زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ -

چرا رونالدو برای کسب توپ طلا شایسته‌ترین بود؟

امشب، بهترین بازیکن جهان از سوی فرانس فوتبال، انتخاب شد و کریستیانو رونالدو، این جایزه مهم را از آن خود کرد و به رکورد لیونل مسی در این زمینه رسید.

سرای نور؛

فصل پیش لیونل مسی از نظر آماری عملکردی قابل توجه داشت. این فوق‌ستاره آرژانتینی، اگر چه آمار خوبی به جای گذاشت اما نتوانست با تیم خود، افتخار قابل توجهی جز عنوان قهرمانی کوپادل‌ری، کسب کند. اما در آن سو، کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها، با عملکرد عالی خود در بازی‌های بزرگ، موفق شد تا با تیم باشگاهی‌اش، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا شود .

در طی سال‌های اخیر، همواره شکی نبوده که بهترین بازیکن جهان، یکی از دو نام مطرح در فوتبال جهان است. مسی یا رونالدو! آمار و ارقام فصل قبل بیشتر به سود مسی است. مسی بیش تر از رونالدو گلزنی کرده (۴۸ به ۳۷)، پاس گل بیش‌تری ارسال کرده (۱۴ به ۸) و موقعیت‌های بزرگ بیش‌تری خلق کرده است(۳۵ به ۱۶).

اما در اغلب اوقات، معیار انتخاب نشریه معتبر فرانس فوتبال، عملکرد در بازی‌های بزرگ بوده است که در این زمینه، هیچ بازیکنی در سال ۲۰۱۷، به گرد پای کریستیانو رونالدو نیز نمی‌رسد و همین موضوع سبب شد که توپ طلای نشریه فرانس فوتبال، نیز امشب به او اعطا شود.

مسی، در بازی سرنوشت ساز آرژانتین در مقابل اکوادور که منجر به صعود آلبی‌سلستله به جام جهانی شد، موفق شد تا با یک هت تریک اعجاب انگیز، حکم صعود آرژانتین را امضا کند.

اما رونالدو نیز  در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در دیدار رفت این مرحله، مقابل تیم همشهری یعنی اتلتیکو، هت تریک کرد و به همه نشان داد که داشتن رونالدو، چه تاثیری بر روند بازی دارد. پنج گل رونالدو بعد از صعود رئال به نیمه‌نهایی، باعث شد تا رئال به راحتی، جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بر بالای سر ببرد.

رونالدو دو گل از چهارگل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان  فصل پیش را نیز به ثمر رساند تا کمک شایانی به رکورد شکنی رئال در فتح دو لیگ قهرمانان پشت سر هم و رسیدن آنها، به دوازدهمین قهرمانی کرده باشد.

درست است که این فصل، رونالدو در لالیگا افت شدیدی داشته است اما در لیگ قهرمانان اروپا، همچنان فرم ایده‌آل خود را حفظ کرده است. او در فصل پیش، از ۱۴ گل رئال پس از مرحله یک چهارم، ۱۰ گل را به ثمر رسانده بود و این فصل نیز با ۸ گل در این رقابت‌ها، آمار خارق‌العاده‌ای به جا گذاشته است.

بین این دو، اگرچه مسی آمار بهتری دارد و خلاق تر بوده اما رونالدو، بیش تر به عنوان یک تمام کننده فعالیت می‌کند و این خود، یک برگ برنده نسبت به لیونل مسی  برای کسب افتخارات بیشتر است. لیونل مسی از نظر دریبلینگ هم آمار فوق‌العاده بهتری دارد اما چیزی که رونالدو را شایسته‌تر کرد، این بود که رونالدو، رکورد‌های بسیاری را در فصل پیش، شکست و توانست بهترین سال فوتبالی خود را از نظر شکستن رکورد‌ها، پشت سر بگذارد و با باشگاهش هم افتخارات بیش‌تری کسب کرد.

رونالدو فصل پیش توانست، رکورد جیمی گریوس که بهترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی بود را بشکند. او با گلی که به یووه زد، توانست به دومین بازیکن تاریخ، پس از  اسطوره رئال مادرید یعنی آلفردو دی استفانو، تبدیل شود که توانسته در سه فینال مختلف لیگ قهرمانان اروپا، گلزنی کند.

بی تردید به خاطر عملکرد بهتر در بازی‌های بزرگ و کسب افتخارات بیش‌تر با باشگاه، این رونالدو بود که امشب، در برج ایفل، جایزه بهترین بازیکن سال جهان را دریافت کرد و رئال مادرید نیز، بهترین تیم سال جهان شد

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو