زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ -

علی علیپور؛ از صفر تا هشت! (گزارش)

شاید عجیب باشد اما آقای گل فعلی لیگ در نیم فصل اول لیگ شانزدهم هیچ گلی به ثمر نرسانده بود.

سرای نور؛

مهاجم ۲۲ ساله تیم پرسپولیس در فصل جاری به هرآنچه خواسته رسیده و حالا منتظر دعوت کارلوس کی‌روش است تا در پیراهن تیم ملی نیز توانایی های خود را نشان دهد. او که چهارمین فصل حضور در پرسپولیس را تجربه می‌کند، برخلاف فصول گذشته در لیگ هفدهم به مهاجم اول قرمزپوشان بدل شده و با ۸ گل در لیگ، ۲ گل در آسیا، ۱ گل در جام حذفی و ۱ گل در سوپرکاپ، عنوان آقای گلی را نیز یدک می‌کشد.

 

علیپور که در زمان حمید درخشان به پرسپولیس پیوست، جادوی گلزنی اش را از مسجد سلیمان آغاز و با بازکردن دروازه استقلال در دربی تهران، خود را به عنوان جوانترین گلزن پرسپولیس در شهرآورد پایتخت مطرح کرد اما ماجراجویی او و پرسپولیس به اینجا ختم نشد و او در لیگ پانزدهم نیز نمایش هایی تحسین برانگیز داشت.

 

اما او اولین جام حرفه ای دوران فوتبالش را با قهرمانی در لیگ شانزدهم به دست آورد. علیپور فصل گذشته با مهدی طارمی زوج بسیار موفقی را تشکیل دادند و در پایان فصل نیز پرسپولیس را برای دومین بار پیاپی صاحب بهترین خط حمله لیگ کردند. نکته عجیب از لیگ قبلی این که مهاجم شماره ۷۰ سرخ ها در نیم فصل اول هیچگاه موفق به گلزنی نشد و همین موضوع، انتقاداتی را از سوی هواداران نیز به همراه داشت.

 

 

ولی او تمام گل‌نزنی ها را در لیگ هفدهم جبران کرد و در شرایطی که مهدی طارمی به دلیل محرومیت از ترکیب تیم دور بود و منشا نیز توفیق چندانی در امر گلزنی نداشت، علیپور تمام بار خط حمله را به دوش کشید و با گل های ۳ امتیازی پرسپولیس را به موفقیت رساند.

 

او در فصل جاری مقابل تیم های گسترش فولاد، سپاهان، سایپا، استقلال خوزستان، استقلال، ذوب آهن و سپیدرود موفق به گلزنی شده و نکته جالب این که ۶ گل را در خارج از خانه به ثمر رسانده و در آزادی تنها دروازه ذوب آهن و استقلال را باز کرده است. حال اگر نگاهی دقیق تر به گل های او داشته باشیم درخواهیم یافت که او پنج گل در نیمه اول به ثمر رسانده و باقی گل ها را نیز در نیمه دوم زده است. همچنین پرگل ترین بازه نیز بین دقایق ۱۵ تا ۳۰ با ۵ گل بوده است.

 

علیپور که مهاجمی سرزن به شمار می‌رود و اکثر توپ های اول را با ضربه سر در تملک تیم خودی درمی‌آورد، تا اینجای فصل هیچگاه با سر گلزنی نکرده و هر هشت گلش با پا بوده است. ۵ گلِ او ۱۰ امتیاز رابرای سرخ ها به ارمغان آورده و ۳ گل بعدی نیز در دیدارهایی بوده که پرسپولیس با تعداد گل بیشتر پیروز مسابقه بوده است. همچنین باید گفت که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در روز گلزنی مهاجم جوانشان، هیچگاه شکست نخورده اند و اگر گل لحظات پایانی علی محمدی نبود، میتوانستیم بگوییم که همیشه پیروز هم بوده اند!

 

حال او ۱۶ بازی دیگر نیز فرصت دارد تا از محمد قاضی سبقت بگیرد و البته برای سومین فصل متوالی، آقای گلی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد. در لیگ پانزدهم طارمی با ۱۶ گل آقای گل شد و در فصل بعدی، این عنوان را با ۱۸ گل به دست آورد و حالا نوبت علی علیپور است تا با جادوی گلزنی خود، علاوه بر حفظ این جایزه برای پرسپولیسی ها، روند صعودی تعداد گل های آقای گل لیگ برتر را نیز برقرار نگه دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو