زمان انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ -

بهترین آقای گل‌های تاریخ لیگ

پرسپولیس در حالی عنوان قهرمانی نیم فصل را در مسابقات فوتبال لیگ برتر به دست آورد که میانگین گل های زده این تیم چندان بالا نیست.

سرای نور؛پرسپولیس علیرغم این مساله یکی از بهترین خطوط حمله خود در سال های گذشته را داشته است، ۲۷ گل در ۱۵بازی یعنی میانگین کمتر از ۲ گل به ازای هر بازی که در بسیاری از کشورهای دنیا این میزان گل زده برای تیم اول و بهترین تیم فوتبال آن کشور جذاب نیست.

علی علیپور در حالی ۱۰ گل در ۱۵بازی زده ومیانگین ۰.۶۶ گل به ازای هر بازی زده است که  همین میانگین از دوران بعد از آقای گلی ادینهو بهترین است.

یکی از بزرگترین نقاط ضعف لیگ ما در همه ادوار تعداد اندک گل و به تبع آن میزان کم گل های زده توسط آقای گل مسابقات است، شاید اگر تعداد گل های این مسابقات بالاتر بود، آمار گلزنان هم بالاتر می رفت اما به یاد میتوانیم داشته باشیم که گاهی میانگین گل در مسابقات فوتبال ما کم بود اما گلزن های بزرگ ما مثل فرشاد پیوس و علی دایی بسیار خوب گل می زدند .

از مهم ترین علل کم بودن میانگین گل نفرات برتر گل در فوتبال ما، کیفیت فنی مهاجمان ماست، سال گذشته بازیکنی مثل مهدی طارمی به علت توانایی های فوق العاده اش بیش از ۵۰بار در موقعیت گل قرار گرفت اما تنها ۱۸ گل به ثمر رساند اما در نیم فصل مسابقات امسال بازیکنی مثل علی پور با داشتن حداکثر ۲۰ موقعیت  گل ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

نمیخواهیم و نمیتوانیم بگوییم که علی پور از طارمی بهتر است؛ برعکس طارمی بسیار بیش از علیپور و سایرین خود را در موقعیت گل قرار می داد و توان فنی خلق موقعیت را داشت اما موقعیت هایش تناسب فوق العاده ای با گلهایش نداشت، شاید به همین دلیل کی روش در تیم ملی طارمی را به وینگر چپ برد تا از توان و استعدادش در بخشی دیگر بهره ببرد .

فوتبال ما در طول تاریخش بارها مهاجمانی داشته است که میانگین گلهای ثبت شده آنها فوق العاده بود .

برخی از این میانگین ها را با هم مرور می کنیم:

۱-حسین علی کلانی: به علت تعداد بازی های اندک برگزار شده در لیگ های ۴۹ و۵۰ که هر ۲ به طور منطقه ای برگزار شد، تعداد بازی ها وتعداد گل های کلانی را در مجموع محاسبه می کنیم، کلانی با پرسپولیس در این ۲سال ۱۸بازی انجام داد و در این ۱۸بازی ۱۹ گل به ثمر رساند.۷ گل در ۴بازی سال ۴۹ و۱۲گل در ۱۴بازی سال ۵۰ومیانگینی بالاتر از یک گل به ازای هر بازی

 

۲-ناصر محمد خانی: در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران سال های ۶۰ تا ۶۳ ناصر محمد خانی عملکردی تاریخی داشت. او در ۱۳بازی سال ۶۰ برای بانک ملی ۱۱ گل زد، ۱۱گل در ۱۷بازی سال ۶۱برای پرسپولیس، ۱۶ گل در ۱۷بازی سال ۶۲ و۸ گل در ۶بازی سال ۶۳ توسط او ثبت شد و در مجموع ۵۳بازی و۴۶ گل زده که میانگینی تاریخی و فوق العاده بوده است.

 

۳-فرشاد پیوس: پیوس در سال های ۶۹ و۷۰ بهترین عملکرد میانگین را در تاریخ مسابقات فوتبال باشگاه های تهران داشت، پیوس در ۱۷بازی سال ۶۹ تهران ۱۶ گل ودر ۱۵بازی سال ۷۰ تهران هم ۱۶ گل زد یعنی ۳۲ گل در ۳۲بازی که عملکردی فوق العاده بود .

۴-غلامرضا عنایتی: او در سال ۸۳ برای استقلال در ۳۰بازی ۲۰ گل ودر سال ۸۴برای تیمش ۲۱ گل زد ودر دورانی که گلزنی در فوتبال ما بسیار سخت شده بود در ۶۰بازی ۴۱ گل زد. یاد آور شویم که در آن ال ها میانگین گلهای ثبتی به قدری کم شده بود که در سال های ۷۷تا ۸۲ در مسابقات فوتبال لیگ ما تعداد گل های زده توسط آقا گل از ۱۷فرا نرفته بود که همان ۱۷ گل را هم رضا عنایتی در سال ۸۰ زمانی که در تیم فوتبال ابومسلم بود به ثمر رساند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو