زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ -

رقابت ۳۰ هزار داوطلب آزمون قضاوت آغاز شد

آخرین آزمون حلقه‌های آزمون ٩٦ مجموعه قضایی در ٢٢ مرکز و با حضور ٢٠ هزار مرد و ١٠ هزار زن در حال برگزاری است.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در خصوص آزمون تصدی منصب قضا سال ۹۶در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۱هزار قاضی مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۰هزار و ۲۰۰نفر در دادگستری، ۴۰۰ نفر در مراجع کشوری، ۲۰۰نفر در سازمان تابعه و ۵۰ نفر هم در ستاد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه۸.۵ درصد قضات یعنی ۹۲۰ نفر زن هستند، اظهارداشت:حدود ۲۳درصد قضات تحصیلات حوزوی دارند و ماباقی تحصیلات دانشگاهی دارند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: درطول برنامه ششم می‌توانیم سالی ۸۰۰ قاضی جذب کنیم البته ۴برابر این تعداد می‌توانیم کارمند اداری جذب کنیم.  امسال هم ۹۰۸ نفر به مجموعه دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه در مجموع دستگاه قضایی چه تعداد پست بلاتصدی است، گفت: فعلا  ۵۰درصد پست‌های اداری بلاتصدی داریم و در پست‌های قصایی هم ۳۰تا۴۰درصد پستها بلاتصدی است

امینی در خصوص رویکرد سیاسی قوه قضائیه در جذب قضات گفت: گزینش در سراسر کشور یکی است و شاخصه‌هایی دارد. طبیعتا چیزی به نام دیدگاه سیاسی نداریم اما ممکن است مواردی سوء سابقه محسوب شود کسی که قاضی می‌شود نباید سوسابقه داشته باشد اما اینکه در انتخابات به چه کسی رای داده مهم نیست. تاکنون موردی صرفا به خاطر سلیقه سیاسی رد نشده است.

آخرین آزمون ٩٦ مجموعه قضائی در ٢٢ مرکز و با حضور ٢٠ هزار مرد و ١٠ هزار زن در حال برگزاری است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۴ آذر, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو