد تا بهره کافی برد.

فرماندار نور خاطرنشان کرد: جوانان این مرز و بوم در دفاع مقدس و در صحنه نبرد کاری کردند که بزرگترین و پیرترین مردان جنگی و تئوریسین‌های جنگ از درک و تجزیه و تحلیل آن عاجزند.

این مسؤول با بیان اینکه ظرفیت و استعداد‌های فراوان در جوانان وجود دارد که باید با تجمیع آن به کیفیت امور پرداخت، تصریح کرد: به‌جای حرف و شعار باید با اقدام و عمل انتظارات جوانان را بر آورده و مشکلات آنان را رفع کنیم.

* تشریح برنامه‌های هفته جوان

رئیس اداره ورزش و جوانان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از انتظارات جوانان ورزشکار، اشتغال آنان است و باید بررسی شود که سهم اشتغال قهرمانان ورزشی در شهرستان چقدر است.

قهرمان کلیج خواستار ارائه راهکارهای لازم برای اشتغال، تحصیل و ازدواج جوانان و مساعدت و تسهیل در آن شد.

وی برنامه‌های هفته جوان را تشریح کرد و گفت: دیدار با خانواده شهید جوان، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از نخبگان ورزشی، تقدیر از جوان برتر سال شهرستان، پاکسازی ساحل توسط یکی از سمن‌ها و … از جمله این برنامه‌ها است.

* ۱۸ کانون فرهنگی مجوزدار فعال هستند

فرهاد باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعان به اداره ارشاد به تناسب فعالیت جوانان هستند، گفت: بیشتر فعالیت ارشاد در بحث جوانان کانون‌های فرهنگی مساجد است که در حال حاضر ۱۸ کانون فرهنگی مجوزدار فعال هستند.

* طرح دادرس را با هدف آمادگی دانش‌آموزان در روزهای سخت اجرا کردیم

بابک خیابانی رئیس جمعیت هلال احمر نور نیز با اشاره به اینکه هلال احمر با افراد سنین ۵ تا ۲۹ سال ارتباط دارد و کانون‌های مختلف هلال را با آنان تشکیل می‌دهد، گفت: با همکاری آموزش و پرورش طرح دادرس را با هدف آمادگی دانش‌آموزان در روزهای سخت اجرا کردیم.

* ۴۰ درصد کمک‌های بلاعوض بهزیستی به مسکن جوانان زیر پوشش اختصاص دارد

رئیس اداره بهزیستی نور هم در این جلسه با بیان اینکه ۴۰ درصد کمک‌های بلاعوض بهزیستی به مسکن جوانان زیر پوشش اختصاص دارد، اظهار کرد: بهزیستی در امر آموزش مهارت‌های اولیه زندگی، آموزش پیش از ازدواج و پس از ازدواج جوانان را عهده‌دار است و انجام می‌دهد.

غلامرضا تقی‌پور گفت: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج منوط به گذراندن این دوره‌ها شده است.

* ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای آموزش و مهارت‎آموزی و توانمندسازی

مدیر آموزش و پرورش نور نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۵ درصد هدایت تحصیلی برای فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که بستری برای توانمندسازی دانش‌آموزان برای آینده اشتغال آنان است انجام می‌شود.

احمد گرجی خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای آموزش و مهارت‎آموزی و توانمندسازی شد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو