زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ -

آماده‌باش به نیمکت‌نشینان پرسپولیس

بازی با بادران تهران در جام حذفی می‌تواند فرصت بزرگی برای بازیکنان غالبا نیمکت نشین پرسپولیس باشد تا خود را به برانکو اثبات کنند.

سرای نور؛پرسپولیس روز جمعه در دیدار جام حذفی و مرحله یک هشتم برابر بادران تهران حاضر خواهد شد. تیم تحت رهبری ربیعی که طی هفته‌های اخیر نتایج خوبی در لیگ دسته اول کسب کرده و مدعی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود.

برانکو علیرغم حذف عجیب در فصل گذشته و در جام حذفی برابر قشقایی شیراز که بدون حضور ۶ بازیکن ملی‌پوش تیمش اتفاق افتاد، اینبار احتمالا با توجه به پتانسیل قابل توجه روی نیمکت خود، بیشتر به بازیکنانی که در لیگ فرصت بازی نیافته‌اند میدان بدهد. فشردگی لیگ که باعث شده آنها برخلاف دیگر تیم‌ها تعطیلاتی در نیم فصل نداشته باشند، سود بردن از نفرات نیمکت نشین در این جدال را بیشتر خواهد کرد.

برانکو با سود بردن از ترکیب ۱۱ نفره برنده خود در دیدارهای اخیر، اکنون روی نیمکت خود نفرات تاثیرگذاری مثل بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، صادق محرمی، بشار رسن، فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی را در اختیار دارد که مطمئنا توانایی رقابتی فیکس با دیگر نفرات را نیز دارند.

بوژیدار طی دو فصل اخیر پشت سر علیرضا بیرانوند به عنوان شماره یک تیم ملی قرار گرفته است. دروازه‌بان کروات سرخپوشان که در اندک فرصت‌های قابل شمارش خود توانسته عملکرد مثبتی به اجرا بگذارد و اکنون در جام حذفی بزرگترین فرصت برای جدایی از نیمکت را پیش روی خود می‌بیند. او آخرین بار در اهواز و مقابل استقلال در این فصل فرصت بازی به دست آورده و اکنون برابر بادران تهران نیز این شانس را برای خود قائل است که به صورت حرفه‌ای به عنوان دروازه‌بان دوم در جام حذفی به میدان برود و باید دید تفکر برانکو در این زمینه چه خواهد بود. رادوشوویچ در جام حذفی فصل گذشته مقابل قشقایی فرصت بازی یافت و در ضربات پنالتی ناکام ماند.

صادق محرمی دیگر بازیکنی است که با توجه به شکل گیری خط دفاعی چهار نفره سرخپوشان در دیدارهای اخیر نیمکت نشین شده است. مدافع راست تکنیکی سرخپوشان که اکنون پشت خط حسین ماهینی قرار گرفته، در دیدارهای اخیر نتوانسته راهی به ترکیب بیابد و شاید بادران و جام حذفی بتواند این بازیکن جوان را بار دیگر به جمع ۱۱ نفر اصلی برساند.

شایان مصلح نیز علیرغم فرصت‌های مناسبی که در این فصل برای حضور در ترکیب اصلی یافته، با این حال جزو بازیکنان ذخیره سرخپوشان محسوب می‌شود که او نیز رقبای قدرتمندی در هر دو پست مدافع و وینگر چپ با حضور محمد انصاری و وحید امیری پیش روی خود می‌بیند. وحید امیری طی دیدارهای اخیر یکی از ستاره‌های این تیم بوده و شاید به دلیل خستگی و دور شدن از فشار، برانکو شایان را به او ترجیح دهد تا شماره ۱۹ تیمش استراحت کند. احتمال حضور مصلح در سمت چپ دفاعی به جای محمد انصاری نیز که دیدارهای فشرده‌ای را از فصل گذشته تاکنون پشت سر گذاشته وجود دارد.

فرشاد احمدزاده که با عملکردی قابل توجه از سوپرکاپ تا دیدارهای ابتدایی پرسپولیس در لیگ توانست برای موفقیت در لیگ هفدهم اعلام آمادگی کند، بعد از مصدومیت از ترکیب دور شد. این دوری دو ماهه اکنون باعث شد تا با توجه به روند موفقیت پرسپولیس او نیز فرصت کوتاهی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد. اتفاقی که به هیچ عنوان خوشایند او نیست و شاید جدال با بادران شروع بازگشت او به ترکیب اصلی باشد.

سیامک نعمتی نیز دیگر ستاره‌ای است که با حضور در ابتدای فصل در جمع سرخپوشان امیدوار بود روند درخشان خود در پیکان را اینبار در ترکیب پرسپولیس ادامه دهد. با این حال با توجه به ترافیک بالای خط میانی این فرصت هر روز کم و کمتر شد تا حتی در دیدارهای اخیر فرصتی به او نرسد. نعمتی برابر بادران امیدوار است تا بتواند فرصت دلخواه خود برای اثبات توانایی‌اش را از سوی برانکو به دست بیاورد و شاید اگر اتفاقی غیر از این رخ دهد، او نیز تصمیم دیگری در نقل و انتقالات اتخاذ کند.

بشار رسن، هافبک عراقی سرخپوشان نیز تا پیش از مصدومیت توانسته بود محسن مسلمان را به عنوان ستاره اصلی خط میانی نیمکت نشین کند، بعد از اتفاقات دیدار با پدیده اکنون به جمع نیمکت نشینان پیوسته تا شاهد روند رو به رشد محسن مسلمان باشد. او نیز برابر بادران شاید از ابتدا شانس بازی را به دست بیاورد و بتواند مامور بازیسازی پرسپولیس در خط میانی باشد.

از دیگر نفراتی که منتظر فرصت در این دیدار هستند، می‌توان به احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی و آدام نعمتی اشاره کرد. بازیکنان جوانی که علیرغم فرصت خوبی که در فصل گذشته داشتند، در لیگ هفدهم با توجه به حضور ستاره‌ها پشت خط آنها مانده‌اند و نتوانستند آنچنان به خودنمایی بپردازند.

اما با توجه به اتفاقات فصل گذشته و در جام حذفی برابر قشقایی شیراز که باعث حذف شاگردان برانکو برابر حریف دسته دومی شد، بعید است این بار برانکو دست به ریسک بزرگی بزند و فرصت کسب جام را از تیم خود دور کند.

دیدار پرسپولیس و بادران تهران از مرحله یک هشتم جام حذفی روز جمعه و در استادیوم آزادی از ساعت ۱۶:۱۵ برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو