زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ -

برنامه کی‌روش برنامه متفاوت و جدیدی نیست

سرمربی تیم ملی ایران در برنامه نود از یک برنامه آماده سازی متفاوت برای جام جهانی 2018 خبر داد، برنامه ای فشرده که تا زمان آغاز بازی های جام جهانی باید انجام شود.

سرای نور؛تیم ملی مراحل آمادگی اش را به زودی برای حضور در جام جهانی روسیه آغاز خواهد کرد. کی روش شب گذشته در برنامه نود نیز تاکید کرد که برای داشتن تیمی موفق در جام جهانی باید این برنامه دقیق انجام شود. سرمربی تیم ملی بخشی از برنامه هایش را به آماده سازی ذهنی و روحی بازیکنان برای مقابله با حریفان اختصاص داده است. علیرضا مرزبان اما در این رابطه گفت:« این برنامه ریزی اصلا چیز عجیبی نیست و یک امر طبیعی در فوتبال روز دنیا است. ما در تیم ملی صربستان و مونته نگرو هم همین کار را انجام می دادیم.»

مرزبان ادامه داد: «این خیلی طبیعی است و ما باید یک آنالیز اساسی از سه تیمی که با آن ها همگروه هستیم داشته باشیم.»

او افزود:« ما باید تک تک نفرات حریف را آنالیز کنیم. مثلا دفاع راست، دفاع چپ و مدافعان وسط تیم ملی را با بازیکنان تهاجمی حریف کاملا آشنا کنیم. از هر بازیکن حریف باید فیلم و تصویر تهیه کرده و مثلا به دفاع چپ تیممان فیلم بازی های بازیکنان مقابلش در بازی های جام جهانی را بدهیم تا با کیفیت حریفان مقابلش آشنا شود.»

مربی شهرداری ماهشهر همچنین گفت:« باید یک آنالیز اساسی از تک تک بازیکنان حریف داشته باشیم، باید به بازیکنانمان دائم سر بزنیم و با تک تک آن ها چه کسانی که در خارج از ایران بازی می کنند و چه بازیکنان داخلی در ارتباط نزدیک باشیم. مثلا طارمی یا سردار آزمون یا انصاری فرد را با جزئیات حرکات سرخیو راموس یا پیکه آشنا کنیم و این بازیکنان باید بفهمند اگر بازیکنی مثل راموس سر می زند حرکت بعدی اش چیست. باید دقیقا آنالیز کنیم و این کار جدیدی نیست.»

او درباره بازی های تدارکاتی مدنظر کی روش که بازی با چند تیم اروپایی مثل بلغارستان، صربستان، کرواسی ، ایتالیا و تیمی از افریقا مانند الجزایر را می خواهد، گفت:« این مساله چیزی نیست که بخواهیم روی آن سرمایه گذاری کنیم. فوتبال دنیا امروز تحت تاثیر فوتبال اروپا است و حتی در کشورهای امریکای لاتین، روسیه و …مربیان اروپایی نقش اصلی را دارند.»

مرزبان درباره مراکش اولین حریف ایران هم گفت:« تیم های افریقایی اکثر بازیکنانشان در فرانسه و زیر نظر مربیان اروپایی کار می کنند. مربی تیم ملی مراکش هم یک فرانسوی است. این تیم هم مثل دیگر تیم های افریقایی از نظر فرهنگی به فوتبال اروپا نزدیک شده است. آنچه در موفقیت ما برابر این تیم می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد، این است که ما در کارهای تاکتیکی ، تک به تک، دو به دو و چهار به چهار عالی باشیم.»

او بار دیگر با اشاره به بازی های تدارکاتی رقیبان تیم ملی هم گفت:« اساس بازی های تدارکاتی رقیبان تیم ملی آن طور نیست که ما فکر می کنیم. اسپانیا اگر با تیمی بازی می کند بر این اساس است که این تیم در دور بعد از گروهی با چه تیم هایی رودررو می شوند. اینکه برای شناختن مراکش با تیم افریقایی بازی کنیم خیلی مساله تعیین کننده ای نیست. شما برای موفقیت، به انسجام تیمی و مالکیت توپ نیاز دارید. اینکه ما با اسپانیا بازی داریم به این معنا نیست که حتمال باید با هلند بازی کنیم. بعضی تیم ها مثل اسپانیا یا آلمان بازیکنانشان از نظر فردی بهتر از دیگر تیم ها هستند اما در مجموع آنچه مهم است انسجام تیمی و قدرت تاکتیکی است.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو