زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ -

آیا ذوب‌آهن می‌تواند از تراکتور به فیفا شکایت کند؟

با وجود مسائلی که درباره شکایت ذوب آهن از تراکتورسازی به فدراسیون جهانی شنیده می شود اما بعید است فیفا به این موضوع ورود کند.

سرای نور؛حضور ۳ بازیکن تیم ذوب آهن در تراکتورسازی به عنوان یار سرباز حاشیه های زیادی را به وجود آورده است. دو باشگاه قدیمی و باسابقه فوتبال ایران به واسطه این اتفاق در روزهای گذشته به اختلافات زیادی خورده اند و دیروز نیز بیانیه هایی علیه یکدیگر صادر کردند. با این وجود احسان پهلوان، مهدی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر روز گذشته در تمرینات تراکتورسازی شرکت کردند تا تقریبا همه چیز پایان پذیرد و از جنجال ها کاسته شود.

در این شرایط اما یک ابهام در ماجرای سرباز شدن ۳ بازیکن ذوب آهن وجود دارد. این ۳ بازیکن قانونا بازیکن ذوب آهن هستند و طبق قوانین بین المللی نمی توانند بدون اجازه ذوب آهن این باشگاه را ترک کنند اما در ایران قانون سربازی این اجازه را به بازیکنان می دهد که بدون رضایت باشگاه قبلی به تیم نظامی بروند و دوران خدمت خود را بگذرانند و بعد از آن به تیم قبلی برگردند.

حال یک سوال پیش می آید؛ اینکه اگر ذوب آهن به فیفا شکایت کند، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی از قوانین داخلی ایران بی خبر است و همه چیز را در جدایی بازیکنان منوط به رضایت باشگاه مبدا می داند، به جایی می رسد یا خیر؟

یک کارشناس حقوقی فوتبال در این باره به “ورزش سه” توضیح می دهد: «ذوب آهن اگر به فیفا هم شکایت کند، به جایی نخواهد رسید. مورد سربازی در ایران یک مساله خاص است و فیفا در چنین شرایطی قوانین نقل و انتقالات داخلی را ملاک قرار می دهد. قطعا اگر شکایتی از سوی ذوب آهن به فیفا مطرح شود، فدراسیون جهانی مداخله نخواهد کرد و طی نامه ای به فدراسیون فوتبال همه چیز را به قوانین داخلی ایران منوط خواهد کرد.

 

فیفا ۲۱۱ عضو دارد، اینطور نیست که هر بازیکنی دچار مشکل شود، فیفا ورود کرده و به حل و فصل ماجرا بپردازد. این فدراسیون فقط در مواقعی که افراد خارجی با باشگاه های ایرانی به مشکل بخورند، ورود می کند و حکم می دهد.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو