زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ -

رضایی: تیم ملی نیاز به کسب تجربه و محک جدی دارد

با برگزاری قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی ایران در گروه B با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش در یک گروه قرار گرفت.

سرای نور؛رحمان رضایی، عضو تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و مدافع سابق پروجا، مسینا و لیورنو ایتالیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی این تیم با دو تیم بزرگ اروپا اظهار کرد: در گروه سختی قرار داریم. اسپانیا و پرتغال تیم‌های فوق‌العاده بزرگی هستند. با توجه به عقبه‌ای که این تیم‌ها دارند، کار صعود به مرحله بعد سخت است. پرتغال سال‌هاست که در سطح خوبی ظاهر شده بود اما تا سال گذشته نتایج خوبی نمی‌گرفت تا این که قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد. آن قهرمانی موجب شده پرتغال با روحیه بسیر بالایی وارد جام جهانی شود.

او با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر اسپانیا در ۱۰ سال گذشته افزود: اسپانیا جزو تیم‌های قدرتمند اروپا بوده و در سال‌های اخیر بسیار خوبی ظاهر شده است. آن‌ها بازیکنان با کیفیتی زیادی دارد. بنابراین بازی فوق‌العاده دشواری برابر اسپانیا و پرتغال خواهیم داشت.

رضایی بازی برابر مراکش را دشوار دانست و یادآور شد: به نظرم مراکش تیم ضعیفی نیست. آن‌ها هم در جای خود داستان‌های خاص خود را دارند. فکر می‌کنم مراکش بعد از ۲۰ سال به جام‌جهانی صعود کرده و انگیزه‌های بسیار بالایی دارد.

بازیکن پیشین ایران با تاکید بر این که روند آماده‌سازی تیم ملی اهمیت زیادی در سرنوشت این تیم دارد، گفت: باید بازی‌های خوبی را برای تیم ملی در نظر بگیریم. نحوه حضور ایران در مسابقات بسیار مهم است. باید تدارکات خوبی را برای ایران در نظر بگیریم. به بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم‌های قدرتمند جهان نیاز داریم تا تیم ملی تجربه لازم را به دست بیاورد.

این مدافع پیشین پرسپولیس هم‌چنین در پاسخ به این سوال که بازی‌های تدارکاتی برابر تیم‌هایی مانند ونوزئلا و توگو چقدر به ایران کمک کرده است؟ تاکید کرد: اگر واقعا می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید با تیم‌های طراز اول بازی کنیم. بازی با تیم‌های هم سطح به فوتبال ما کمک نمی‌کند. همدم شدن با تیم‌های بزرگ و بازی با آن‌ها بار تجربی تیم را بالا می‌برد. ممکن است برابر تیم‌های بزرگ به پیروزی نرسیم اما این موضوع مهم نیست. مهم این است که با این‌ تیم‌ها بازی کنیم و به لحظ بدنی و فنی محک بخوریم. در این‌گونه بازی‌ها نقاط ضعف تیم ملی به چشم می‌آید.

او ادامه داد: می‌توانیم به لحاظ فیزیکی و بدنی خودمان را به تیم‌های بزرگ برسانیم. مهم این است که بازیکنان از نظر روحی و فنی آماده شوند. الان ژاپن یا کره جنوبی با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند و از این بازی‌ها بار فنی زیادی کسب می‌کنند. اگر با کشورهای آسیایی یا درجه چندم اروپا و آمریکا بازی کنیم، بار فنی زیادی به دست نمی‌آوریم چون باید سریع‌تر خودمان را بالاتر بکشیم. با انجام بازی با تیم‌های با کیفیت و قوی می‌توانیم خودمان را به سطح تیم‌های بزرگ برسانیم.

رضایی درباره اهمیت بازی با مراکش و پیروزی برابر این تیم آفریقایی در بازی نخست گفت: قویا اعتقاد دارم می توانیم مراکش را ببریم. شکی در این موضوع نیست که می‌توانیم پیروز شویم. در بیست سال گذشته پنج بار به جام جهانی رفتیم و تجربه حضور در این مسابقات را داریم. میدان‌های بزرگ را تجربه و لمس کردیم و می‌توانیم راحت‌تر بازی کنیم. به دور از استرس و با یک بازی منقطی از پس مراکش بر می‌آییم. برتری در بازی‌های بعد به شرایط روحی و شرایط بدنی تیم‌ ما بر می‌گردد. مطمئنم تیم به لحاظ بدنی آماده خواهد شد. باید در بحث فنی و روحی تقویت شود.

لژیونر پیشین تیم ملی درباره کاهش کیفیت بازیکنان لژیونر ایران در تیم ملی گفت: بازیکنان لژیونر ما نیاز به اعتماد به نفس دارند. با توجه به این که بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و رضا قوچان نژاد کم‌تر به عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌روند، استرس می‌گیرند و یک فشار روانی روی آن‌ها قرار دارد. آن‌ها در باشگاه خود به صورت مداوم به میدان می‌روند و رفته رفته اعتماد به نفس‌شان زیاد می‌شود. دلیل دیگری هم می‌تواند داشته باشد. بازیکنان کم‌تر در تیم ملی حضور دارند و به نسبت باشگاه هماهنگی و درک متقابل بین هافبک و مهاجمان کم‌تر است و نمی‌توانند چشم بسته همدیگر را پیدا کنند. در باشگاهی شرایط فرق دارد چون بیش‌تر کنار هم هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو