زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ -

قدوس :آنقدر خوب هستیم که از اسپانیا و پرتغال نترسیم

ستاره جدید و دوملیتی ایران با بیان این که فوتبالش به بوندس لیگا بیشتر شباهت دارد بار دیگر به شایعات در خصوص انتقال به فوتبال آلمان دامن زد.

سرای نور؛سامان قدوس ستاره ایرانی باشگاه اوسترسوند بعد از درخششی که با پیراهن این باشگاه داشت و عنوان بهترین مهاجم فصل گذشته این کشور را به خود اختصاص داد این روزها در متن شایعات مختلفی پیرامون آینده اش قرار گرفته است.

این بازیکن که قرار است با تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ هیجان حضور در قرعه مرگ را بچشد با بیان این که فوتبالش به بوندس لیگا شباهت های زیادی دارد از تمایل خود برای پیشرفت بیشتر در یکی از باشگاه های آلمانی پرده برداشت .

سامان قدوس در گفتگو با برنامه پادکست “گل بزن” مصاحبه جالبی انجام داد و حرف های زیادی در خصوص الگوهایش در دوران کودکی و همچنین اهداف و برنامه های خود در جام جهانی بر زبان آورد.

 

* گروه ایران در جام جهانی مشخص شد، چه نظری داری؟

به نظر من در گروه خیلی خوبی قرار گرفتیم تا به همراه تیم های قدرتمند دنیا یک چالش واقعی داشته باشیم. برای من بازی مقابل تیم هایی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال لذت بخش خواهد بود به همین خاطر مشتاقانه منتظر آغاز جام جهانی و تقابل با آنها هستم.

 

*شرایط ایران در قیاس با این حریفان را چطور می بینی؟

رقبای ما تیم های بسیار خوبی هستند ولی ایران هم تیم دست و پا بسته ای مقابل این حریفان نخواهد بود. ما می توانیم نمایش خوبی در مقابل تمام ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی داشته باشیم. ایران گروه سختی نصیبش شد  اما با این حال آن قدرتیم خوبی هستیم که بتوانیم بازی های خوبی انجام بدهیم و انتظارات را برآورده کنیم.

 

* به عنوان یک بازیکن حرفه ای طبیعی است بخواهی هر بازی را ببرید، اما ترجیح نمی دادی به جای بازی با اسپانیا با تیمی مثل پرو بازی کنی که شانس برد بیشتری داشته باشیم؟

به نظرم اگر شما یکی از ۳۲ تیم در جام جهانی هستیدبه این معنی است که حتما تیم خوبی هستید که جواز صعود به این تورنمنت را دریافت کردید. تمام تیم های حاضر در روسیه تیم های قدرتمندی هستند که روی توانایی خاصی به اینجا رسیدند بنابراین بازی آسانی وجود ندارد از همین رو برای ما فرقی نمی کند با اسپانیا بازی کنیم یا با پرو. ذهنیت ما در جام جهانی این است که دوست داریم در هر بازی برای برد به زمین برویم، نه برای تساوی یا باخت.

 

 

*ایران مربی قابل احترام و خوبی به نام کارلوس کی روش دارد. رابطه ی تو با او چگونه است ؟ آیا شباهتی بین او و گراهام پاتر مربی اوسترسوند وجود دارد؟

بله از نظر من شباهت هایی میان این دو مربی وجود دارد. هر دو مربی می دانند چگونه از بازیکنان شان مراقبت کنند و به آنها توجه داشته باشند. نه فقط به عنوان بازیکن بلکه به عنوان یک شخص خارج از فوتبال.  کی روش زمانی که اولین بار به کمپ تیم ملی دعوت شدم و پاتر زمانی که به استرسوند پیوستم، هر دو از من استقبال بسیار گرمی داشتند، بسیار دوستانه برخورد می کنند هر دو بازیکنان را به  به عنوان عضوی از خانواده خود می شمارند. اقای کی روش به من خیلی اعتماد به نفس داد و این برای من بسیار مهم بود چون وقتی من اعتماد به نفس بالا داشته باشم می توانم در زمین بهتر بازی کنم.

 

* وقتی برای اولین بار به کمپ تیم ملی پیوستید، چه احساس و افکاری در سر داشتید؟

از محبت زیادی که همه به من نشان دادند تعجب کردم . استقبال گرمی که صورت گرفت حسابی سورپرایزم کرد چون همین ری اکشن ملی پوشان سرشناس ایران باعث شد اعتماد به نفس فوق العاده ای پیدا کنم چون به من نشان داد که همه دوست دارند من این جا در کنار تیم ایران و عضور کوچکی از تیم باشم . نگاه بد بینانه ای به حضور من نداشتند  تا بتوانیم به پیشرفت تیم کمک کنیم.

 

 

* اخیرا بازی های قابل قبولی از خودت به نمایش گذاشتی، حتی گلی که به زوریا در لیگ اروپا زدی نامزد بهترین گل هفته شد. پاس های گل بیشتری هم دادی، فکر میکنید چه چیزی باعث این پیشرفت شد؟

در حال حاضر در پستی بازی می کنم که آزادی عمل زیادی دارم و این باعث می شود بتوانم به هر جایی که فضا هست نفوذ کنم.خوشبختانه هم در فوتبال هم در زندگی شخصی خود رشد کردم و با تجربه تر شدم و این به من کمک می کند در زمین  بتوانم بهتر باشم و همیشه سعی کنم که بهترین بازی ها را از خودم به نمایش بگذارم. این فصل همه چیز خیلی خوب پیش رفت و ما نتایج خیلی خوبی گرفتیم، من حتی در بعضی از مصاحبه ها گفته بودم کاش می شد بازی ها بیشتر از ۹۰ دقیقه ادامه داشت چون واقعا همه بازی ها  برای من لذت بخش است.

 

 

*تو را در پست های مختلف دیدیم، وینگر راست و چپ، پشت مهاجم و مهاجم نوک؛ پست مورد علاقه تو کجاست؟ کی روش با تو درباره این که  در کدام پست قرار است برای تیم ملی بازی کنید صحبت کرده است؟

ما در استرسوند سیستم های مختلفی بازی می کنیم برای همین با پست های مختلف آشنایی دارم و عادت دارم وظایف مختلفی که داده می شود را به بهترین نحو اجرا کنم. در ایران من حاضرم هر جایی که کارلوس کی روش بخواهد برای تیم ملی بازی کنم.

 

* در زبان فارسی پیشرفت داشتی و بهتر صحبت می کنی،به نظر می رسد این موضوعرا خیلی جدی پیگیری کردید؟

خیلی برای من مهم بود که مشکلی در زبان اصلی کشورم نداشته باشم. شاید بدنباشد بدانید حتی من جدیدا شروع به گوش دادن موسیقی فارسی مخصوصا موسیقی رپ ایرانی کردم که کمک می کند در فارسی یاد گرفتن بیشتر پیشرفت کنم. فارسی من همچنان ضعیف است اما  تلاش می کنم بهتر شود.

 

* می دانم برای تو که در سوئد بزرگ شدی شاید انتخاب یک تیم از بین ایران و سوئد سختی بوده اما بعد از این که پیشنهاد دوباره برای حضور در سوئد به تو ارائه شد در تصمیمت برای همراهی ایران دچار تردید نشدی؟

من احترام بسیار زیادی برای تیم ملی سوئد قائل بوده و هستم، به دلیل همین احترام بود که نمی خواستم به طور مستقیم به انها بگویم نه، من تصمیمم را از مدت ها قبل گرفته بودم تا برای تیم ملی ایران بازی کنم از همین رو سعی کردم به صورت منطقی و حرفه ای این موضوع را جا بیاندازم و خوشحالم که طرفداران سوئد با آن منطقی برخورد کردند.

 

* ما میدانیم که تو با همه بازیکنان ارتباط خوبی داری، ولی دوستی نزدیک با سردار آزمون جال توجه تر بود،  از این دوستی نزدیک بگو؟ 

من ارتباط خوبی با سردار دارم .اولین بار که در تمرین تیم ملی حاضر شدم هیچ کدام از بازیکنان را نمی شناختم اما ازهمان تمرین اول سردار با من شوخی می کرد  که این رفتار او برای من جالب بود و باعث رقم خوردن این دوستی خاص شد و الان هم  ما یک رقابت دوستانه در تمرین در کنار دوستی مان با هم داریم.

 

*در کودکی به کدام بازیکنان علاقه داشتی؟

در سوئد و مخصوصا در شهری که ما بودیم الگوی همه بچه ها زلاتان ایبراهیموویچ بود. همه دوست داشتیم به مانند او بازی کنیم و اعتماد به نفس بالای او را داشته باشیم. اما خارج از سوئد، بازیکنی که من به او خیلی علاقه داشتم زیدان بود و همیشه سعی داشتم مانند او بازی کنم . خیلی از جنبه های فوتبالم را از او الگو گرفتم و حتی به من گفتند بعضی از بخش های بازی من مانند کنترل توپم شبیه زیدان است.

 

 

*هنوز یک بازی دیگر در یورولیگ مقابل هرتابرلین دارید. در این بین مدیرفنی اوسترسوند اعلام کرده باشگاه تمایلی به فروش ستاره هایش از جمله تو ندارد؟

مدیر فنی تیم بسیار ادم خوبی است و من با او ارتباط نزدیک و صمیمانه ای دارم . میدانم اگر تیم خوبی پیشنهاد بدهد از نظر مالی هم برای باشگاه خوب باشد این اجازه به من داده خواهد شد تا پای میز مذاکره بنشینم.

 

* درصد این که در آینده نزدیک برای تیم جدید بازی کنی چقدر است؟

معلوم نیست چون هنوز فصل تمام نشده و یک بازی دیگر مانده که برای ما مهم است.

 

*اگر بخواهی خودت انتخاب کنی که در اینده در یکی از لیگ های معتبر اروپا بازی کنی، کدام لیگ را مد نظر قرار می دهید؟

به نظر من بوندسلیگا به شکل بازی من نزدیک است ولی بازی کردن در لا لیگا یا لیگ برتر آرزوی هر بازیکنی محسوب می شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما در مجموع اعتقاد دارم در حال حاضر بازی در بوندس لیگا به نفع من تمام خواهد شد.

 

* طرفداران ایران از ما خواستند این سئوال را حتما از شما بپرسیم که می توانی جلوی اسپانیا در جام جهانی هت تریک کنی؟

(می خندد) اگر بتوانم، بیشتر از همه خودم به یکی از رویاهای بزرگم در جام جهانی می رسم؛ از همین رو سعی می کنم که شانسم را امتحان کنم.

 

*اهداف تو در جام جهانی چیست؟

هدف شخصی من در جام جهانی این است که بتوانم حضور حداکثری در ترکیب تیم ملی ایران داشته باشم تا بهترین نمایش ممکن را برای ایران نشان بدهم.

 

* این که کویینز پارک رنجرز انگلیس برای جذب تو علاقمند است، صحت دارد؟

واقعا نمی دانم اما شایعات زیادی شنیدم،مسلما اگر  پیشنهاد جدی باشد حتما مدیر برنامه هایم به من اطلاع می دهد.

 

*حرف پایانی سامان قدوس برای طرفدارانش چیست؟

باید از عشق و محبتی که در این مدت طرفداران چه در ایران چه در سوئد به من نشان داده اند با تمام وجودم تشکر کنم و به آنها بگویم واقعا دوست شان دارم و نهایت تلاشم را انجام می دهم چه در رده باشگاهی چه در رده ملی در جام جهانی انتظارات آنها را برآورده کنم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو