زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ -

زمستان بی سروصدای پرسپولیس و برانکو

سرمربی کروات سرخپوشان با جمع آوری بازیکنان مدنظر خود اکنون به تیمی بی‌نیاز برای حضور در پنجره‌ی نقل و انتقالات تبدیل شده است.

سرای نور؛پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است، اما عملکرد سرخپوشان در لیگ و البته در فصول نقل و انتقالاتی قبل خیال آنها را حداقل از اولین پنجره راحت کرده است .

تیمی با پتانسیل کافی در تمامی خطوط

سرمربی کروات پرسپولیس بعد از در اختیار گرفتن کنترل فنی این تیم در اواخر فصل چهاردهم در یک هماهنگی مدیریتی مناسب توانست نیازهای خود را در تمامی خطوط با جذب نفرات قابل اتکا برطرف کند.

آنها در دروازه علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش‌وند را در اختیار دارند. فارغ از حواشی گلر شماره یک که با تصمیمات خود گاهی تیم را به چالش می‌کشد اما با توجه به قراردادی که تا سال ۱۴۰۱ با این تیم به امضا رسانده، سرخ‌ها را از جذب بازیکن دیگری در این پست بی‌نیاز کرده‌ است. بوژیدار رادوشوویچ نیز قراردادش تا پایان فصل خاتمه می‌یابد و بارها ابراز تمایل خود برای ادامه همکاری را اعلام کرده است.

 

خط دفاعی پرسپولیس نیز با حضور بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، شایان مصلح، شجاع خلیل زاده شکل گرفته است. از این جمع ۲ نفر ملی‌پوش و دو نفر دیگر هم سابقه ملی‌پوش بودن و ادعای آن را دارند. تنها شجاع خلیل زاده و صادق محرمی قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد و بعید است برنامه جدیدی در رابطه با قرارداد با باشگاه داخلی دیگر در ذهن داشته باشند.

خط هافبک رشک برانگیز سرخ

محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، وحید امیری، محسن ربیع خواه، احسان علوان زاده بازیکنان خط میانی این تیم را تشکیل می‌دهند. بازیکنانی که هر کدام به تنهایی خواسته دیگر تیم‌ها برای عقد قرارداد هستند. از این جمع مسلمان، احمدزاده، کامیابی نیا، وحید امیری و ربیع خواه در پایان فصل همکاری‌شان از حیث قرارداد به اتمام می‌رسد.

 

خط حمله و مدعیان آقای گلی

در خط حمله پرسپولیس مهدی طارمی، گادوین منشا و علی علیپور حضور دارند. آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران در کنار نفر دوم گلزنان فصل گذشته و آقای گل فصل جدید در کنار هم مثلث مهاجمان پرسپولیس را شکل داده‌اند. از این جمع مهدی طارمی به دلیل محرومیت در حال حاضر قادر به همراهی این تیم نیست و به روزهای پایانی این دوران نزدیک می‌شود. طارمی در پایان فصل نیز قراردادش با سرخپوشان تمام می‌شود و البته با توجه به جریمه مالی که باشگاه باید برای محرومیت او تقبل می کند باید دید چه برنامه‌ای برای تمدید قراردادش در نظر خواهند داشت.

اکنون در شرایطی که سرخ‌ها با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه هستند بعید است بازیکنی از این جمع جز در خصوص پیشنهاد خارجی تمایل به جدایی از تیمی داشته باشد که با اقتدار دومین قهرمانی پیاپی را دنبال می‌کند و آن را هدف خود قرار داده است.

 

از میان بازیکنانی که شاید تنها به خاطر فرصت کوتاه دستیابی به ترکیب زمینه جدایی احتمالی را پیش روی خود داشته باشند بتوان به نام‌هایی چون سیامک نعمتی، شایان مصلح و احسان علوان زاده اشاره کرد. بازیکنانی که رقبایی سرسخت در ترکیب اصلی پیش روی خود می‌بینند و نگران آینده خود در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ هستند. هرچند مشتریانی قابل توجه پیش روی خود می‌بینند با این حال وسوسه دستیابی به موفقیت با پیراهن پرسپولیس باعث می‌شود تا آنها نیز این برنامه را به عنوان پروژه ابتدایی در ذهن نداشته باشند.

اکنون با توجه به رقابت شدید پرسپولیس در سه جام ( لیگ برتر- جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) و همچنین محرومیت از پنجره‌ی نقل و انتقالات، بعید است برانکو ایوانکوویچ مجوز خروج به بازیکنی از جمع شاگردانش را صادر کند و در کنار آن مسیر موفقیت‌آمیزی که تیم دنبال می‌کند هر بازیکنی را ترغیب می‌کند تا با تلاش و جنگندگی بیشتر شانس خود را برای دستیابی به سهم بیشتر در ترکیب افزایش دهد و اینچنین باید خروجی این تیم را در نقل و انتقالات صفر دانست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو