زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ -

قرارداد “برابری” در فوتبال مردان و زنان نروژ

در اتفاقی تاریخی در نروژ، بازیکنان تیم های ملی بانوان و آقایان این کشور قراردادی مبنی بر دریافت دستمزد یکسان را امضا کردند.

سرای نور؛فوتبالیستهای نروژی یک توافقنامه دریافت حقوق برابر را امضا کرده اند که بر اساس آن تمام بازیکنان مرد و زن تیم ملی دستمزدی مشابه را دریافت خواهند کرد.

بر اساس این توافق، تیم بانوان با افزایش مبلغ ۲٫۵ میلیون کرون (۲۲۵٫۶۵۱ پوند) مواجه خواهد شد و از سال آینده، هر دو تیم بانوان و آقایان با دریافت ۶ میلیون کرون (۵۴۱٫۸۲۳ پوند) مبلغی مشابه را خواهند گرفت.

بازیکنان مرد نروژی قبول کردند که مبلغ ۴۴۷۳۹ پوندی که از طریق تبلیغات دریافت می کردند مستقیما به حساب تیم بانوان واریز شود تا شرایط برابر شود. پیش از این توافق و علیرغم گرفتن نتایج بهتر از سوی بانوان نسبت به آقایان در عرصه بین المللی، آنها مجموعا ۳۶۶،۴۵۱ پوند در مقایسه با مردان ۷۷۴،۳۴۱ پوند می گرفتند.

این قرارداد در این هفته در سفارت نروژ در لندن توسط کاپیتان تیم مردان و زنان نروژ استفان یوهانسون و مارن ملدی، نمایندگان انجمن فوتبال نروژ و انجمن بازیکنان نروژی منعقد شد. مونا جول، سفیر نروژ در لندن، ابراز امیدواری کرد دیگر کشورها نیز از این روش برای بهبود شرایط و ایجاد برابری استفاده کنند.

جول گفت: “این توافق که هزینه های برابر تیم های ملی را تضمین می کند، برای فوتبال نروژ اتفاقی تاریخی و مهم است. من امیدوارم که این توافقنامه برای عرصه بین المللی نیز الهام بخش باشد و من افتخار می کنم که میزبان این رویداد بودم.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو