زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ -

استقلال ۳ – سپاهان ۰؛ لیگ! ما برگشتیم

استقلال با پیروزی 3 بر صفر برابر سپاهان با پیروزی نیم فصل اول را تمام کرد.

سرای نور؛استقلال با گل  های جپاروف در دقیقه ۳۵ و ۴۶ و علی قربانی در دقیقه ۴ سپاهان را شکست دادند تا با ۲۰ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی  نیم فصل را تمام کند. سپاهان با این شکست در رده دوازدهم جدول رده بندی باقی ماند و شرایط سپاهان سخت از قبل شد.

 

هفته پانزدهم لیگ برتر/ ساعت: ۱۷:۳۰
استادیوم آزادی/ تعداد تماشاگر:
داور: علیرضا فغانی/ کمک ها: بابک داوری و میریعقوب حجتی

ترکیب استقلال

وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، جپاروف، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی(خسرو حیدری ۶۵)، فرشید اسماعیلی (۷۷- فرشید باقری) و علی قربانی (یعقوب کریمی ۸۵)
سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب سپاهان

مهدی صدقیانی، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، سعید آقایی (۵۷ – مروان حسین)، علی کریمی، میلاد سرلک، جلال الدین علی محمدی، حسین پاپی (۵۷ – رسول نویدکیا)، رضا میرزایی (۴۶- مهرداد محمدی) و ساسان انصاری
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

اخطار

 

سعید آقایی(۸) – علی کریمی(۲۱) از سپاهان

 

 

شرح گل

۱-۰ (استقلال): پاس فرشید اسماعیلی در پشت محوطه جریمه به علی قربانی رسید و این بازیکن با یک ضربه زیبا و سر ضرب دروازه سپاهان را باز کرد.

 

۲-۰ (استقلال): ضربه ایستگاهی دیدنی جپاروف وارد دروازه سپاهان شد، بدون اینکه صدقیانی بتواند واکنشی روی این توپ نشان بدهد.

 

۳-۰ (استقلال): پاس عمقی از عقب زمین به مهدی قائدی رسید، ضربه او به مدافعان سپاهان برخورد کرد و به چپاروف رسید که این بازیکن ضربه اش را به کنج دروازه سپاهان فرستاد.

 

 

شرح بازی

 

استقلال بازی را توفانی آغاز کرد و  در همان دقایق ابتدایی بازی در سبک بازی این تیم کاملا دیده می شد. آبی ها در همان دقیقه ۴ بازی روی ضربه زیبای علی قربانی از پشت محوطه جریمه به گل رسیدند تا فشار از روی این تیم برداشته شود و آبی ها با خیال راحت بازی را در زمین ادامه دهند.
استقلالی ها در طول ۴۵ دقیقه نیمه اول بیشتر جریان بازی را در اختیار داشتند و با یک فوتبال مالکانه و تماشاگر پسند موقعیت های زیادی را روی دروازه سپاهان ایجاد کردند.
در دقیقه ۳۵ سرور جپاروف روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی دروازه سپاهان را باز کرد تا آبی ها با خیال راحت در ادامه در زمین بازی کنند.
بعد از این گل استقلالی ها بازهم روی نبوغ فردی قائدی روی دروازه سپاهان موقعیت ایجاد کردند؛ ولی از این فرصت ها استفاده نکردند تا فرصت زدن گل های بیشتری برای این تیم از دست برود.

اما در نیمه دوم هم استقلال کار را تهاجمی شروع کرد؛ اما و در همان دقیقه ۴۶ جپاروف دروازه سپاهان را برای بار سوم باز کرد تا همه چیز برای اولین برد پرگل استقلال آماده باشد. بعد از گل جپاروف که البته مشکوک به آفساید هم بود، کرانچار دو تعویض تهاجمی کرد و مروان حسین و رسول نویدکیا را به زمین فرستاد تا تیمش با حضور مهرداد محمدی در دقایق باقی مانده بازی سر پا حمله شود.
وینفرد شفر هم که تقریبا خیالش از پیروزی راحت شده بود با به زمین فرستادن خسرو حیدری و فرشید باقری ترکیب تیمش را برای ۳۰ دقیقه پایانی تدافعی کرد تا این بتواند رکورد گل نخوردن تیمش را به ۵ بازی برساند.
در این دقایق از بازی بازیکنان سپاهان سر و پا حمله شدند و چند موقعیت خوب روی دروازه استقلال خلق کردند؛ ولی نمایش خوب حسینی اجازه نداد دروازه استقلال باز شود تا آبی ها به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کنند.

 

اتفاق ویژه

استقلال با پیروزی ۳ بر صفر برابر سپاهان به پرگل ترین پیروزی فصل خود رسید.
آبی ها با این ۳ گل ۱۱ گله شدند و دیگر بدترین خط حمله لیگ برتر نیستند.

بهترین بازیکن

سرور جپاروف با ۲ گلی که در بازی با سپاهان زد تردیدی برای انتخاب بهترین بازیکن زمین باقی نگذاشت؛ اما سید حسین حسینی و امید ابراهیمی هم در این بازی نمایش خوبی داشتند.

 

دقایق حساس

دقیقه ۱۲: سانتر جلال الدین علی محمدی به روی دروازه را حسینی با یک عکس العمل مناسب در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۱: ضربه آزاد جپاروف در موقعیت ایده آل به علی قربانی رسید، اما او در استپ توپ ناکام بود و این فرصت بسیار خوب از دست رفت.

دقیقه ۲۴: حرکات ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال در پشت محوطه جریمه به شجاعیان رسید، اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: اشتباه عجیب روزبه چشمی در دفع توپ یک موقعیت عالی نصیب سپاهان کرد، اما ضربه پاپی با اختلاف نسبتا زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ۴۰: ضربه ایستگاهی جپاروف می رفت که به صورت مستقیم وارد دروازه سپاهان شود، اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: ضربه میلاد محمدی از سمت راست محوطه جریمه به راحتی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۵۵: پاس داریوش شجاعیان در موقعیت ایده آل به قائدی رسید؛ اما  داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۶۱: ضربه مهرداد محمدی با عکس العمل زیبای حسینی دفع شد و توپ برگشتی را مروان حسین به سمت دروازه زد که روزبه چشمی توپ را از دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶۳: سانتر جپاروف از روی نقطه کرنر در موقعیت ایده آل به قربانی رسید، ولی توپ به سر این بازیکن نگرفت.

دقیقه ۶۴: ضربه داریوش شجاعیان در شرایطی که صدقیانی جلو آمد بود روانه دروازه شد، اما دروازه بان سپاهان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۸ : پاس های خوب بازیکنان سپاهان باعث شد توپ در ۶ قدم به علی محمدی برسد، اما ضربه او را حسینی با یک عکس العمل زیبا دفع کرد.

۹۲ : ضربه زیبای علی کریمی با سیو تماشایی حسینی از دست رفت.

در حاشیه

 

*با تصمیم شفر نام سجاد شهباززاده و جابر انصاری از لیست ۱۸ نفره استقلال خط خورده است.
*  حضور  پژمان منتظری در لیست ۱۸ نفره استقلال یکی از مهمترین اتفاق های ترکیب استقلال است.
* مهدی رحمتی و سیدحسین حسینی پیش از شروع بازی سمت هواداران رفتند و به ابراز احساسات آنها پاسخ مثبت دادند.
*پیش از شروع بازی تماشاگران استقلال به شدت امید ابراهیمی، کاپیتان تیم شان را تشویق کردند.
*علی قربانی بعد از گلی که به سپاهان زد به دلیل هجمه هایی که در چند وقت اخیر روی او وجود داشت، اصلا خوشحالی نکرد.
*در دقیقه ۲۲ هواداران استقلال منصور پورحیدری را تشویق کردند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو