زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ -

برانکو و دو مهمان ناخوانده بهترین‌های نیم فصل اول

شاید حضور برانکو به عنوان مربی تیم قهرمان نیم فصل در صدر مربیان لیگی طبیعی باشد، اما حضور فیروز کریمی و مهدی تارتار بین سه مربی برتر نیم فصل قطعا غافلگیر کننده است.

سرای نور؛نیم فصل اول رقابت های لیگ هفدهم با برگزاری ۲۴۰ دیدار برگزار شد و در این میان ۱۶ تیم لیگ برتری در بازی های خود از ۲۲ مربی استفاده کردند.

نکته جالب در رده بندی بهترین مربیان نیم فصل اول(از نظر میانگین کسب امتیاز) حضور برانکو ایوانکوویچ در صدر جدول مربیان طبیعی به نظر می رسید؛ اما قطعا حضور دو مربی دیگر به شدت غافلگیر کننده بود. حضور تنها داماد و پدر زن لیگ برتری در صدر بهترین مربیان نیم فصل اول قطعا یک سورپرایز بود.

 

مربی شماره یک – برانکو ایوانکوویچ – ۲٫۴ امتیاز

سرمربی کروات پرسپولیسی ها که پیش از این طعم کسب افتخار با تیم ملی ایران را چشیده بود برای سومین سال پیاپی با تیم باشگاهی خود در کورس قهرمانی قرار گرفته است. برانکو که پیش از این طعم قهرمانی در لیگ های باشگاهی چین و کرواسی را نیز چشیده بود پس از یک نایب قهرمانی و قهرمانی با سرخ پوشان به لیگ هفدهم رسید و توانست با کسب ۳۶ امتیاز تیمش را در صدر نگه دارد. میانگین کسب امتیاز برای برانکو به ازای هر دیدار ۲٫۴ امتیاز است.

 

مربی شماره دو – مهدی تارتار – ۱٫۹۳ امتیاز

قطعا اگر در ابتدای لیگ اگر قرار بود این لیست را حدس می زدیم مهدی تارتار به عنوان کسی که تیمش را به تازگی راهی لیگ برتر کرده است در جمع هفت، هشت مربی ابتدایی جایی نداشت؛ اما هافبک دفاعی سابق پاس و پرسپولیس با تیم پارس جنوبی جم کاری کرد کارستان و توانست تیم کم نام و نشان خود را در جمع مدعیان قرار دهد. تارتار در فصل بلوغ مربیگری خود توانست با پارس جنوبی جم ۲۹ امتیاز و به ازای هر بازی میانگین ۱٫۹۳ امتیاز را به دست بیاورد. نکته جالب درباره این مربی اینکه وی هم اکنون پدرزن خود را به عنوان نزدیک ترین رقیب می بیند.

 

مربی شماره سه – فیروز کریمی – ۱٫۸۶ امتیاز

حضور فیروز کریمی باتجربه نیز بین مربیانی که بیشترین امتیاز را در نیم فصل اول به دست آوردند غافلگیر کننده بود. آقا فیروز که لیگ هفدهم را بدون تیم آغاز کرد در نهایت پس از گذشت بازی های هفته هشتم جایگزین لوکا در تیم قعرنشین گسترش فولاد شد و به مرور و بازی به بازی موفق شد موفقیت خود را به اثبات برساند. در حالی که گسترشی ها پیش از حضور این مربی تنها ۷ امتیاز به دست آوردند با آمدن فیروز کریمی موفق شدند امتیازات خود را به ۲۰ برسانند. با این حساب می توان گفت مربی کارکشته فوتبال ایران ۱٫۸۶ امتیاز به ازای هر بازی به دست آورده تا پس از داماد خود در رده سوم مربیان بایستد.

 

قابل تقدیر – وینفرد شفر – ۱٫۷۱ امتیاز

سرمربی آلمانی استقلالی ها در مدت زمان حضور در این تیم عملکردی قابل تقدیر داشت. هر چند او در صدر جدول مربیان قرار نداشت؛ اما در ۷ دیداری که برای آبی ها روی نیمکت نشست موفق شد ۱۲ امتیاز به دست بیاورد و این در حالیست که استقلالی‌ها از ۸ دیدار قبل از وی تنها ۸ امتیاز کسب کرده بودند. شفر با کسب میانگین ۱٫۷۱ امتیاز از بازی های استقلال موفق شده خود را به هواداران این تیم نیز اثبات کند.

 

… و دیگران

درمیان مربیان حاضر در لیگ برتر، ۸ مربی موفق شدند میانگینی بالاتر از ۱٫۵ امتیاز در هر بازی به دست بیاورند. به غیر از برانکو، تارتار، کریمی و شفر، مربیانی همچون مجید جلالی، سیروس پورموسوی، علی دایی و رضا مهاجری نیز موفق شدند با کسب این درصد از امتیازات نمره قبولی را روی نیمکت تیم های شان به دست بیاورند.

 

استقلال و سیاه جامگان، تیم های رکورددار مربی

۵ تیم لیگ برتری در بازی های لیگ هفدهم، نیمکت خود را دستخوش تغییر کردند. استقلال تهران و سیاه جامگان مشهد رکورددارترین تیم ها هستند چرا که ۳ سرمربی را در بازی های خود داشته اند(البته آبی پوشان میک مک درموت را در یک بازی و به صورت موقت روی نیمکت خود نشانده بودند).

پس از آبی های تهران و مشکی های مشهد، گسترش تبریز، نفت تهران و سپیدرود رشت نیز تیم هایی هستند که دو سرمربی را به عنوان هدایت کننده به کادر فنی خود اضافه کردند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو