زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ -

چگونه هاینکس بایرن را متحول کرد؟

بایرن متحول شده با هاینکس، برای اعاده حیثیت و تلاش برای صدرنشینی قصد دارد بر پاری سن ژرمن غلبه کند.

سرای نور؛اگرچه پاریس شهر عشاق است؛ اما در آن هیچ گل رزی برای آنچلوتی یافت نمی شود؛ زیرا ۱۰ هفته پیش با شکست ۰-۳ بایرن برابر پاری سن ژرمن در فرانسه با تکیه بر ستارگان جدید فرانسوی ها، رابطه کارلتو و بایرن به پایان رسید.

۲ روز بعد و هنگامی که بایرن با نتیجه ۲-۲ برابر هرتا متوقف شد و برای اولین بار در ۲ بازی متوالی برتری ۲ گله را از دست داد، ویلی ساینول دستیار کارلتو اعتراف کرد بایرن دیگر بهترین تیم آلمان نیست و این افتخار احتمالا نصیب دورتموند شده است.

اما شاید در آن شکست در فرانسه موهبتی برای بایرن نهفته بوده و همانند گفته اولی هوینس، شکست در پاریس این باشگاه را بیدار کرده است؛ زیرا بعد از آن بازی بایرن تحت هدایت هاینکس متحول شد.

سرمربی ۷۲ ساله برای چهارمین بار هدایت بایرن را در دست گرفت و رکورد ۹ پیروزی متوالی را هفته گذشته با شکست در تیم سابق خود گلادباخ از دست داد.

اما با پیروزی ابتدای هفته برابر هانوفر، بایرن دوباره به جاده پیروزی بازگشت و این کامیابی همزمان با فروپاشی دورتموندی شده که در زمان ورود سرمربی ۷۲ ساله، ۵ امتیاز بیش از بایرن داشت؛ اما حالا با ۱۰ امتیاز اختلاف در رتبه ششم قرار گرفته است.

رومینیگه در مورد هاینکس گفت: “او دوباره موفق به کسب نتایج استثنایی همراه با کیفیت، کار سخت، آرامش، تجربه و دانش فوتبال شده است. هر آنچه هاینکس انجام داده به سوی کسب موفقیت بوده و این فوق العاده است.”

اما به نظر می رسد حالا هاینکس به دنبال انتقام شکست شرم آور بایرن در دور رفت برابر پاری سن ژرمن است.

بسیاری به رکورد چشمگیر  لیگ قهرمانان آنچلوتی اشاره داشتند؛ اما هاینکس در هر سه تلاش خود به فینال رسیده است. او در سال ۱۹۹۸ در دوران حضور روی نیمکت رئال مادرید و بار دیگر با بایرن در سال ۲۰۱۳ برنده این عنوان شد و در سال ۲۰۱۲ نیز ضربات پنالتی و چلسی مانع قهرمانی اروپایی یوپ هاینکس شدند.

هاینکس در این خصوص گفت: “ما می خواهیم پیروز شویم زیرا در فوتبال همه چیز در مورد روان شناسی است. ما می توانیم PSG را دوباره در نیمه نهایی یا در فینال ملاقات کنیم.”

با توجه به شکست دور رفت، بایرن به برتری ۰-۴ برای صدرنشینی نیاز دارد و علیرغم تحول این تیم، زدن این تعداد گل به تیمی که تنها تا به حال یک گل در اروپا دریافت کرده دشوار است.

گرچه در هفته پنجم بایرن به زحمت اندرلخت را مغلوب کرد؛ اما گل موسی دمبله در سلتیک با ۷ گل توسط شاگردان امری پاسخ داده شده تا آنها به رکورد ۲۴ گل در مرحله گروهی دست یابند.

همچنین تیاگو و روبن نیز در بلژیک مصدوم شدند و با توجه به حتمی بودن غیبت تیاگو، شرایط روبن نیز نامشص است و هاینکس احتمالا علاقه ای به ریسک کردن در مورد ستاره هلندی خود ندارد.

همچنین علیرغم بهبود شرایط خط دفاعی بایرن و پیشرفت محسوس اولریش زیر نظر هاینکس، متوقف کردن مثلث کاوانی، نیمار و امباپه آسان نخواهد بود.

نیمار تا به حال در هر ۵ دیدار قبلی گلزنی کرده و با باز کردن دروازه بایرن می تواند به رکوردی که حتی رونالدو و مسی نیز به آن نرسیده اند دست یابد. این ستاره برزیلی در سال ۲۰۱۵ با لباس بارسا در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه بایرن را گشود و خاطرات خوشی از آلیانس آره نا در ذهن دارد.

هدف بایرن در این دیدار ترمیم چهره خود بعد از شکست دور رفت است و تلاش آنها تکرار سناریویی مانند پیروزی ۱-۶ بارسا در فصل قبل و زدن یک گل زودهنگام خواهد بود.

کسب ۱۸ برد از ۱۹ بازی اخیر خانگی که تا قبل از باخت فصل قبل برابر رئال مادرید ۱۶ تای آن متوالی بود باعث شده بایرن اعتماد به نفس یک پیروزی دیگر خانگی حتی بر پاری سن ژرمن را نیز داشته باشد.

با بازگشت مولر به روزهای اوج، فرصت ایده آلی برای لواندوفسکی فراهم است تا نشان دهد چرا او نیز شایسته احترامی همانند نیمار است و او می تواند تیر خلاص بایرن برای گرفتن انتقام از پاری سن ژرمن باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو